חדשות

400 רופאים ותיקים ובכירים גורפים את הכסף הגדול ברפואה הפרטית

דו"ח האוצר: השכר הממוצע לרופא בבית חולים ממשלתי, עם ותק של לפחות עשר שנים - כ-68 אלף שקל בחודש | שכרם הממוצע של הרופאים ה"כוכבים" שמתעשרים מהרפואה הפרטית: כ-160 אלף שקל בחודש

על פי דו"ח משרד האוצר שפורסם בתחילת 2018 על הכנסות הרופאים במערכת הציבורית, השכר הממוצע לרופא המועסק בבית חולים ממשלתי, עם ותק של לפחות עשר שנים, עמד ב-2016 על 790 אלף שקל לשנה ברוטו – כ-68 אלף שקל בחודש, כמעט פי שבעה מהשכר הממוצע במשק. זו עלייה ריאלית של 76% בהשוואה ל-2007. בסכום זה גם עלייה ב-84% בשכר שמקורו ברפואה הציבורית ועלייה של 59% בשכר הנובע מרפואה פרטית. כך מדווח הבוקר (ב') "דה מרקר" בכתבה של איתן אבריאל.

על פי הדיווח, חבילת התגמול של הרופאים הבכירים דומה לזו של אלופים בצבא, שופטים או חברי הנהלה בכירים במגזר הפרטי – למעט מנכ"לים בחברות גדולות.

כמו כן עולה מהדו"ח שיש שונות גדולה בשכר בין רוב הרופאים לבין ה"כוכבים" שביניהם המאיישים את העשירון העליון של המרוויחים. בעשירון העליון עמד לפני שלוש שנים השכר הממוצע על לא פחות מ־1.9 מיליון שקל לשנה - כ־160 אלף שקל בחודש. המסקנה: יש בישראל כמה אלפי רופאים שהתעשרו ממקצועם והם נחשבים למיליונרים.

הכנסה של כ־1.1 מיליון שקל נרשמה אצל אלה מעבודות פרטיות, כאשר כ־630 אלף שקל מזה הושארו מדי שנה ב"חברות ארנק" – חברות ניהול ייעודיות שהוקמו כדי למזער ולדחות תשלומי מס.

בעשור האחרון, 400 הרופאים הנמנים על העשירון העליון של רופאי בתי החולים הציבוריים גרפו גידול של 1.3 מיליארד שקל בהכנסותיהם מרפואה פרטית, סכום גבוה יותר מהרווח של כל שלושת בתי החולים הפרטיים העיקריים גם יחד.

מדו"ח משרד האוצר, נכתב בדיווח, עלה שהמשתנה האחד שהופך רופאים למיליונרים הוא התואר: "מנהל מחלקה", "סגן מנהל מחלקה", "מנהל יחידה" והקידומת "פרופסור". בעשירון העליון של הרופאים, כ־70% מחזיקים בתואר מנהל או סגן מנהל יחידה, וכשליש בתואר פרופסור. גם לזהות בתי החולים משקל רב בזיהוי הכוכבים: בבית החולים "שיבא", 27.4% מרופאי העשירון העליון.

ב"כלכליסט" דווח הבוקר (ב') כי על פי דו"ח חדש של הממונה על השכר, השכר הממוצע במערכת הביטחון עמד ב-2017 על 16.9 אלף שקל, ובמערכת הבריאות - 18.6 אלף שקל. זאת ועוד, בעוד שגיל הפרישה הממוצע במשרדי הממשלה עמד ב-2017 על 65 (עם קיצבה ממוצעת של 7.5 אלף שקל), במערכת הבריאות עמד גיל הפרישה הממוצע על 64 (עם קצבה של 8.1 אלף שקל).

