חדשות

ב"בילינסון" נפתחה מרפאת ייעודית לטיפול בשבץ מוחי לבני 50-20

הצורך במרפאה ייחודית לאוכלוסיה זאת נולד עקב עלייה בשיעור של פי שניים במקרי שבץ מוחי בצעירים בשנים האחרונות

שבץ, פגיעה מוחית (צילום: אילוסטרציה)

במרכז הרפואי בילינסון נפתחה המרפאה הראשונה בישראל לטיפול באירועי שבץ מוחי בבגירים צעירים בני 50-20. בית החולים מסר הבוקר כי הצורך במרפאה ייחודית לאוכלוסיה זאת נולד עקב עלייה בשיעור של פי שניים במקרים של שבץ מוחי בצעירים אלה בשנים האחרונות. הסיבות המוסברות לכך: עלייה בצריכת מזון לא בריא, אורח חיים לא בריא, מחלת לב לא ידועה שעלולה לגרום לשבץ מוחי בזמן פעילות גופנית "או אפילו בעת שמותחים את הצוואר לאחור במספרה".

ד"ר שלומי פרץ, מנהל המרכז לטיפול בשבץ ובמחלות כלי הדם של המוח, אמר: "בשבץ מוחי, שמירה על חלון הזמן לקבלת הטיפול היא הכרחית במיוחד. חשוב לשים לב גם בגילאים צעירים לסימנים שיכולים להעיד על שבץ מוחי ולהגיע להיבדק בבית חולים מוקדם ככל הניתן".

פרופ' איתן אוריאל, מנהל המחלקה הנוירולוגית ב"בילינסון", הוסיף: "המרפאה החדשה לשבץ מוחי בצעירים היא חלק ממרכז חדש שהוקם ב'בילינסון' למתן טיפול בחולים בשלב האקוטי של הופעת השבץ המוחי ולאחריו. במודל החדשני, כל מטופל יקבל טיפול מותאם אישית".

בקרוב תיפתח במרכז גם מרפאה למחלות כלי דם קטנים במוח במטרה למנוע שבץ מוחי נוסף על ידי מעקב אחרי המטופלים ששוחררו מאשפוז וכאלה המופנים מהקהילה, לאיזון גורמי הסיכון ולהתאמת מניעה משנית לשבץ.

נושאים קשורים:  שבץ מוחי,  בילינסון,  ד"ר שלומי פרץ,  פרופ' איתן אוריאל,  חדשות
תגובות