מינויים

שבעה מנהלי יחידות ומכונים חדשים מונו במרכז הרפואי רמב"ם

בין המינויים: פרופ' דוד טנה, ששימש כמנהל המערך לשבץ המוח ב"שיבא" ומונה עתה למנהל מכון שבץ המוח והקוגניציה במסגרת המחלקה הנוירולוגית ברמב"ם

פרופ' דוד טנה, יו"ר איגוד הנוירולוגיה. "נמשיך לעבוד במשותף עם גורמי המקצוע ליישום המלצות הדו"ח" (צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הודיע אתמול (ג') על מינוי שבעה מנהלים חדשים למכונים ויחידות בבית החולים.

פרופ' דוד טנה, ששימש כמנהל המערך לשבץ המוח במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מונה למנהל מכון שבץ המוח והקוגניציה במסגרת המחלקה הנוירולוגית ברמב"ם. הוא מחליף בתפקיד זה את פרופ' יהודית פרץ-אהרון שפרשה לגימלאות.

פרופ' טנה סיים לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות יתרה והתמחה בנוירולוגיה במרכז הרפואי שיבא. השתלם במחלות כלי דם של המוח ושבץ המוח במרכז Henry Ford Hospital and Health Sciences – Case Western University בארה"ב. בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, שימש כפרופסור מן המניין בנוירולוגיה.

בתפקידו כראש המרכז למניעה וטיפול בשבץ המוח ב"שיבא" שימש עד 2017. במסגרת זאת הכניס לשימוש בישראל טיפול ברה-פרפוזיה באירוע מוחי חד, הקים יחידת שבץ מוח ייעודית, מעבדה נוירווסקולרית לא פולשנית מתקדמת ומרפאות מניעה וטיפול במחלות כלי דם של המוח וסיבוכיהן.

פרופ' טנה מכהן כיו"ר האיגוד הנוירולוגי בישראל וכיו"ר הוועדה המייעצת למשרד הבריאות לרשם שבץ מוח לאומי. הוא חוקר ראשי בתכנית הסקרים הלאומיים בשבץ המוח בישראל NASIS – National Acute Stroke Israeli Registry. בנוסף משמש כחבר המועצה הלאומית למחלות לב וכלי דם וחבר הוועדה המייעצת לעמותת החולים "נאמן" - נפגעי אירוע מוחי בישראל.

תחומי המחקר העיקריים שלו: תחלואת כלי הדם של המוח, שבץ המוח, טרשת עורקים, מניעה וטיפול באירועים מוחיים, לקות קוגניטיבית, וסקולרית ודמנציה וכן אולטרסאונד/דופלר של כלי הדם המוחיים ושמירת על  בריאות המוח. עד כה השתתף בכתיבת יותר מ-200 פרסומים מדעיים בעיתונים בינלאומיים מובילים. הוא משמש כחבר מערכת בעיתונים מקצועיים ובארגון כנסים בתחום שבץ המוח ובריאות המוח תוך שימוש בטכנולוגיה וחדשנות.

ד"ר מיכל מקל, סגנית מנהל רמב"ם, מונתה לראש מינהל רפואה בבית החולים. היא מחליפה בתפקיד זה את פרופ' קרל סקורצקי שהיה מנהל פיתוח המחקר והרפואה ברמב"ם ונבחר לדיקן הפקולטה לרפואה בגליל.

ד"ר מיכל מקל, סגנית מנהל רמב"ם, מונתה לראש מינהל רפואה בבית החולים. צילום: פיוטר פליטר

ד"ר מקל מנהלת את השירות לכירורגיה אנדוקרינית ברמב"ם ואחראית על הטיפול הכירורגי במחלות של בלוטת התריס, בלוטת יותרת התריס והאדרנל. היא בוגרת הפקולטה לרפואה בטכניון ומשמשת בו כמרצה קלינית. התמחתה בכירורגיה כללית ברמב"ם והשלימה התמחות-על קלינית ומחקרית בת שנתיים בכירורגיה האנדוקרינית בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס ואוניברסיטת הרווארד בבוסטון.

בנוסף לתפקידיה היא גם יו"ר הוועדה לקבלת מתמחים חדשים למערך הכירורגי ואחראית על ההרצאות וההשתלמויות בכירורגיה. פרסמה מאמרים רפואיים שונים בנושאי התמחותה והציגה את עבודותיה בכינוסים בינלאומיים. כמו כן כתבה פרקים בכירורגיה אנדוקרינית בכמה ספרים בתחום הכירורגיה.

ד"ר אביבית פאר, רופאה בכירה במכון האונקולוגי ברמב"ם ואחראית על מרפאת הגידולים בדרכי השתן וכמנהלת המחקרים הקליניים באונקולוגיה, מונתה למנהלת המחקרים הקליניים הנעשים בבית החולים.

ד''ר אביבית פאר מונתה למנהלת המחקרים הקליניים. צילום: פיוטר פליטר

ד"ר פאר היא בוגרת בהצטיינות של הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב ובוגרת בהצטיינות של הפקולטה לרפואה בטכניון, חיפה. השלימה התמחותה במכון האונקולוגי ברמב"ם. השתלמה בצרפת בתחום המחקרים הקליניים ובארה"ב בתחום סרטן האשכים. בנוסף, היא מרצה קלינית בפקולטה לרפואה בטכניון וקיבלה כמה פרסי הוקרה על פעילותה בחינוך סטודנטים לרפואה. היא חברה באיגוד הישראלי לאונקולוגיה קלינית ורדיותרפיה ובחברה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית (ASCO).

