חדשות

מנהל מערך הריאות ב"בילינסון" על נחמה ריבלין ז"ל: "היא רצתה חיים רגילים"

נחמה ריבלין, אשת נשיא המדינה, שסבלה בשנים האחרונות ממחלת ריאות חמורה, הלכה לעולמה היום לאחר שעברה לאחרונה השתלת ריאה

הגברת נחמה ריבלין ז"ל והנשיא רובי ריבלין. "הזדקקה לחמצן אך התעקשה ללוות את בעלה בנסיעותיו". צילום: קובי גדעון/ פלאש 90

עם מותה היום (ג') של נחמה ריבלין רעיית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, פרסמו המרכז הלאומי להשתלות והאגודה למלחמה בסרטן הודעות אבל והמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים שיגר מכתב תנחומים לנשיא. בית החולים ליווה את נחמה ריבלין ז"ל במשך שנים רבות שבהן התמודדה עם מחלת הפיברוזיס.

נחמה ריבלין הלכה לעולמה בגיל 74 לאחר שחלה הידרדרות נוספת במצבה אחרי שעברה השתלת ריאה ב"בילינסון" לפני כשלושה חודשים. היא היתה נשואה לראובן ריבלין 49 שנה ובלטה בצניעותה ובהיעדר גינונים. בשנים האחרונות סבלה ממחלת ריאות קשה שרק הלכה והחמירה.

מבית החולים בילינסון נמסר: "לצערנו, כל מאמצי הרופאים לייצב את מצבה של גברת ריבלין לאורך זמן בתהליך השיקום המורכב שעברה לאחר ההשתלה, לא צלחו".

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות ב"בילינסון" שליווה את הגברת ריבלין 12 שנה, סיפר: "בשנים האחרונות היא נזקקה לחמצן אך תמיד התעקשה לנסוע וללוות את בעלה ברחבי העולם. היא שמחה להשתלה ורצתה לחזור לחיים רגילים".

בהודעת מרכז ההשתלות נאמר: "המרכז מרכין ראש יחד עם כל עם ישראל על מותה של נחמה ריבלין שנפטרה כשלושה חודשים לאחר השתלת ריאות. משפחתו של תורם הריאות ז"ל קיבלה את ההודעה בתחושת צער כבד עבור נחמה ובני משפחתה".

ראוי לציין כי מתרומת האיברים של אותו תורם הושתל לב בצעירה בת 28 והשתלת ריאה נוספת נעשתה באישה בת 69. כמו כן הושתלו כבד וכליה בגבר בן 36, כליה בבת 16, לבלב בבת 31, קרנית בבת 19 וקרנית נוספת לאישה בת 68.

בהודעת האבל שפרסמה האגודה למלחמה בסרטן נאמר: "האגודה, עובדיה ומתנדביה משתתפים באבלו הכבד של נשיא המדינה עם פטירת רעייתו האהובה – אישה בעלת עוצמות נפש, צנועה, ענווה ומלאת חום וחמלה. מי ייתן ופעילותו החשובה והברוכה של הנשיא תעניק לו כוחות להתמודד עם האובדן העצום. אנו מאחלים לנשיא בריאות טובה ואריכות ימים ומודים לו על היד החמה שהוא מושיט לנו לקידום המאבק במחלות הסרטן בישראל".

בהודעה שפרסם בית הנשיא נכתב: "נשיא המדינה ובני המשפחה מבקשים להודות לצוות בית החולים על הטיפול המסור, הרגיש והמקצועי לו זכתה במהלך החודשים האחרונים. בנוסף, מבקשת משפחת ריבלין להודות לאזרחי ישראל ולראשי העדות, אשר לא פסקו מלדרוש בשלומה, לשלוח מכתבים וציורי ילדים מרגשים ולהתפלל לרפואתה יום יום, שעה שעה. הדאגה הזו העניקה לנשיא ולבני המשפחה כולם כוחות ותמיכה שלא ניתן לתאר את עוצמתם במילים".

נושאים קשורים:  נחמה ריבלין,  נשיא המדינה,  השתלת ריאה,  פרופ' מרדכי קרמר,  חדשות,  ראובן (רובי) ריבלין
תגובות
אנונימי/ת
05.06.2019, 20:19

לכל המחלות הארורות יש טיפול. רובו מהטבע. צמחים וכו. הבעיה שהתרופה קיימת . אבל לנו לבני האדם לוקח זמן להבין שהיא קיימת.ולמצוא. להכל יש טיפול ותרופה .....