חדשות

רבע מתרומות הדם בישראל בשנת 2018 מחיילי צה"ל

בשנת 2018 נתרמו בישראל 255,730 מנות דם, מתוכן  63,969 נתרמו על ידי חיילי צה"ל בבסיסים השונים

תרומת דם. אילוסטרציה

בשנת 2018 נתרמו בישראל 255,730 מנות דם, מתוכן 63,969 נתרמו על ידי חיילי צה"ל בבסיסים השונים. סך מנות הדם שנתרמו בצה"ל מהוות כרבע מכלל מנות הדם שנתרמו בשנת 2018. כך נמסר בשבוע שעבר במהלך טקס חלוקת תעודות הוקרה ליחידות צה"ל שהצטיינו בתרומות דם. הטקס התקיים בבניין שירותי הדם של מד"א שבמתחם תל השומר.

הפיקוד המצטיין שזכה במקום הראשון - פיקוד העורף, אחריו פיקוד מרכז ובמקום השלישי חיל האוויר. במקום הראשון מבין המפקדות: מפקדת קצין משאבי אנוש. מבין האוגדות: אוגדת הבשן. מבין החטיבות הסדירות: חטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף. מבין החטיבות המרחביות והמחוזות: מחוז חיפה בפיקוד העורף. מבין היחידות המבצעיות: שייטת 13 של חיל הים מבין היחידות המסייעות - אלמ"ר פיקוד צפון. בקטגוריית יחידות ההדרכה - בא"פ לכיש. בקטגוריית יחידות ההכשרה - בא"ח כפיר. מבין גדודי החי"ר וחה"ן - גדוד שחם בחטיבת הנח"ל. בקטגוריית הגדודים המסייעים - גדוד קדם של חטיבת החילוץ בפיקוד העורף ומבין יחידות חיל האוויר - בסיס רמת דוד.

קצין רפואה ראשי בצה"ל, תא"ל ד"ר טריף בדר, אמר: "מנות הדם משמשות אותנו בצורה יוצאת דופן ומהוות עבורנו עוגן בשגרה ובחירום, לפצועים ולחולים. מפקדי הצבא וחייליו מהווים כרבע מתורמי הדם בישראל וזה הישג מכובד בפני עצמו. אני שמח שאנחנו שומרים על ההישג הזה לאורך שנים. התברכנו בחיילים ובמפקדים שערך הנתינה הוא ערך עליון עבורם. אני גאה בשיתוף הפעולה שלנו מול בנק הדם ומד"א. יש בנינו הרמוניה מדהימה. כך היה וכך ימשיך להיות כדי שנוכל להציל חייו של כל פצוע שנצטרך להגיע אליו ולהצילו".

סמנכ"לית שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער, אמרה: "מנת דם אחת יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה בני אדם. מכאן שחיילי צה"ל, סייעו בתרומתם להצלת חייהם של כ-200,000 בני אדם במדינת ישראל בשנת 2018 בלבד. אתם, מפקדים, חיילות וחיילים, מהווים דוגמה ומופת לנתינה טהורה ומשמעותית הנעשית בהתנדבות אמיתית, ללא תמורה ומתוך מטרה אחת בלבד - להעניק חיים לפצועים ולחולים הזקוקים לטיפול בעירויי ומרכיבי דם להצלת חייהם".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, ציין: "כמות מנות הדם המגיעה מצה"ל קריטית ומסייעת לשירותי הדם של מד"א לתפקד גם בימים קשים ולדאוג שניתן לשמר את מלאי הדם הנדרש. תרומתם האדירה של חיילי צה"ל היא תוצאה ישירה של רוח המפקדים השוקדים על הנחלת ערכים לכל אורך הציר הפיקודי. אני קורא לחיילי ומפקדי צה"ל להמשיך ולתרום דם וליחידות המצטיינות להמשיך ולהוביל בתחום הזה".

נושאים קשורים:  תרומת דם,  צה"ל,  מד"א,  תא"ל ד"ר טריף בדר,  פרופ' אילת שנער,  אלי בין,  חדשות
תגובות