חדשות

התלוננה על התעמרות מצד מנכ"ל משרד הבריאות וזומנה לשימוע לפני פיטורים

"הארץ" מדווח: סמנכ"לית הבקרה על קופות החולים היא העובדת הבכירה השלישית שהתלוננה לנציבות המדינה על התעמרות מצד מנכ"ל משרד הבריאות | תגובת המשרד: "טענותיה נדחו בבית הדין לעבודה"

סגן הממונה על התקציבים באוצר, משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "הקונספט מיצה את עצמו"/ (צילום: פלאש 90)

סמנכ"לית הבקרה על קופות החולים במשרד הבריאות, רויטל טופר חבר־טוב, שהתלוננה לאחרונה בפני נציב שירות המדינה על התעמרות ממושכת מצד מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, זומנה על ידי המנכ"ל לשימוע לפני פיטורים, כך מדווח הבוקר (ג') "הארץ" בכתבתו של עידו אפרתי.

בדיווח נמסר כי טופר חבר־טוב היא העובדת הבכירה השלישית במשרד שפנתה לנציבות בטענות להתעמרות מצד המנכ"ל. אלא שתלונות קודמות של עובדות בכירות לא טופלו וכמה מהן נאלצו לעזוב את המשרד. על היחסים המתוחים והאווירה הקשה במשרד הבריאות שנקשרו בהתנהלותו של בר סימן-טוב דווח בתקשורת עוד באוגוסט. אחת המתלוננות הבכירות שאולצה לעזוב את המשרד היא ד"ר ענת עקה-זוהר שעמדה בראש התכנית למדדי הבריאות והאחרת, ד"ר טל ברגמן, מנהלת האגף לבריאות הנפש. טופר חבר-טוב משמשת בתפקידה מאז 2012.

בשנים האחרונות, נסר בדיווח, היו חיכוכים בינה לבכירים במשרד, בכלל זה עם סגן השר יעקב ליצמן שדרש ממנה  "לרכך דרישות" מקפות החולים מכבי בנוגע להפעלת ביטוח משלים וכן "לאפשר הסדר מיטיב עם קופת חולים מאוחדת". לאחר שטופר חבר-טוב הגישה תלונה לנציב שירות המדינה, שלא נענתה, נמנעו ליצמן ועוזריו לפגוש אותה.

בפנייתה הנוכחית היא טוענת ש"המנכ"ל נקט בפעולות שנועדו לכרסם במעמדה ובסמכויותיה שפגעו באופן עקיף גם באינטרס הציבורי". בין השאר בוטל מינויה כחברה בוועדת סל התרופות וכן מינויה כחברה במועצת הבריאות. היא הוכפפה למנהל חטיבת הרגולציה, תפקיד חדש במשרד, אך תביעתה בנושא זה לבית הדין לעבודה נדחתה אשתקד.

תגובת משרד הבריאות המופיעה בדיווח: "איננו עוסקים ביחסי עבודה מעל דפי העיתון. טענות שנטענות בכתבה וטענות בעניין התעמרות נטענו על ידי העובדת בפני שתי ערכאות בבית הדין לעבודה ונדחו באופן יסודי ומלא".

נושאים קשורים:  רויטל טופר חבר־טוב,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  ד"ר ענת עקה-זוהר,  ד"ר טל ברגמן,  שימוע,  חדשות,  נציב שירות המדינה
תגובות
אנונימי/ת
14.05.2019, 11:21

1. השלישית. וכולן טועות. מעניין...
2. למה נתפלא על ליצמן ? מגן על פדופילים, דואג לאנשי שלומו, ברור שירצה להעיף מי שמנסה לקיים מנהל תקין ושוויון.
3. למה נתפלא על ליצמן ? תסתכלו על ביבי ו"פסקת ההתגברות" & חוק החסינות שהוא מכין לנו. מפחיד מה שקורה ברשות המבצעת, המחוקקת, והשפעתם על הרשות השופטת.
לסיכום -

אנונימי/ת
14.05.2019, 14:00

חובה לסלק את המנכ"ל המופרע הזה מתפקידו

שיא האבסורד. היא התלוננה על המנכ"ל בנושא התעמרות ולכן זומנה לשימוע בפניו
מדוע נשות משרד הבריאות שנפגעו אינן מרכזות כוחות ופונות בתלונה משולבת נגדו. היכן ארגוני הנשים ? היכן הגופים לטוהר השילטון ? היכן חברות הכנסת -שתבדוקנה איך יתכן שתלונות חוזרות של עובדות שנות לא נבדקות ? היכן משטרת ישראל שבמקרה של רמון נסעו עד מכסיקו כדי לחפש עוד תלונות? והיכן מבקר המדינה שלא בודק את מגוון התלונות ונשים שנפגעות? שלא בודק איך יתכן שתלונות חוזרות לא נבדקות ?
אינני יודע אם בתלונות יש אמת. אבל אם לא אמת בתלונות הרי שצריך לקום גוף ציבורי שאינו חלק מהמשרד ולהבהיר זאת ולתת גיבוי למנכ"ל ואם יש בדברים אמת הרי שצריך לסיים עבודתו של מנכ"ל המשרד. אין דרך ביניים.

אנונימי/ת
15.05.2019, 20:45

יש לעניין 2 צדדים. היום כל אחד שמנסים לפטר מיד מקבל עצה מעורכי דינו להתלונן על התעמרות.

אנונימי/ת
15.05.2019, 21:10

הבכירה השלישית המתלוננת, להזכירך

אנונימי/ת
17.05.2019, 11:53

כל המתלוננות על "התעמרות" לכאורה
חיבלו בהתנהלות התקינה של מנכ"ל משרד הבריאות
ופגעו בשרות הבריאות בישראל. לכן יש לפטרן מיד .