מחקרים

אינסולין אפידרה כעירוי תת עורי בילדים עם סוכרת סוג 1

החוקרים מצאו כי השימוש באפידרה לעומת אנאלוגים מהירי פעולה אחרים כעירוי גלוקוז מתמשך הינו אפשרות טיפולית יעילה בילדים עם סוכרת סוג 1

בדיקת רמת סוכר בבני נוער, סוכרת סוג 1 (צילום: אילוסטרציה)

במחקר הזה, החוקרים העריכו את הבטיחות ואת היעילות של אינסולין אפידרה המשמש כעירוי אינסולין תת-עורי רציף (משאבת אינסולין) בילדים עם סוכרת סוג 1 לאחר שנה של טיפול.

מדגם המחקר כלל 19 ילדים עם סוכרת מסוג 1 (8 בנים, 11 בנות; גיל ממוצע של 8.5 שנים), אשר טופלו במשאבות אינסולין מסוג MiniMed Paradigm 722 או MiniMed Paradigm 620G, ללא שימוש במערכת ניטור סוכר רציף. המשאבות הכילו תכשירי אינסולין נובורפד והומולוג לפני השימוש באפידרה, לאחר מכן הוחלף התכשיר לאפידרה.

החוקרים מצאו כי לא היו הבדלים בין רמות הגלוקוז הממוצעות בפלזמה לפני ארוחת בוקר וארוחת ערב, לפני ואחרי השימוש באפידרה, אך הרמות לאחר הארוחות השתפרו באופן מובהק סטטיסטית (p<0.01). בנוסף, ערכי המוגלובין מסוכרר ירדו באופן מובהק סטטיסטית והתדירות הממוצעת של אירועי היפוגליקמיה פחתה באופן מובהק לאחר השימוש באפידרה.

החוקרים מייחסים את הממצאים לתחילת פעולה מהירה יותר ומשך פעולה קצר יותר של אפידרה לעומת נובורפיד והומולוג במטופלים עם סוכרת. למרות שדווח בעבר שאינסולינים מהירי פעולה שונים מובילים לשליטה גליקמית ותדירות היפוגלקימיות דומה, כותבי מחקר זה מצאו במחקר קודם כי אפידרה מראה עליונות על פני נובורפד והומולוג כאשר הוא ניתן בזריקות יומיות או כעירוי אינסולין רציף בילדים ובני נוער עם סוכרת סוג 1.

ואכן, במחקר זה שהעריך את הבטיחות והיעילות של אפידרה כעירוי אינסולין רציף נמצא כי אפידרה הינו יעיל יותר מסוגי אינסולין מהירי פעולה אחרים בהיבט איזון ערכי גלוקוז לאחר ארוחה וערכי המוגלובין מסוכרר. יתרה מכך, התדירות של אירועי היפוגלקמיה עם אפידרה הייתה נמוכה יותר. זאת לאור העובדה כי זמן הפעולה של אפידרה סונכרן עם העלייה בערכי הסוכר לאחר הארוחה ומנע השפעה מאוחרת יותר על גלוקוז. ההשפעות הגליקמיות הללו מודגמות באופן בולט יותר כאשר אפידרה ניתנת כעירוי אינסולין רציף לעומת זריקות יומיות מאחר שאינסולינים מהירי פעולה הם היחידים שניתנים כעירוי גלוקוז רציף.
החוקרים מסכמים כי השימוש באפידרה לעומת אנאלוגים מהירי פעולה אחרים כעירוי גלוקוז מתמשך הינו אפשרות טיפולית יעילה בילדים עם סוכרת סוג 1.

מקור:

Urakami, T et al. (2017) Pediatrics International. 59, 647

נושאים קשורים:  גלרגין,  אפידרה,  ליספרו,  ערכי גלוקוז,  היפוגליקמיה,  שונות גלוקוז,  מתן אינסולין מתמשך,  Glargine,  glulisine.,  lispro,  glucose levels,  hypoglycemia,  glucose variance,  continuous insulin infusion