עוד נמסר כי רוב הרופאים בישראל מרוויחים באופן מוחלט יותר ביחס לשאר העולם. על פי נתוני ה־OECD משנת 2015, שכר הרופא הממוצע בישראל ב־2015 היה פי 4.2 מהשכר הממוצע הכללי – יותר מכל מדינה אחרת בארגון, למעט לוקסמבורג.

נושאים קשורים:  שכר רופאים,  שכר רופאים בכירים,  חדשות,  הכנסות רופאים,  רפואה פרטית,  דו"ח משרד האוצר
תגובות
 
אנונימי/ת
11.02.2019, 18:07

נתונים מגמתיים ומעוותים....

11.02.2019, 18:10

שטויות

11.02.2019, 18:14

זה כמו ״טמפרטורה ממוצאת בבית חולים״...
אבל המגמה היא ברורה: להילחם בהכנסה של רופאים כדי שלחברות ביטוח ישאר עוד יותר!!!

11.02.2019, 18:16

מאיפה הנתונים האלו?
לשלוח את התלוש האחרון שלי?
לא מגיעה לחצי מהסכום שצויין כאן.
וותק של 18 שנה במערכת....

אנונימי/ת
11.02.2019, 18:31

שקר גס ודיסאינפורמציה של משרד האוצר. אני מנהל יחידה עשרים ושלוש שנה עובד במערכת ציבורית משרה מלאה מרוויח ברוטו כ 450000

אנונימי/ת
11.02.2019, 18:35

נתונים מעוותים ומרגיזים
שכחו לציין כי זה שכר של משכורת בסיס וכוננית שבהם לעיתים הרופא הבכיר עובד אל תוך הלילה. בשבתות ובחגים וללא הפסקה
בודה למשרד האוצר

אנונימי/ת
11.02.2019, 18:44

זה נראה כמו עבודת חיסול של הצמד כחלון ליצמן.

אנונימי/ת
11.02.2019, 18:44

הלוואי
האם מדובר על הכנסה כולל עבודה פרטית או ססיות?
בבית חולים המשכורת נמוכה הרבה יותר גם אם כוללים כוננויות.
אפשר להציג תלושי שכר של ותיקים כולל פרופסורים

אנונימי/ת
11.02.2019, 18:49

התחילה המלחמה של האוצר על הסכם הרופאים 2020...

11.02.2019, 18:52

מעניין...יש לי ותק של 15 שנים במקצוע ,אני סגנית מנהל מכון ומנהלת שרות בבית חולים מרכזי ( איכילוב) והברוטו שלי פחות מחצי ממה שהוצג בכתבה

אנונימי/ת
11.02.2019, 20:29

פראיירים מתחלפים .

11.02.2019, 19:11

אני רופא בכיר ועובד בבית חולים ציבורי זה מעט יותר מעשור ואשמח להרוויח 68 אלף ש"ח בחודש

אנונימי/ת
11.02.2019, 20:32

תתחילו לחשוב מי מקבל את רוב הכסף שהממוצע שלו מגיע ל 680000. עוד פראייר שעובד במשכורת שכר מינימום המגיעה לסביבה 20000 על תקן מלא ומסביבו כולם מקבלים קצפת ודובדובנים

11.02.2019, 19:16

כדאי לקרוא מאמר דעה שכתבתי בדיוק באותו נושא ובדיוק לפני כשנה. DEJAVU. לא השתנה דבר. כדאי לקרוא:
שכר הרופאים בישראל הפך לשיחת היום בישראל. האם משחיזים ציפורניים לקראת הסכם השכר בעוד כשנתיים?
פרופ' מיכאל שכטר, קרדיולוג בכיר בשירות הציבורי.

