חדשות

האיגוד לכירורגיה פלסטית: "פעילות כללית אסתטיקה - בניגוד לדין"

האיגוד לכירורגיה פלסטית מבקש שמשרד הבריאות יבהיר עמדתו על פעילות כללית אסתטיקה: "מדוע קופה עם גירעון מסבסדת ניתוחים פרטיים?" | ה"כללית": "המחירים שלנו תחרותיים ויש מי שמעוניין לצמצם התחרות"

מובילה בראש ההתמחויות המבוקשות - כירורגיה פלסטית. אילוסטרציה

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית פנה למשרד הבריאות בתלונה כנגד פעילות "כללית אסתטיקה" הנעשית, כך טוען האיגוד, בניגוד לדין והוא מסתמך על דו"ח מבקר המדינה.

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי של משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ, באמצעות עורכי הדין גדי בר און, שמואל ליאור ושי מרקוס ממשרד ליאור ושות', מבקש האיגוד ממשרד הבריאות "לבחון את פעילות 'כללית אסתטיקה' ולקבל בדחיפות את עמדת המשרד לעניין טיפולים וניתוחי יופי הנעשים, כך נטען על ידי האיגוד, בניגוד לדין. העתקים מהפנייה הועברו גם לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, למנכ"ל המשרד הבריאות משה בר סימן טוב ולעו"ד דנה לוי וטשטיין ממשרד מבקר המדינה.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מסר הבוקר (ב'): "אנו דורשים ממשרד הבריאות להבהיר מדוע קופה עם גרעון תקציבי הולך ותופח, קושי לממן תרופות מצילות חיים ומחלקות על סף קריסה, עדיין מוצאת לנכון לסבסד בכספי הציבור ניתוחים פרטיים באמצעות 'כללית אסתטיקה' ולצאת בקמפיין השווה מיליונים. הפרסום האינטנסיבי והאגרסיבי  לניתוחים פלסטיים והליכים אסתטיים מציף את הרשת תוך הפרת החוק הנוגע לפרסום רופאים ואיננו עולה בקנה אחד עם הערכים של מומחה לכירורגיה פלסטית. נשקול להציע לחברי האיגוד לבדוק לעומק את תחושתם לגבי האתיקה של העסקתם במנגנון שיווקי המציע ניתוח פלסטי פרטי על חשבון הזקנה במסדרון".

דו"ח מבקר המדינה העוסק בסוגיית האסדרה של הטיפולים והניתוחים הפלסטיים האסתטיים פורסם ב-6 במאי השנה. בעמוד 47 בדו"ח קובע המבקר כי לשירותי בריאות כללית אין היתר החזקה בחברת ש.ל.ה, הגם שהדבר נדרש על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. ש.ל.ה מחזיקה ב"כללית אסתטיקה", המספקת שירותי ניתוחים וטיפולים אסתטיים למבוטחי השב"ן. בדו"ח גם מציין המבקר, כי "מתן שירותי רפואה אסתטית שאיננה כירורגית - הזרקות, חוטים, טיפול במכשור ובאביזרים בהתוויה אסתטית, במסגרת 'כללית אסתטיקה' - נעשה ללא קבלת היתר משרד הבריאות כנדרש עבור שירותים הניתנים במסגרת השב"ן".

תגובת "הכללית": 'כללית אסטיקה' מציעה טיפולים וניתוחים אסתטיים בפיקוח רפואי ובמחירים תחרותיים. מסיבה זו יש כנראה מי שמעוניין לדחוק את רגליה ולצמצם את התחרות. תגובה מפורטת לממצאי דו"ח המבקר נמסור למבקר המדינה".

נושאים קשורים:  האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית,  כללית אסתטיקה,  ד"ר מאיר כהן,  דו"ח המבקר,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.06.2019, 12:36

ניתוחים פלסטיים רפואיים נתקלים בבירוקרטיה וטרטור מטופלים, כמו שחזור שד ועוד, אבל ניתוחים כמו הגדלת חזה (!!!) מסוסבד על ידי הקופה! וניתן להכנס מחר לניתוח - חלם בהתגלמותו !!!
גם קופות חולים מכבי ומאוחדת הצטרפו לחגיגה , ניתוחים פלסטיים בסבסוד הקופה, למרות הגרעונות, ולמרות שניתוחים רפואיים מלווים בקשיים למטופלים , ביורוקרטיה ותורים לא הגיוניים.... :(

לפעמים ניתוח פלסטי יכול גם להציל חיים, ואסביר:
כמה בחורות לנשים יש לנו בדור הצעיר עם דימוי נמוך כל כך בגלל כל מיני פגמי יופי שניתן לתקן בניתוח, ואילו לא היו משפרות זה לא היה מסתיים בדימוי עצמי נמוך, אלא היה ממשיך להידרדר עד לדיכאון ומדיכאון עד להתאבדות רח"ל,,,
וכמה צעירות נמנעות מלעשות זאת בגלל המחירים היקרים???
ועכשיו עד שסויף סויף יש להן אפשרות לשפר את חייהן במחיר שיכולים לעמוד בה, למה לעצור בעדן?

28.06.2019, 10:23

ניתוח פלסטי הוא לא דרך נכונה לטפל בדימוי עצמי נמוך, דכאון או רצון להתאבד. זו תפיסת עולם שגויה ומסוכנת. יו"ר האיגוד

אנונימי/ת
29.06.2019, 21:39

זה לא אותו איגוד שמירר את חייו של אלכס ברזובסקי ז"ל?

אנונימי/ת
07.07.2019, 13:28

יש הרגשה שהאיגוד מעוניינן במונופוליה לכל הטיפולים אסתטיים! די לחמדנות הזאת! יש המון מטופלים פוטנציאליים שפשוט לא יעשו כלום אם יהיו רק מחירים של טיפולים פרטיים אצל פלאסטיקאים.