חדשות

הליכים משמעתיים במשרד הבריאות נגד שני רופאים שמייעצים לא להתחסן

הרופאים יזומנו לבית הדין למשמעת במשרד הבריאות בגין עידוד לאי התחסנות | אם יורשעו, הם עלולים לאבד את הרשיון לעיסוק ברפואה

חיסון תינוקות (צילום: אילוסטרציה)

ועדת בדיקה שמינה משרד הבריאות המליצה להנהלת המשרד "לנקוט בהליכים משמעתיים" נגד שני רופאים שייעצו לאלפי מטופלים להימנע מחיסונים והעניקו טיפול בהתאם לתפיסה זו", כך מדווח הבוקר (ג') "ישראל היום".

פרופ' איתן פרידמן, מייסד ומנהל היחידה לאונקו-גנטיקה במכון הגנטי ב"שיבא", הצדיק הבוקר, בהופעתו בתכנית בוקר בערוץ 13, את הענשת הרופאים "מאחר שמעשים אלה תורמים בין השאר להתפרצות החצבת עקב הימנעות מהתחסנות".

בדיווח של רן רזניק ב"ישראל היום" נמסר כי נקיטת ההליכים נגד שני הרופאים היא במסגרת מאבק משרד הבריאות לצמצום תופעת המתנגדים לחיסון, "כשבחלק מהמקרים עושים זאת בעידוד או בגיבוי רופאים". ההליכים המשמעתיים יתנהלו בבית הדין למשמעת במשרד הבריאות. במקרה של הרשעה, העונש עלול להיות שלילת הרשיון לעיסוק ברפואה.

לוועדה הוגשו עוד בדצמבר תלונות נגד שמונה רופאים הפעילים בפורומים רפואיים באינטרנט ועוסקים ב"ייעוץ חיסונים" והם הוזמנו לבירור. בתלונות נגד הרופאים צוין שהם מפיצים לכאורה מידע כוזב, מטעה ומוטעה על הסכנות שבחיסונים ובכך משפיעים על הציבור שלא להתחסן.

נושאים קשורים:  פרופ' איתן פרידמן,  ד"ר אהוד קלינר,  ד"ר הדר אלעד,  ד"ר טל לביא,  ד"ר חיים רוזנטל,  ד"ר ניקול אזרחי,  התנגדות לחיסונים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.05.2019, 22:08

בוקר טוב אליהו

אנונימי/ת
16.05.2019, 07:34

מסע ציד

אנונימי/ת
16.05.2019, 07:34

מסע ציד

אנונימי/ת
26.05.2019, 21:07

מאחר שחברת טבע היא חברה ישראלית עם מנהלים ישראלים, מדוע משרד הבריאות שלנו לא נוקט נגדה הליכים פליליים על חלקה לכאורה במסירת מידע מוטעה לרופאים וחולים שהוביל למגיפת מסוממים בארצות הברית? האם משרד הבריאות חזק על חלשים וחלש נגד חזקים? מדוע משרד הבריאות אינו יוצא נגד מאמריו של פרופסור מכובד מתל השומר שמצא קשר אפשרי בין חיסונים להתפתחות מחלות אוטואימונית? אולי גם נשתיק אמת מדעית? תגובת משרד הבריאות מזכירה ימים חשוכים במדינות חשוכות.

27.05.2019, 00:13

כרופא ילדים שהחל את התמחותו באפריל 1962 (כן, ממש תרפ"פו...) "זכיתי" לראות את מחלות הילדים בשיא "פריחתן" - זה היה כשרק כמה שנים לפני כן החלו בחיסונים נגד מחלות הילדים. בשנים הראשונות להתמחותי טיפלתי בילדים חולי חצבת, שעלת,חזרת, פוליו וטטנוס ונתקלתי גם בשני ילדים חולי דיפתריה - ילדים לא ישראלים שלא חוסנו. המראות והקליניקה של המחלות ה"טבעיות" נחקקו בזיכרוני ואני זוכר את החולים האלה כמעט לפרטי פרטים ולא מאחל לאף הורה שילדו יחלה במחלות אלו שכיום יש חיסון כנגד כל מחלה. המטיפים כנגד החיסונים עושים מעשה שלא ייעשה ולמרות שיש "חופש העיסוק" ו"חופש הדיבור" הטפה זו מנוגדת לשכל הישר ופוגעת בבריאות הציבור.

אנונימי/ת
27.05.2019, 09:54

טטנוס איננה "מחלת ילדים".
ואין להתייחס לכל החיסונים כאל מקשה אחת. אין דין חצבת ופוליו כדין שפעת.

אנונימי/ת
27.05.2019, 19:34

מומלץ בחום לשלול רשיונות רופא ל-5 רופאים ולא רק ל-2 בגין רשלנות פושעת
של המלצותיהם למניעת התחסנות , שגורמת נזק חמור לכלל הציבור
ולמגפות שיתכן שרק יתגברו.
טין בסיס מדעי ואין בסיס אתי להתנגדות.
שיעבדו כהומאופתים , נטורופטים וכו'
יש לשלול רשיונם ל-5 שנים
למען הרתעה מתבקשת !

אנונימי/ת
28.05.2019, 10:12

מסכימה בהחלט