חדשות

ארגוני הבריאות על העלאת המס לטבק לגלגול: "רגע חשוב במערכה נגד העישון"

בעקבות הוראת בג"ץ, שר האוצר כחלון חתם על הצו המשווה את המס של טבק לגלגול לזה של סיגריות רגילות

עישון, טבק לגלגול (צילום: אילוסטרציה)

שר האוצר משה כחלון חתם אתמול (ד') על הצו המשווה את המס החל על טבק לגלגול למס החל על סיגריות. לפני שבועיים הורו שלושה שופטי בג"ץ לשר להשוות באופן מיידי את המס על טבק לגלגול למס המוטל על סיגריות רגילות.

בעקבות השוואת המס צפוי עתה מחיר הטבק לגלגול לעלות: מחיר 50 גרם טבק בצירוף מס הקנייה ומע"מ יועלה מ-85.41 שקל ל-122.85 שקל לחפיסה.

בתגובה לחתימה על הצו נמסר מהמיזם למיגור העישון והאגודה למלחמה בסרטן שעתרו לבג"ץ באמצעות עו"ד אפי מיכאלי, ומההסתדרות הרפואית, שהצטרפה כידיד בית המשפט: "זה רגע חשוב במערכה נגד העישון. הוא הגיע אחרי מאבק ממושך ועיקש מצד אנשי המקצוע בתחום הבריאות וארגוני החברה האזרחית הנאבקים בנגע העישון. כולם הציגו חזית אחידה ועקבית מול האינטרסים של חברות הטבק הפועלות נגד בריאות הציבור.

"אלא שגם ברגע זה אפשר רק להצטער על כך שהיה צורך להגיע עד בג"ץ כדי ששר האוצר ישכיל לעשות את הדבר הנכון ויישר קו עם מה שבכל ארגוני הבריאות בעולם כבר מבינים: מס על מוצרי טבק מציל חיים.

"המבחן עובר עתה ליישום בשטח. אחרי שנלמד את הצו לעומקו, נמשיך לעקוב כדי לוודא שהמס על הטבק לגלגול אכן מושווה למס על סיגריות ושהגורמים האינטרסנטים לא פועלים למסמס את ההישג ההיסטורי הבריאותי הזה שנועד למנוע התמכרות של צעירים ובני נוער להרגל הקטלני".

נושאים קשורים:  מס על טבק לגלגול,  המיזם למיגור העישון,  האגודה למלחמה בסרטן,  הר"י,  שר האוצר משה כחלון,  חדשות,  בג"ץ
תגובות