חדשות

רופאים מרמב"ם קיבלו מינויי בכירים בפקולטה לרפואה בטכניון

הפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה העניקה דרגות מרצים קליניים בכירים למומחים מהמרכז הרפואי רמב"ם

הפקולטה לרפואה בטכניון

תשעה מרופאי המרכז הרפואי רמב"ם קיבלו העלה בדרגה ומינויי מרצים בכירים בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה.

ד"ר מיכאל הלברטל, שמונה בשבוע שעבר רשמית למנהל רמב"ם, קודם למרצה בכיר בפקולטה לרפואה בטכניון.

ד"ר אמיר קליין, ממכון הגסטרואנטרולוגיה, עולה לדרגת מרצה בכיר קליני. הוא בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. השלים התמחות משולבות ברפואה פנימית וגסטרואנטרולוגיה ברמב"ם. שנתיים שהה בבית החולים WESTMEAD בסידני, אוסטרליה, לצורך השתלמות בטיפולים אנדוסקופים מתקדמים למעי הגס, הוושט דרכי המרה והלבלב ובפרט בכריתה אנדוסקופית של פוליפים גדולים וגידולים מוקדמים במערכת העיכול.

ד"ר אמיר קליין. צילום: דוברות רמב"ם

ד"ר קליין פרסם מאמרים מקוריים, מאמרי סקירה וחיבר גם כמה פרקים בספרי לימוד בנושא אנדוסקופיה מתקדמת וכריתת פוליפ גדולים, אבחון וטיפול של דימומים במערכת העיכול, מחלות מעי דלקתיות, ואנדוסקופיה באמצעות גלולה מצלמת של המעי הדק. ד"ר קליין זכה בפרסי הצטיינות על פעילות הדרכה וליווי סטודנטים לרפואה במסגרת האגף הפנימי ברמב"ם.

תחומי העניין העיקריים שלו: שיפור הגילוי והטיפול בפוליפים במערכת העיכול, זיהוי אנדוסקופי של פוליפים ממאירים בעזרת אנליזת תמונה ממוחשבת, טכניקות אנדוסקופיות מתקדמות לכריתת פוליפים גדולים, טיפול במחלות דרכי המרה והלבלב ואבחון באמצעות קפסולה מצלמת של המעי הדק והגס.

ד"ר נירה בק-רזי מהמחלקה לדימות ברמב"ם ואחראית על השירות לאולטרסאונד פולשני, מונתה למרצה-מחנך קליני בכיר.

ד"ר נירה בק-רזי. צילום: דוברות רמב"ם

היא בוגרת בהצטיינות של הפקולטה לרפואה בטכניון והשלימה התמחות בדימות רפואי ברמב"ם. היא אחראית על תכנית ההתמחות במחלקה  לדימות ברמב"ם ומשמשת מדריכת סטודנטים לרפואה החל מהשנה הראשונה, כולל הדרכה בקורס "חשיפה לרפואה". בעבר קיבלה פרסי הוקרה על פעילותה בחינוך סטודנטים. פרסמה מאמרים, חיברה והשתתפה בכתיבת פרקים בספרי לימוד העוסקים באולטרסאונד במצבי חירום ואולטרסאונד וסקולרי.

ד"ר אסעד חורי, מנהל המכון לקרדיולוגיה ילדים, קיבל מינוי של מרצה-מחנך קליני בכיר בפקולטה לרפואה בטכניון. הוא בוגר הפקולטה לרפואה והתמחה בקרדיולוגיה ילדים ברמב"ם.

ד"ר אסעד חורי. צילום: דוברות רמב"ם

חבר החוג לרפואת ילדים בפקולטה ובאיגוד הישראלי והאירופאי לקרדיולוגיה. שותף בכתיבת יותר מ-25 מאמרים מדעיים והציג עבודות בכנסים בינלאומיים.

תחומי התמחותו העיקריים: קרדיולוגיה פולשנית וטיפול במומי לב מולדים בגישה מלעורית, אבחון וטיפול בהפרעות קצב מולדות.

פרופ' רם וייס, מנהל מחלקת ילדים א' וילדים ב', קיבל מינוי של פרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה בטכניון.

פרופ' רם וייס. צילום: דוברות רמב"ם

הוא בוגר בית הספר לרפואה בהדסה, ירושלים.

התמחה ברפואת ילדים ברמב"ם ולאחר מכן והתמחות-על באנדוקרינולוגיה ילדים עשה באוניברסיטת ייל בארה"ב, שם גם קיבל תואר PhD בפיזיולוגיה מולקולרית.

בשובו לארץ הקים מעבדה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. הוא משמש כמנהל הרפואי של האגודה לסוכרת נעורים בישראל. מחקריו מתמקדים במנגנונים הקשורים להשפעת השמנה על מאזן הסוכר.

