חדשות

גיוס חירום של רוקחים בגימלאות נוכח המחסור באנשי מקצוע בתחום

התורים בבתי המרקחת מתארכים - בישראל חסרים כיום בין 600 ל-1,000 רוקחים | רק 140 רוקחים מסיימים את לימודיהם בארץ

רוקחים, בית מרקחת. צילום אילוסטרציה

בישראל חסרים כיום 1,000-600 רוקחים, בין השאר משום שבכל שנה מסיימים את לימודיהם בארץ רק כ-140 ובמקביל חלה ירידה בהתעניינותם של ערבים במקצוע, שרבים מהם למדו אותו קודם לכן בירדן. כך מדווח הבוקר (ב') "ידיעות אחרונות". בדיווח מאת הכתבת נווית זומר נמסר כי רשת סופרפארם פתחה במאמץ לגיוס חירום של רוקחים בגימלאות כדי שיחזרו לעבודה.

רוקח במשרה מלאה ברשת זו עשוי להשתכר, כך מדווח, 14-12 אלף שקל בחודש. ברשת ערוכים לקלוט באופן מיידי 140 רוקחים בגימלאות שיסכימו לחזור לעבודה.

בחלק מבתי המרקחת הוחל להפעיל רובוטים – זרוע ממוחשבת שמאפשרת לשלוף תרופות מהמגירה ולהביאה לעמדת הרוקח – טכנולוגיה שתקל על הרוקחים בשעות העומס. עוד דווח כי המחסור מתבטא בתורים ארוכים בתי מרקחת רבים.

נושאים קשורים:  רוקחות,  מחסור ברוקחים,  סופרפארם,  חדשות,  בתי מרקחת,  לימודי רוקחות
תגובות
אנונימי/ת
08.07.2019, 20:27

שלום לך מדינת עולם שלישית . ישראפריקה . הבעיה שיש מחסור בכל אדם מקצועי איכותי בכלל בתחומים הרפואיים. הן ברופאים איכותיים ומקצועים. הן בכל תחומי הפרא רפואי. בקיצור מדינת עולם שלישי . לקראת התמוטטות . נורא. זה כאילו עכשיו המדינה הוקמה. למה זה ככה ? כי מערכת השילטון שלנו מושחתת מהיסוד. אין מקצועיות בשום דבר. ההתנהלות בישראל בכל מקום זה בלעגל פינות .בלעשות כאילו אני עובד/ת. זוועה. זוועת עולמים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

אנונימי/ת
08.07.2019, 20:37

בלי לפגוע בך אישית מר ישראל . כי אינני מכירה את טיב המקצועיות שלך. הענין של לנכס את תחום הטיפול באדם שרק הרופאים לטפל.זה כבר עובר מהעולם. ועבר ממזמן במדינות אחרות . בגלל בעיית סינדרום אלוהים של הרופאים במדינת ישראל . שלא מבינים שהם לא אלוהים ולא הסגן של אלוהים. ולא . ממש ממש ממש ממש לא ! מקצוע הרפואה זה לא התפקיד החשוב ביותר עלי אדמות. ויש לצאת מהגישה הפטרונית הנוראית שלא מתאימה כבר ממזמן. בחו"ל יש תפקיד של עוזרי רופאים שמקצועיים מאד ובישובים מרוחקים הם מספקים מענה מקצועי ואיכותי. יש תחומים שיכולים לעבוד נפלא עם אחיות עם הכשרה מסויימת . והתיאור של קבלת התרופות . תרופות מרשם רגילות . באמת שאפשר לקצר את התהליכים. ואולי אתה היית מדבר עם הלקוחות שהופנו אליך . אבל כל מי שאני מכירה בתחום הרפואה לא אוהבים לדבר. הם רואים את הסימפטום נותנים תרופה שלא תמיד נכונה וזהו. כמו כן בוא נזכור שלימודי רפואה 3 שנים ראשונות זה בעצם לימודי תואר במדעי החיים .ורק אחכ הלימודים קצת יותר מענינים כולל הפרקטיקה בבית חולים. את הידע הרפואי ואת המקצועיות זה לא נותן לך בית ספר לרפואה . זה האדם שלומד. ויד רפואי ומקצועיות יכול להיות לאחות לפראמדיק לחובש וכו וכו..... כי יכול להיות חובש שאוהב ושקדן ויודע רפואה יותר מכל רופא אחר. רק אין לו סמכות כמו רופא. וככה לגבי שאר המקצועות שציינתי. מקצוע הרפואה לדעתי יצטרך לעבור שינויים בעתיד גם מבחינת מה ללמוד , איך ללמוד. הרובוקטיקה ברפואה ייכנס בעתיד יותר . ובהחלט יש הרבה נקודות שאין צורך לפגוש רופאים.

אנונימי/ת
09.07.2019, 08:50

אסייג במעט את דברייך
רוקחות אינה לימודי מדעי החיים, יש במהלך שלוש השנים הראשונות קורסים שהמחלקה מקבלת ממדעי הרפואה, וכימיה בדגשים מורחבים יותר לעומת מדעי החיים. הסיבה לכך קשורה בהכנות רוקחיות שלעיתים נדרשות.
יש מחסור אדיר בכוח אדם בכל מערכת הבריאות, בין אם זה רוקחים, אחיות או רופאים. ועל המחסור הזה מלינים בכובד רב כבר שנים, אך עשייה מקדמת אין.