העיתונות היומית והרשתות החברתיות יוצאות בימים אלה בתגובות מרעישות לאור מידע שפירסם הכלכלן הראשי באוצר, יואל נווה, שהשכר הממוצע לרופא בבתי החולים הממשלתיים, בעל ותק של לפחות עשר שנים, עמד בשנת 2016 על 790,000 ₪ ברוטו לשנה (כ 66,000 ₪ לחודש), מרפואה ציבורית ופרטית (21%) יחד.
בנוסף לכך האוצר מודיע שבעשור האחרון נרשמה עליה ריאלית של 76% בשכר הממוצע של רופאי בתי החולים הממשלתיים, מתוכה עליה של 84% בשכר מרפואה ציבורית ושל 59% בשכר מרפואה פרטית. לפי הדו"ח, יש פערי שכר חריגים בין העשירון העליון של הרופאים לבין יתר העשירונים בהכנסות מרפואה פרטית (כתבה של מר גד ליאור, "ידיעות אחרונות", 30.1.18).
למען הסר ספק, תחילה עלי להודות שפירסום זה מחמיא אולם שכרי כרופא בכיר בבית חולים ציבורי מעל ל 25 שנה (בתוספת קליניקה פרטית) רחוק מאוד ממה שפורסם ואני יכול רק לשבת ולחלום על מספרים אלה. ואם שכרי הוא נמוך בהשוואה למה שפורסם, ואם זה כך גם בקרב עמיתי למקצוע מאותו בית חולים במרכז הארץ, הרי שיש להודות שמה שעשו במשרד האוצר – הפיצו מידע שאינו תואם את המציאות בכל בתי החולים הממשלתיים.
עם נתונים יבשים לא ניתן להתווכח אולם יש לזכור שהרופאים לא מרוויחים שכר זה מבטלה אלא עובדים שעות רבות הן בבתי החולים הציבוריים והן בקליניקה הפרטית וכל זאת בחסות החוק. שכר גבוה ככל שיהיה לא מוסתר במחשכים אלא ידוע לכל אחד ובוודאי למשרד האוצר שמפרסם נתונים אלה כעת לא בכדי אלא בסמיכות לסיום הסכם השכר שנחתם בשנת 2011 ועומד לפוג בעוד כשנתיים.
עם זאת החמיץ ליבי כשקראתי כתבה של הגב' מירב ארלוזורוב ב TheMarker מתאריך 30.1.18 שבו נכתב ש"הרופאים הם ככל הנראה בעלי המקצוע שמשתכרים הכי הרבה במשק. יותר ממרצים באוניברסיטאות, כנראה גם יותר משופטים, ובוודאות יותר מהמקצוע שנחשב הכי מתגמל בישראל, ההי טק". הכתבת לא מציינת כמה שנים לוקח לרופא ללמוד ולרכוש ידע ומיומנות עד שנעשה מומחה בתחומו, כמה שעות עובד ביממה כולל תורנויות וכוננויות, וכל זה מסתיים בגיל יחסית מוקדם עם הדרישה ליציאה לפנסיה. שנים רבות של לימוד תוך השתכרות זעומה ביותר, שעות רבות של עבודה בבית החולים עם תורנויות הנמשכות 26 שעות רצופות ומעלה, חיים לא חיים, בחינות אין סוף, שעות לימוד ארוכות וקושי בניהול חיי משפחה מסודרים ונורמלים. יחד עם תנאי עבודה בלתי הגיוניים בבתי החולים בישראל עם מחסור אדיר בתקנים, כח אדם מצומצם ביותר, ריבוי חולים מורכבים וסביבת עבודה קשה ותובענית ותחרותית אינה מקלה על העבודה.
