חדשות

בית חולים שיקומי לאשפוז המשכי ייפתח בראשון לציון

בית החולים החדש, עם 420 מיטות אשפוז ב-13 מחלקות לשיקום, למונשמים ולחולים סיעודיים, צפוי להיפתח בעוד שנתיים וחצי

מיטת אשפוז. אילוסטרציה

בית חולים שיקומי חדש עומד להיפתח במערב ראשון לציון. יהיו בו 420 מיטות אשפוז ו-13 מחלקות לשיקום, למונשמים ולחולים סיעודיים הזקוקים לטיפול מורכב וכן מכון לאשפוז יום ובריכה טיפולית. הצפי: בית החולים יחל לפעול בעוד כשנתיים וחצי. כך דיווחה אתמול (ד') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".
בדיווח נמסר כי מטרת המוסד השיקומי החדש להקל את הביקוש למיטות והעומסים במחלקות הפנימיות בבתי החולים הציבוריים ולספק אשפוז המשכי. בית החולים ייבנה על ידי רשת "בית בלב" מקבוצת מכבי שירותי בריאות, בעלות של כ־200 מיליון דולר,  באישור משרד הבריאות אך לא במימונו.

כיום בישראל רק כ־4,000 מיטות לאשפוז המשכי. המצב הזה יוצר עומס כבד על בתי החולים הכלליים שכן חולים שאמורים להשתחרר נתקעים במחלקות מבלי יכולת לעבור לאשפוזי המשך המתאימים עבורם. יש בכך סכנה ללקות בזיהומים נרכשים עקב הצפיפות. על פי הדיווח, בית החולים החדש צפוי לתת שירותים למבוטחי כל קופות החולים, בהתאם להסכמים שייחתמו עימן.

נושאים קשורים:  בית חולים שיקומי,  רשת "בית בלב",  מכבי שירותי בריאות,  חדשות,  אשפוז המשכי
תגובות
05.04.2019, 10:38

בראשון לציון? מאד חשוב. כי באצבע גליל ובנגב יש כבר עודף מיטות לאשפוז שיקומי ואשפוז ממושך. הגיע זמן לפתח את התחום גם במרכז!

אין מיטות שיקום בצפון !!!!!! לא בראשון לציון

כל הכבוד ליוזמה של שרותי בריאות מכבי !!! זו הדרך הנכונה לשיפור משמעותי באיכות שרותי הרפואה הניתנים לחולים מונשמים, לשיקום ולסיעודים מורכבים, ולהפחתת העומס על המחלקות הפנימיות בבתי חולים. תוספת מיטות משמעותית זו תביא להקלה רבה לחולים רבים מאד, שכיום הפתרונות להם אינם מספקים (בלשון המעטה).
ברור שצריך להקים בתי חולים כאלה בפריפריה וודאי בצפון. במקומות כאלה צרכים להתאחד ארבעת קופות החולים בסיוע משרד הבריאות, ובהובלת קופת חולים שיש לה את אחוז המבוטחים הגבוה ביותר באותו איזור מסוים.
בהצלחה רבה, ד"ר שלומי ענתבי.

08.04.2019, 10:05

מאיפה יקחו כזאת כמות של רופאי שיקום?