חדשות

רופא בכיר במיון בית החולים לגליל בנהריה הותקף באלימות על ידי מטופל

הרופא שהותקף סיפר: "המטופל צעק וקילל והחל לפתע לתקוף אותי בראשי ובאיברים נוספים בגופי. התחושה היתה מפחידה ולא נעימה"

אלימות נגד צוות רפואי. אילוסטרציה

מקרה חמור של תקיפת צוות רפואי על ידי מטופל אירע היום (ב') במרכז הרפואי לגליל מערבי בנהריה. בשעת בוקר הותקף רופא בכיר בחדר המיון על ידי אחד המטופלים, תושב ירכא בן 43, שהתלונן על כך שאינו מקבל טיפול. הרופא המותקף, שמצבו קל, קיבל טיפול במיון.

בהמשך, במהלך ניסיון ההשתלטות עליו, ניסה המטופל לתקוף רופא נוסף. צוות המאבטחים ושוטר המוצב דרך קבע במרכז הרפואי השתלטו על התוקף, שהועבר לחקירה בתחנת משטרת נהריה.

רק לפני כחודש וחצי הותקפו שלושה מאבטחים במרכז הרפואי לגליל על ידי שלושה צעירים תושבי האזור, שהתבשרו כי אחת מבנות משפחתם מתה במרכז הרפואי. המתפרעים היכו את המאבטחים, שנזקקו לטיפול רפואי.

הרופא הבכיר שהותקף: "הגבר הגיע אלינו בצעקות ובקללות, תוך שהוא טוען כי אינו מבין למה הוא לא מקבל טיפול. כשניסיתי להסביר לו שעליו לגשת ל'מיון מהלכים', הוא החל לפתע לתקוף אותי בראשי ובאיברים נוספים בגופי. למזלי, הפגיעה לא היתה חמורה, אך מיותר לציין שהתחושה היתה מפחידה ולא נעימה".

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, מסר בעקבות האירוע: "יש לנו אפס סובלנות כלפי כל מי שנוהג באלימות נגד הצוות הרפואי. אנו נפעל בכל המישורים, גם במקרה הנוכחי וגם בהמשך, כדי למנוע ולעקור משורש את התופעה הזו. אין לנו ספק שהמשטרה תטפל ביד קשה בכל מקרה אלימות כלפי הצוות הרפואי".

נושאים קשורים:  אלימות כלפי צוות רפואי,  תקיפת רופא,  חדשות,  פרופ' מסעד ברהום,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
08.04.2019, 20:56

אפס סובלנות זו ססמה יפה. אין למנהל בית החולים כל יכולת להתמודד עם התופעה. לאחר שהותקפתי כרופא בינואר 2015 הגשתי תלונה במשטרה. קיבלתי את מלוא התמיכה מהנהלת בית החולים. לאחר אינסוף ניסיונות למסמס את התלונה, הצלחתי להביא את התוקף לבית משפט. עד היום, למעלה מארבע שנים ואינסוף דחיות של דיונים, המשפט לא הסתיים. הרושם שאני מקבל הוא שזה לא מעניין אף אחד בתביעה המשטרתית או במערכת המשפט.

אנונימי/ת
08.04.2019, 21:34

הבעיה היא שלשופטים האווילים במדינתנו אין אפס סובלנות והם מרחמים על התוקף בתואנה, שהוא למעשה קורבן לנסיבות חייו ה"אומללות", שהביאו אותו לידי התנהגות אלימה ויתר המצאות וסיפורי אלף לילה ולילה מטעם עוכרי הדין שלו.

אנונימי/ת
09.04.2019, 00:32

הגיע הזמן להעביר סדנאות הגנה עצמית לצוותים