אין עוד מגזר ציבורי אחר בישראל שעובד בתנאים אלה של רופאי בתי החולים הציבוריים בישראל. נכתב כבר הרבה על מספר הרופאים הנמוך בישראל לנפש, מהנמוכים ביותר בקרב מדינות ה OECD. לכן המעמסה על הרופאים בבתי החולים אדירה וגורמת לתסכול רב. עד להסכם השכר של שנת 2011, נדרשו הרופאים הצעירים לתורנויות רבות מעבר לכל הגיון פיזי-נפשי. מעל ל 8-10 תורנויות בחודש עם שעות עבודה רבות שאינן מקובלות בעולם המודרני. במדינת ישראל עובדים במקצועות מסויימים זוכים להגנה מהחוק על תפקודם: טייסים מנועים מלטוס מעל 8 שעות ברציפות. כך גם נהגי אוטובוסים ומשאיות. רק לרופאים מרשים לעבוד 26 שעות ברציפות.
הגב' מירב ארלוזורוב מדגישה שהרופאים משתכרים הכי הרבה במשק אולם לא מגלה את תנאי השכר והתנאים הסוציאלים להם זוכים השופטים ומגזרים אחרים, כגון יציאה לפנסיה בגיל מאוחר יחסית, ביטוחי חיים ובריאות נדיבים וכד'. גם אנשי ההי-טק מרויחים כסף לא מועט זמן קצר יחסית לתחילת העבודה ולא כמו הרופאים שמתחילים להרויח עשרות שנים לאחר תחילת הלימודים.
מצער לקרוא שהגב' מירב ארלוזורוב מעלה דעות קדומות לגבי רופאים: "במקום שכל המוחות המבריקים יפנו לפוליטיקה, מחקר מדעי וטכנולוגי או אומנות – תחומים שבהם נדרשת חשיבה יצירתית פורצת דרך – הם מתבזבזים (הדגש שלי) כרופאים, מקצוע שדורש כישרון, אך ודאי אינו מחייב (הדגש שלי) מוחות מבריקים דווקא". קביעת עובדה מקוממת ומראה על חוסר ידע של כותבת המאמר. דווקא רופאים חייבים כישרון, ידע, וירטואוזיות, מוחות מבריקים, יוזמה, חשיבה יצירתית. רק הטובים ביותר מצליחים ומתקדמים ברפואה וכן, רופא טוב הוא גם רופא-חוקר המבצע מחקרים רפואיים פורצי דרך. למרות מיעוט הרופאים יחסית לגודל האוכלוסיה ולמספר מיטות האישפוז, ולמרות שהסכם הרופאים מ 2011 השיג הוספה של 1,000 תקנים סה"כ בכל בתי החולים משנת 2011 למשך כל תקופת ההסכם, כולל תקני מתמחים, תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם. אין ספק שישראל היא אחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינת טיב הרופאים ולא בכדי רופאים ישראלים מבוקשים בכל העולם.
הגב' מירב ארלוזורוב טוענת ש"המטרה העיקרית של הסכם 2011 הוחמצה לחלוטין: הניסיון לשכנע את הרופאים להגדיל את היקף המשרה שלהם במערכת הציבורית, על חשבון הקטנת היקפי הפעילות הפרטיים שלהם, כשל". זו לא היתה המטרה העיקרית להסכם ואני קורא לגב' ארלוזורוב לקרוא את מתווה ההסכם במלואו.
לצערי חלק מכתבי הבריאות זורעים דיסאינפורמציה בציבור. תחילה לעצם העובדות: רוב הרופאים במערכת הרפואה הציבורית אינם מנתחים. לצערי חלק לא מבוטל מרופאי בתי החולים המבקשים להיות FULL TIMERS נדחים על הסף בשל העובדה שאינם במקצועות הכירורגיים ולכן משרד הבריאות אינו חפץ שישארו בבית החולים ויעזבו את הקליניקה הפרטית. קביעתה של הגב' ארלוזורוב שמטרת השביתה של 2011 היתה להחזיר את הרופאים למערכת הציבורית היא אם כן אגדה אורבנית.
