חדשות

האונקולוגים בישראל מעדיפים קנאביס רפואי לטיפול בכאב

87% מהאונקולוגים שהשתתפו בסקר שיזם רופא ב"איכילוב" דיווחו שהם רושמים לחוליהם קנאביס רפואי באופן סדיר

רשיון לקנאביס רפואי. אילוסטרציה

סקר שבוצע והובל על ידי פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים איכילוב בתל אביב ובו השתתפו 126 אונקולוגים, העלה ש-87% מהם רושמים לחולים שלהם קנאביס רפואי באופן סדיר. תוצאות הסקר פורסמו באפריל ב-Lancet Oncology ועליו דיווח אתמול (ג') ynet.

הסקר מבוסס על שאלון אינטרנטי. 90% מהמשיבים מסרו כי השימוש בקנאביס רפואי יעיל, לדעתם, בטיפול בחולי סרטן. 45% חושבים שהטיפול בטוח יותר מאשר במשככי כאבים אחרים. בדיווח נמסר כי בעוד שמשרד הבריאות ממליץ על שימוש בקנאביס לחולי סרטן רק נגד כאב או בחילה, האונקולוגים השיבו בסקר כי הוא יעיל גם לשיפור מצב הרוח והתיאבון וכאמצעי נגד חולשה ועייפות.

26% ממשתתפי הסקר סבורים שקנאביס רפואי צריך להיות טיפול מועדף וראשון להקלת כאב. 53% מהם היו בוחרים בקנאביס כאופציית הטיפול הראשונה אם אדם קרוב להם היה זקוק לפתרון לשם הקלה על כאב.

פרופ' וולף אמר: "העובדה שרבים מהאונקולוגים (משתתפי הסקר) מוצאים את הטיפול יעיל למגוון רחב של תלונות, ולא רק כנגד כאב או בחילה, מעלה את השאלה מהו המקום הנכון של הטיפול בחולי הסרטן. אולם, לאור הידע המוגבל בתחום הזה, יש להקפיד על שימוש מושכל בקנאביס. מדובר עדיין בנושא מעורר מחלוקת, שהידע המדעי הקיים עתה לגביו לוקה מאוד בחסר".

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  טיפול בכאב,  פרופ' עידו וולף,  חדשות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  חולים אונקולוגיים
תגובות