חדשות

מנהל "סורוקה": "נדרשת העדפה מתקנת לסטודנטים לרפואה תושבי הנגב"

במפגש הראשון של הפורום לקידום שירותי הרפואה בנגב הצביע ד"ר שלומי קודש בפני ראשי הרשויות על הצורך ביצירת שיתופי פעולה במטרה לחזק את שירותי הרפואה באזור

ביקור ראשי רשויות בנגב ב"סורוקה"

מנהל המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, ד"ר שלומי קודש, קרא ל"העדפה מתקנת של סטודנטים לרפואה תושבי אזור הדרום כדי להשאיר בדרום את כוח האדם הרפואי האיכותי. יש מקום לייצר העדפה לסטודנטים בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון שגדלו וגרים באזור".

דבריו נאמרו במפגש ראשון של "הפורום לקידום שירותי הרפואה בנגב" שהיה ב"סורוקה". בין חברי הפורום, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ וראשי רשויות מקומיות נוספות בנגב וכן מיכאל מישורי דרעי, מנהל "כללית" במחוז הדרום.

האורחים סיירו במרכז האונקולוגי החדש ב"סורוקה" שבראשו פרופ' יצחק אביטל והוצגו בפניהם שירותים טכנולוגיים חדשים על ידי ירדן נבו, המשנה למנהל המרכז הרפואי. כן נסקרו תכניות להנהגת שירותים חדשים נוספים שיופעלו בעתיד.

ד"ר קודש הצביע על הצורך "ביצירת שיתופי פעולה במטרה לחזק את שירותי הרפואה בנגב, חיזוק רפואת הקהילה כמו גם המשך חיזוק המרכז הרפואי סורוקה".

נושאים קשורים:  ד"ר שלומי קודש,  בית החולים סורוקה,  הפורום לקידום שירותי הרפואה בנגב,  חדשות
תגובות

אכן תמונה מרובת מכובדים.
אבל לא צריך העד0ה מתקנת לתושבי הדרום. צריך שכול מי שרוצה סורוקה יתקבל. לא יתכן שיש 16 ממתינים להתמחות בילדים ואין תקנים. לא יתכן שיש ממתינים להתמחות בפנימית אבל אין תקנים שולחים אותם לעשות תורנויות בלבד. וזה המצב במקצועות רבים בבי"ח. תדאגו להוסיף עוד תקנים בבי"ח והבעיה קרוב לוודאי תפתר.
וכך גם בכול הקשור להקמת בי"ח נוסף בנגב. היה כבר צריך להיות בהקמה אבל מי שהם עושים כדי לעקוב.זה הכיוון - להגדיל תקנים הקיים ולהוסיף עוד בי"ח .

11.03.2019, 21:09

כמי שהיה מאושפז לצערי גם במחלקה האורטופדית,כירורגית,ופנימית ,אכן המתמחים פשוט קרסו ממשך התורנויות הארוכות והם יחד עם שאר הצוות היו גמורים מעייפות, כך שבאמת אם יעלו ויגדילו את התקנים של המתמחים בכל המחלקות ונכון גם את ההקלות בתשלומי הארנונה אפשר או לארגן איזה מיבנה מיוחד לטובת סטודנטים של הרפואה קרובה לבית החולים יהיה מצוין .עד לפני כ -42 שנים היה בניין שלם מול המבנה הגריאטרי לטובת הרופאים והיו ממש ממול ולא מפוזרים בכל באר שבע .ככה באמת יוכלו להתמחות ולעשות תורנויות אבל לא 26 שעות רצוף אלא פחות וככה יטב עם כולם -בסוף הריי הכל כסף ותקציב זה נכון .אבל זה יביא לפעילות נכונה ,איכותית ,מיקצועית ,וללא התשה של הרופאים ולא של המתמחים בכל תחום .

אנונימי/ת
12.03.2019, 08:12

ד״ר קודש, כשמו כן לא הוא.

12.03.2019, 21:53

דר קודיש כל הכבוד.
מסכים איתך במאה אחוז.
שמי שמתחייב להישאר ולעבוד בנגב תהיה לו עדיפות

אנונימי/ת
13.03.2019, 11:00

איך בדיוק תאכוף את התתחייבות הזו? לימודי רפואה הם תקופה ארוכה. ואם אין תקן להתמחות שהמועמד רוצה בסורוקה, אבל כן יש ברמב"ם, תכפה עליו להשאר מובטל?

אם לימודי רפואה לא היו מסובסדים ניתן היה להעניק הלוואה לשכר לימוד שויתור על החזר שלה (בחלקה/ במלואה) מותנה בהישארות בנגב.
בתנאים הקיימים לא ניתן לאכוף את זה, והצעתך לא תעמוד באף מבחן משפטי. חבל סתם לזרוק הערות פופליסטיות ללא שום מחשבה.