במרכז עבודתה, לצד הטיפול בחולים, הוא עוסקת בפיתוח מערך המחקרים באונקולוגיה, הכוללים מחקרים בתרופות חדשניות ומחקרים מוקדמים בפאזה הראשונה במפגש הראשון שבין המטופלים לפיתוח תרופתי אונקולוגי חדיש. זאת לצד פיתוח מחקרים עצמאיים הנעשים במכון האונקולוגי. תחומי העניין הנוספים שלה: מחקרים בסיבוכים ארוכי הטווח של הטיפול האונקולוגי.

ד"ר רועי אטלס מונה למנהל Med-Tec, חברת המסחור של המרכז הרפואי רמב"ם. בכך החליף ומחליף את נדב בן-חיים.

לד"ר אטלס תואר ראשון  בביולוגיה מולקולרית ותואר שלישי בתחום זה ממכון ויצמן. עשה פוסט דוקטורט ברפואה רגנרטיבית של רקמות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

באוניברסיטת בן גוריון הוביל את חממת הפארמה (NIBN) שהתמקדה בפיתוח פרה-קליני של תרופות וביו-פרמצבטיקה, לאינדיקציות מגוונות כגון סרטן, מחלות אוטואימוניות, ניוון מוחי, מטבוליזם ועוד. בתפקיד זה צבר ניסיון בקידום תכניות פיתוח פרה-קליניות למולקולות, פפטידים וחלבונים. הוביל את הפיתוח העסקי של החממה ובניית עיסקאות למכירת הטכנולוגיות לחברות חיצוניות, ביניהן עיסקה בסך שני מיליון דולר למסחור חלבון טיפולי.

לפני כן שימש ד"ר אטלס כמנכ"ל חברת סטארט-אפ קטנה בביוטכנולוגיה, המתמקדת בניהול כאבים ברפואת שיניים וכן היה מנהל פרויקטים בחברת אומריקס ביופרמצבטיקה של ג'ונסון וג'ונסון וכממונה על פיתוח פרה-קליני של יישומי התחדשות רקמות עבור טכנולוגיית פיברין.

ד"ר ענת גרינפלד מונתה למנהלת המחקר הפיתוח והחדשנות בדימות ברמב"ם. הצטרפה לפני כשלוש שנים לצוות מובילי המחקר במחלקה לרדיולוגיה ולמערך השירות למיפוי פונקציונלי של המוח בבית החולים.

היא בעלת תואר M.S ו-Ph.D  מהפקולטה להנדסה ביורפואית בטכניון ומשמשת כמרצה בכירה נלווית בטכניון ובבית הספר לדימות ברמב"ם. מילאה מגוון תפקידי מפתח בתעשיה, בהם הובלת פרויקטים הכוללים הטמעת חדשנות טכנולוגית ביישומים קליניים, בדימות, בגישות שונות בחקר המוח, בחקר רשתות ובינה מלאכותית.

היא שותפה לכמה פטנטים בתחום הפלסטיות המוחית ובהדמיית עצבוב פריפריאלי; חברה באגודה הישראלית להנדסה ביו רפואית, באגודה הישראלית לחקר המוח ובאגודה הבינלאומית לתהודה מגנטית ברפואה.

ד"ר סאלם בלאן, מנהל יחידת ראש-צוואר, מונה למנהל תחום הקרינה במכון האונקולוגי ברמב"ם. התמחה באונקולוגיה. הוא חבר בקבוצה לרדיותרפיה של האיגוד האירופי לחקר הטיפול בסרטן (EORTC) ובאיגוד הים תיכוני לסרטן (AROME). פרסם מאמרים רבים בעיתונים מקצועיים ולעיתים קרובות מרצה בארץ ובחו"ל. הוא גם שותף בכתיבת פרוטוקולים לבדיקת תרופות חדשות בגידולי ראש-צוואר ויזם פרויקטים מחקריים-קליניים, מקוריים.

ד"ר סאלם בלאן, מנהל יחידת ראש-צוואר, מונה למנהל תחום הקרינה במכון האונקולוגי ברמב"ם. צילום: פיוטר פליטר

תחומי המחקר העיקרים שלו: טכניקות קרינה חדשניות בגידולי ראש-צוואר ושילוב של טיפולים ביולוגיים וכימותרפיים עם הטיפול הקרינתי.

פרופ' עמוס עציוני, לשעבר מנהל בית החולים רות לילדים ברמב"ם, מונה לנציב פניות מטופלים של בית החולים ומחליף בתפקידו זה את פרופ' וולטר מרקביץ' שפרש לגימלאות. בתפקידיו הקודמים שימש כסגן מנהל בית החולים וכחבר בוועדת הלסינקי.

פרופ' עמוס עציוני מונה לנציב פניות מטופלים ברמב"ם. צילום: ערן ירדני

נושאים קשורים:  פרופ' דוד טנה,  ד"ר מיכל מקל,  ד"ר אביבית פאר,  ד"ר רועי אטלס,  ד"ר ענת גרינפלד,  ד"ר סאלם בלאן,  פרופ' עמוס עציוני,  בית החולים רמב"ם,  מינויים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.02.2019, 18:49

אבל מי יחליף את רפי?

אנונימי/ת
20.02.2019, 19:17

מיקי

אנונימי/ת
20.02.2019, 20:16

ברכות לדוד טנה. רכש משמעותי לרמב"ם. אסטרונומים גילו שיש חיים אחרי שיבא...

אנונימי/ת
21.02.2019, 09:41

מבלי להכיר - ודאי נבחרו אנשים ראויים. שיהיה להם ולרמבם בהצלחה. שיתנו להם את המשאבים להצליח ולמצות את היכולות שלהם לתרום. אחרת, סתם עוד כמה רופאים עם טייטל משודרג ותוספת מאוד נחמדה למשכורת...