פודקאסט

"האימונותרפיה היא מהפכה אמיתית - מתחילים לחלום על ריפוי בחלק מהחולים"

פרק שני בסדרה מיוחדת בנושא אימונותרפיה בסרטן – על פריצות הדרך החדשות והשינויים שמתרחשים בימים אלה בתחום פרק חדש של Doctalk והפעם - שיחה עם ד"ר רוני שפירא פרומר

21.11.2019, 16:48

"אנו חווים מהפכה גדולה מאוד בתחום האימונותרפיה. אנחנו נורא זהירים אבל, אנחנו מתחילים לחלום על ריפוי בחלק מהחולים. כמובן, יש עוד דרך ארוכה אבל אפשר לומר שזו מהפכה אמיתית", קובעת ד"ר רוני שפירא פרומר, ראש השירות האונקו-גינקולוגי במרכז הרפואי שיבא תל השומר, בפרק חדש של Doctalk, הפודקסט של הקהילה הרפואית בישראל.  בשיחה עם מיה רונן, דיברה ד"ר שפירא פרומר גם על התגלית ההיסטורית זוכת פרס הנובל בתחום, על סוגי האימונותרפיה השונים וכן על מנגנון הפעולה של מערכת החיסון כנגד גידולים.

"לפי החשיבה האונקולוגית, ככל שנציע טיפול בשלב מוקדם יותר, יש לנו סיכוי למנוע חזרה של מחלה. לא רק שנוכל להציל את חיי המטופל אלא למנוע פרזנטציה של מחלה גרורתית", מוסיפה ד"ר שפירא פרומר.  "הטיפול הופך את המרפאות שלנו לצפופות יותר באופן משובח. יש לנו מה להציע להם, קיימת השפעה רבה גם בהרכב המרפאה, שת"פ מול דיסיצפלינות אחרות שמקבלות פתאום שוב הרבה מטופלים, וכמובן הארכת חיי המטופל".

לו"ז האזנה:

03:15 מהו שילוב אימונטרפיה בסרטן  

06:42 מנגנון הפעולה של מערכת החיסון 

13:35 כיצד מתבצעת בדיקת MS1

21:00 תופעות לוואי 

24:30 סיפור מקרה

האזנה נעימה!

לכל הפרקים של Doctalk

הפרק בתמיכת חברת MSD

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  ד"ר רוני שפירא פרומר,  מאיה רונן,  אימונותרפיה,  doctalk