ד"ר טארק סעדי, ממכון הגסטרואנטרולוגיה ויחידת הכבד, קיבל מינוי של מרצה קליני. הוא בוגר בהצטיינות של הפקולטה לרפואה בטכניון בחיפה, סיים התמחות ברפואה פנימית ברמב"ם והשלים התמחות בגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד. השתלם שנה ביחידת הכבד ב"הדסה עין כרם" ורכש ניסיון בטיפול בחולי כבד מורכבים ובהשתלות כבד.

ד"ר טארק סעדי. צילום: דוברות רמב"ם

ד"ר סעדי פרסם מאמרים ועבודות בנושאים שונים הקשורים למחלות כבד והשתתף בכנסים בינלאומיים רבים בנושאי מחלות גסטרו וכבד. הוא שותף למחקרים קליניים בינלאומיים על הפטיטיס C, הפטיטיס B, כבד שומני, מחלות דרכי מרה וגידולי כבד. השתלם במעבדה לחקר הכבד בראשותו של פרופ' יעקב ברוך בפקולטה לרפואה בטכניון והוא שותף לעבודות מחקר הקשורות ברגנרציה של הכבד ובהשתלת תאים. ד"ר סעדי חבר באיגוד האירופאי לחקר הכבד (EASL), באיגוד האמריקני לחקר הכבד (AASLD), בחברה הישראלית לחקר הכבד ובאיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד. הוא קיבל כמה פרסי הוקרה מהטכניון ופרס רופא מצטיין ברמב"ם.

ד"ר נועה לביא, מרכזת תחום הלימפומה במערך ההמטולוגי ברמב"ם, מונתה למרצה קלינית בפקולטה לרפואה בטכניון.

ד"ר נועה לביא. צילום: דוברות רמב"ם

היא מומחית ברפואה פנימית והמטולוגיה ומשמשת כמזכירת החוג הישראלי למחלות מילו-פרוליפרטיביות.

בוגרת הפקולטה לרפואה של הטכניון והתמחתה ברפואה פנימית במרכז רפואי כרמל ובהמטולוגיה ברמב"ם.

תחומי המחקר העיקריים שלה: מעורבות הסמפורינים במיאלומה נפוצה, מחקרים קליניים בנושאי לימפומה, מיאלומה נפוצה ומחלות מילופרוליפרטיביות.

פרופ' דורון נורמן, מנהל האגף הכירורגי והמערך האורתופדי ברמב"ם, הועלה לדרגת פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בטכניון.

פרופ' דורון נורמן. צילום: דוברות רמב"ם

הוא בוגר הפקולטה לרפואה של הטכניון, התמחה במחלקת אורתופדיה ב' ברמב"ם והשתלם בבית החולים האורתופדי האוניברסיטאי בלונדון, Royal National Orthopedic Hospital Stanmore.

הוא משמש מרצה קליני בכיר בפקולטה לרפואה של הטכניון, חבר באגודת AO ומדריך בינלאומי בקורסים לטיפול בשברים. בין 2008 ל-2014 היה יו"ר החברה לטראומה אורתופדית בישראל. עיקר עבודתו: טיפול בשברים מורכבים של הגפיים התחתונות והגפיים העליונות, החלפת מפרק המרפק.

בנוסף, ד"ר נורמן הוא ממייסדי חברה בתחום ה-Med Tech העוסקת בתכנון ניתוחים אורתופדיים ואחראי על פיתוח קליני ואפיון התוכנה. ב-2008 התמנה למנהל מחלקה אורתופדית ב' ברמב"ם ובשנת 2012 אוחדו המחלקות האורתופדיות והוא התמנה למנהל המערך האורתופדי ברמב"ם.

פרופ' נעים שחאדה, מנהל מכון האנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם, הועלה לדרגת פרופסור קליני מן המניין. הוא משמש בנשיא האגודה הישראלית לסוכרת. בין תפקידיו הנוספים ברמב"ם: מנהל המרכז לאורח חיים בריא בילדים ונוער ומנהל המרפאה למניעת מחלות לב בילדים.

פרופ' נעים שחאדה (צילום: פרטי)

הוא בוגר הפקולטה לרפואה של הטכניון והתמחה ברפואת ילדים ואנדוקרינולוגיה כללית ברמב"ם וב-University of Colorado Health Science Center, ארה"ב. זכה בפרס "הרשל ריץ'' לחדשנות מדעית ובפרס המחקר ע"ש ריימונד ומרים קליין מטעם הטכניון.

תחומי המחקר העיקריים שלו: פתוגנזה ומניעה של סוכרת מסוג 1, השפעתו אינסולין הניתן דרך הפה על מערכת העיכול, פתופיזיולוגיה ומניעה של סיבוכי סוכרת.

נושאים קשורים:  הפקולטה לרפואה בטכניון,  רמב"ם,  חדשות,  מרצים בכירים,  ד"ר מיכאל הלברטל,  פרופ' נעים שחאדה,  פרופ' דורון נורמן
תגובות