דעות

תכנית "נטו בריאות" שמעולם לא היתה והזכות לביטחון בריאותי

טיפול במערכת הבריאות לא מביא קולות בבחירות, הביטחון הבריאותי אינו עומד בראש סדר העדיפויות של שום מפלגה ותמיד מגיע לדיון אחרי הקצאת הכספים הקואליציוניים, הפקקים והאיום האיראני. תמיד אחרון

זמן ביקור רופא. "החולים לא מצביעים למפלגה המבטיחה להילחם על הארכת זמן המפגש רופא-חולה ל-15 דקות". אילוסטרציה

טיפול במערכת הבריאות לא מביא קולות. הוא אינו פופוליסטי, שהרי אם היה, היתה כבר מזמן תכנית "נטו לבריאות".

החולים במסדרון ואלה הנמצאים בסכנת זיהום בשל הצפיפות לא מצביעים למפלגה המבטיחה תוספת מיטות. החולים הממתינים חמש שעות בחדרי המיון ואלה הממתינים תשעה חודשים לתור לרופא מומחה לא מצביעים למפלגה המבטיחה תוספת תקני אחיות ורופאים.

החולים המתלוננים שלרופא אין זמן להרים את עיניו מהמחשב בשש דקות המוקצבות לו להקשיב לתלונתם, לבדקם, לשקול איזו תרופה לא תפגע בהם בהתחשב בתרופות האחרות שמקבלים ולכתוב להם סיכום ביקור, לא מצביעים למפלגה המבטיחה להילחם על הארכת זמן המפגש רופא חולה ל-15 דקות.

החולים שאינם יכולים לנצל ביעילות את הביטוחים המשלימים, כי צומצמה רשימת היועצים והועלתה ההשתתפות העצמית לניתוחים, לא מצביעים למפלגה המבטיחה להרחיב את הזכאות לשירותים גם למערכת הציבורית.

החולים המאושפזים בבתי החולים הפסיכיאטריים במזרן על הרצפה לא מצביעים למפלגה המבטיחה לשקם את המערך הפסיכיאטרי בישראל.

הביטחון הבריאותי שלנו אינו עומד בראש סדר העדיפות של אף מפלגה המתמודדת על קולותינו, וכשצריך לממן הבטחות לבוחר במערכת הבחירות הקודמת שלא תוקצבו, כמו סבסוד הצהרונים, חשובות ככל שיהיו, מקצצים, למרות כל אלה, גם את תקציב הבריאות.

המיליארדים מתעופפים מדי יום לכל עבר - ביטחון, חינוך, חינוך לגיל הרך, ורק הבריאות נשארת יתומה.

למה? כי הביטחון הבריאותי שלנו נמצא תמיד אחרי הקצאת הכספים הקואליציוניים, אחרי המחלוקות על עתיד השטחים, אחרי הפקקים בכבישים וכמובן, אחרי ההיערכות לאיום האיראני.

בחודש אוקטובר, רגע קט לאחר הבחירות, יחלו דיוני ועדת סל התרופות. הבטיחו שהשנה יוקצו 750 מיליון שקל - האומנם? בקווי היסוד של הממשלה שלא קמה הובטחו חמישה מיליארד שקל נוספים לתקציב הבריאות - האומנם? ממשלות ישראל החליטו להקים עוד שני בתי חולים, בצפון ובדרום - האומנם? הובטחו 600 מיטות לאשפוז גריאטרי פעיל כדי להיערך להזדקנות האוכלוסיה - האומנם? הובטחו מאות תקני רופאים ואחיות כדי לתת מענה לפרישה מסיבית של רופאי המשפחה ולעומסים - האומנם? הבטיחו לנו תכנית רב שנתית שתתווה את דרך שיקומה והיערכותה של מערכת הבריאות לעידן הטכנולוגי העומד בשער -  האומנם?

כל אלה לא יקרו, אם אנחנו, הציבור, לא נעמוד על זכותנו ל"ביטחון בריאותי", לשמירה על כבודנו וכבוד יקירינו בעת חולי. אז בואו נתעורר ונדרוש מראש הממשלה ומכל ראשי המפלגות המחזרות אחרינו: התחייבו בפנינו להציל את מערכת הבריאות ונצביע עבורכם.

(המאמר התפרסם לראשונה ב"ישראל היום")

נושאים קשורים:  ד''ר זאב פלדמן,  מערכת הבריאות,  בחירות 2019,  סל התרופות,  משבר מערכת הבריאות,  חדשות,  דעות,  האיום האיראני
תגובות

זאב,
מעולה והמשך לטפטף ...!
אולי לך יקשיבו ויפנימו ?!
לעולם אין להרים ידיים !
בברכה כנה, פרופ' תיאו דב גולן
נ. ב. יתחילו להפנים רק כשתחדל ה"פרוטקציה " לקברניטים !

אנונימי/ת
19.07.2019, 07:17

הכל נכון אך מדוע הרופאים אינם פותחים בשביתה או מפעילים כל אמצעי לחץ אפשרי על הפוליטיקאים כדי לשפר את מערכת הבריאות ?
תהיו בטוחים חברים שעל הסכם השכר הבא במשא ומתן שיתקיים העוד כשנה
נשבות גם נשבות אם יהיה "צורך"
די לצביעות הנהלת הרופאים ועסקניהם !

19.07.2019, 13:00

לפני בחירתו ליו״ר אר״מ נפגשתי עם ד״ר זאב פלדמן שהיה חדור התלהבות ושופע רעיונות לשינויים בהסתדרות הרפואית ובמערכת הבריאות.
צר לי לומר שגם הוא יישר קו עם המדיניות הרופסת והשתקנית של ההסתדרות הרפואית. ככה זה כשאתה שואף להיות יו״ר הר״י - אתה מפסיק לעשות גלים ומתחיל להיות more of the same.
חבל...זאב זאב...

אנונימי/ת
19.07.2019, 15:03

בקיצור פוליטיקאי קטן