חדשות

דו"ח ה-OECD: ישראל מובילה בשיעור העלייה בצריכת משככי כאב ממכרים

זינוק חד של 125% בשימוש יומי במשככי כאבים בישראל לעומת ממוצע גידול של כ-13% בשאר מדינות ה־OECD באותה תקופה

משככי כאבים (צילום: אילוסטרציה)

שיעור הגידול בשימוש במשככי כאב ממכרים, אופיואידים, בישראל היה הגבוה ביותר בארצות המערב, כך עולה מדו"ח שפרסם ארגון ה־OECD בסוף השבוע.

דו"ח ה־OECD מתייחס למגמת הגידול בין השנים 2011 ל-2016 בקרב 25 חברות הארגון. מחברי הדו"ח קראו לממשלות להתייחס ל"מגיפה האופיואיטית" כאל משבר בריאות ציבור ולשפר את הטיפול המונע והתמיכה במשתמשי האופיואידים בצורה לא נכונה. הדו"ח גם הצביע על עלייה בשיעור התמותה ממנת יתר של משככי כאב כתוצאה מזינוק במתן מרשמים על ידי הרופאים ושימוש מופרז בחומרים אלה לטיפול בכאב וסחר בסמים.

ב"כלכליסט" המדווח על כך הבוקר (א') נמסר כי הזינוק החד בשימוש במשככי כאב בישראל היה בשיעור של 125% בזמינות לתכשירים אלה במינון יומי למיליון תושבים, כאשר בכלל מדינות ה-OECD גדלה הזמינות באותה תקופה בכ-13% בלבד בממוצע. עם זאת, הדו"ח גם מציין שהצריכה הממוצעת השנתית של אופיאטים (בקילוגרמים למיליון איש) בישראל עדיין איננה חריגה: 5.9 ק''ג, לעומת ממוצע של 27 ק''ג במדינות המערביות. הדו"ח גם מטיל חלק מהאחריות למצב על חברות התרופות ומצביע על כך שתרופת המרשם הנפוצה ביותר ממשפחת האופיאטים היא אוקסיקונטין.

יש לציין כי בחודש מרץ האחרון הקים משרד הבריאות ועדה לבחינת הגבלת שימוש במשככי כאבים ובקנאביס רפואי לבלימת התמכרויות וזאת עקב הצטברות נתונים על עלייה משמעותית בצריכת משככי כאב אלה.

נושאים קשורים:  משככי כאבים,  דו"ח ה-OECD,  התמכרות למשככי כאב,  חדשות,  אופיואידים
תגובות
אנונימי/ת
20.05.2019, 22:00

יש מטופלים הזקוקים לאופיואידים אבל הם מהווים מיעוט בקרב אלו הצורכים אופיואידים במרשם.