חדשות

משרד הבריאות מסתיר מהציבור ממצאי סקר שביעות רצון על שירותיו

תוצאות הסקר מראה "שביעות רצון בינונית עד נמוכה" משירותי משרד הבריאות, שמסביר: "הסקר הוא כלי פנימי"

משרד הבריאות במגדלי הבירה בירושלים

משרד הבריאות מסתיר מהציבור ממצאי סקר שערך, המעלים תמונה לא מחמיאה של חוסר שביעות רצון הציבור משירותי המשרד, כך דיווחה השבוע מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום". הסקר מראה "שביעות רצון בינונית עד נמוכה" נאמר בדיווח. השתתפו בו כ-1,100 פונים ליחידות השונות של המשרד - רוקחות, פניות הציבור, פסיכולוגים ועוד.

הציון הנמוך ביותר ניתן על ידי מי שפנו למחלקה לתלונות הציבור. לעומת זאת ניתנו ציונים גבוהים יותר לעובדי יחידות המשרד במקצועות הבריאות - רופאים, רוקחים, פסיכולוגים. שביעות הרצון של "אוכלוסיות מיוחדות" נמוכה מאוד: רק 43% מרוצים או מרוצים מאוד מהשירות ומתלוננים בעיקר על "סגירת מעגל הטיפול והשירות מעובדי המשרד".

נתוני הפונים לאגף האחראי לאישור ציוד רפואי (אמ"ר) גילו שביעות רצון רבה – 95% מרוצים או מרוצים מאוד. שביעות הרצון מאגף הרוקחות במגמת ירידה – 46% מהפונים היו מרוצים מהשירות שקיבלו.

בדיווח צוין כי דוברות המשרד סירבה למסור את הנתונים. הנימוק: "הסקר הוא כלי פנימי לשיפור עבור יחידות המשרד בלבד ומדובר במדיניות הנמצאת בשלבי עיצוב".

ד"ר עדי ניב-יגודה, מומחה למשפט רפואי ולמדיניות בריאות, הגיב לדיווח: "המידע שנאסף ומוחזק בידי משרדי הממשלה הוא משאב ציבורי. הפחד לחשוף אותו מעורר שאלות ותהיות רבות. ראוי שמשרד הבריאות, הנוהג לפרסם סקרי שביעות רצון תקופתיים על בתי החולים וקופות החולים, יהיה שקוף גם ביחס לשביעות הרצון של הציבור משירותיו".

נושאים קשורים:  חדשות,  סקר שביעות רצון,  משרד הבריאות,  עו"ד עדי-ניב יגודה
תגובות
 
אנונימי/ת
16.08.2019, 09:15

השתקפה מאוד עגומה בקרב אלו שמלאו את הסקר.
אלו שממש לא מרוצים ומיואשים, אפילו לא טרחו במילוי השאלון
הנהלות מערכת הבריאות דינוזאורים שמזמן אבדו את כולם. דואגים רק לתעסוקתם. ישאירו לדור הבא אדמה חרוכה