חדשות

see & treat ב"שיבא": אבחון וטיפול היסטרוסקופיים במרפאה אחת

העברת האבחון והטיפול ההיסטרוסקופיים שאינם דורשים הרדמה למרפאה הייעודית תקצר את התורים לחדרי הניתוח בבית החולים

מרפאה גינקולוגית. אילוסטרציה

במרכז הרפואי שיבא נפתחה מרפאה חדשה שבה מתבצעות פרוצדורות היסטרוסקופיות שבהן ניתן לראות את חלל הרחם בהסתכלות ישירה עקב מצבים רפואיים שונים. עד לא מכבר, מסר בית החולים, הפרוצדורות הללו נעשו בחדר ניתוח ובהרדמה מלאה.

כיום, הודות לטכנולוגיות משוכללות הפעולה נעשית באמצעות מכשירי ניתוח זעירים המאפשרים ביצוע חלק מהניתוחים ללא הרדמה. השיטה נקראת see & treat ובה אין צורך להפריד את שלב האבחון משלב הטיפול וניתן באותה פגישה לבצע גם את האבחון וגם את הטיפול.

עם העברת כל הפעילות ההיסטרוסקופית שאינן דורשות הרדמה מחדרי הניתוח למרפאה הייעודית, זמן ביצוע הפעולה איננו מושפע מהפעילות המתקיימת בחדרי הניתוח. משך הזמן מהגעת המטופלת למרכז הרפואי ועד קבלת הטיפול מתקצר ומתאפשרת גם עלייה של 80%-70% במספר התורים הנקבעים בשבוע. הטיפול איננו מחייב את המטופלת להחליף בגדים. היא יכולה להתלוות על ידי בן זוגה או מלווה אחר על פי בחירתה - מה שלא מתאפשר בחדר הניתוח.

ד"ר דוד שטוקהיים, האחראי על אשפוז יום גינקולוגי בבית החולים מסר: "הנהלת שיבא והנהלת האגף הגינקולוגי השקיעו משאבים רבים בפתיחת המרפאה החדשה. הציוד חדיש ומתקדם ומאפשר למבצעים לשפר מאוד את הטיפול במטופלות, לקצר תורים בצורה משמעותית. ככל שיבוצעו יותר פעולות במרפאה כך גם יקוצרו התורים לחדר הניתוח לפעולות שלא ניתן לבצען ללא הרדמה".

נושאים קשורים:  היטרוסקופיה,  ד"ר דוד שטוקהיים,  קיצור תורים,  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות

בהצלחה לד׳ר שטוקהיים ולצוותו.
רופא מוכשר ואדם מקסים.
השיטה מוכיחה את עצמה גם בין כותלי בית החולים וגם מחוצה לו.
See and treat טכנולוגיה חדשנית מנצחת למטופלת לרופא ולמערכת!!!

תודה גדי

09.06.2019, 12:53

חשבתי שדחוף פרושו היום, כנראה שאנשים שונים מבינים את המילה הזאת שונה לחלוטין.

10.06.2019, 09:58

שמח שגם בית החולים שיבא הצטרף לפעילות בשיטה זו הנעשית ב"מכבי שרותי בריאות " מזה כשנה , בחלק מהמרכזים לבריאות האישה . בהחלט פעולה החוסכת זמן וכסף והצורך בהרדמה כללית בחלק מהמטופלות .
הרבה הצלחה לד"ר שטוקהיים והצוות.

תודה רבה דר סגל