אין זו הפעם הראשונה שבה נמסר שהרופאים בראש סולם מקבלי השכר בשירות הציבורי בישראל. אולם הפרסום השבוע של הכלכלן הראשי באוצר על השכר הממוצע לרופא בבתי החולים הממשלתיים, בעל ותק של לפחות עשר שנים, עמד בשנת 2016 על 790,000 ₪ ברוטו לשנה (כ 66,000 ₪ לחודש), מרפואה ציבורית ופרטית (21%) יחד מקוממת ומגמתית. מצד אחד אני מפרגן לאותם רופאים שאכן מרוויחים שכר שכזה אולם מצד שני שואל עצמי האם אני מאותם רופאים "מקופחים" שמערכת הציבורית לא מתגמלת כראוי. האם יש איפה ואיפה במערכת הציבורית ורופאים בכירים ובעלי וותק מרוויחים במערכת הציבורית שכר כה שונה? התשובה היא שאכן זו האמת. לאור קביעת הכלכלן הראשי באוצר אני למד שאין שכר זהה בבתי החולים וכל רופא מתוגמל בהתאם לכישוריו, וותק במערכת ולפי השתייכותו לליגה של "כוכבים" עם הסכמי שכר יחודיים.
חייבים לזכור שאנו חיים במדינה קפיטליסטית ולא שיוויונית. במדינה שבה אין שיויון בין האזרחים לגבי המצב הסוציואקונומי, לא פלא קיים פער בשכר בין רופא אחד לשני כפי שיש הבדל שכר בין עו"ד אחד למשנהו, בין שופט אחד לשני, בין כלכלן אחד לשני וכך הלאה.
זכותו של כל רופא מומחה לגבות שכר ככל שירצה בקליניקה הפרטית, מעבר לשעות העבודה במערכת הציבורית, ואסור למדינה להתערב, בדיוק כמו שהמדינה אינה מתערבת בשכר שדורשים בעלי מקצוע חופשי אחרים כמו עורכי דין, יועצי מס, אומנים, רואי חשבון ועוד.
על דבר אחד אין חלוקים: רופאי ישראל משקיעים ועובדים ימים כלילות למען החולים. למרות ניסיונות האוצר והעיתונאים להאשים את הרופאים בקבלת שכר גבוה בישראל, יש לזכור שהרופאים בישראל הם מהטובים בעולם ובקלות רבה היו יכולים לעבור למדינות אחרות בהן שכר הרופא גבוה פי כמה מאשר בישראל.
על ההסתדרות הרפואית בישראל מוטלת החובה המוסרית לדאוג לכבוד המקצוע ולשמור שהרופאים יוכלו להתפרנס בכבוד וכל איום לשנות מצב זה מחייב אותנו לפעול בכל הדרכים הלגיטימיות. עם סיום מתקרב של תוקף הסכם השכר של 2011, חובה על ההסתדרות הרפואית להעלות את שכר היסוד של הרופא שממנו נגזרים כל שאר הסעיפים ולא להמשיך ולהוסיף טלאים שונים ומשונים. רק העלאת שכר היסוד באופן יסודי יטיב עם שכר הרופאים ולא להיבהל מפירסומים מכוונים על שכר הרופאים "הממוצע" בישראל כפי שראינו השבוע. אחרי הכל אנחנו נאמנים למקצוע הרפואה ולא לשמועות המגמתיות.
קורא אני להסתדרות הרפואית בישראל לשמור על זכויות הרופאים, לא לפגוע בזכותם הבסיסית לשכר הוגן במערכת הציבורית ובקליניקות הפרטיות, שכן ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

אנונימי/ת
13.02.2019, 20:14

תפסיקו לעבוד כמו חמורים בציבורי ויפסיקו להתייחס אליכם כמו חמורים. בשום מגזר לא עובדים ככ הרבה מעבר למשרה ועוד ללא תשלומי פנסיה וזכויות עובד אחרות. מהשעות שיתפנו יצרו תקנים לאלפי מתנחים ורופאים שימצאו תעסוקה.
אין צורך בכוננים - כי ליצמן אמר שתוחלת החיים בישראל גבוהה לכן אין בעיה אם ננמיך אותה קצת.
אין צורך לנתח אחהצ - רוב בכסף הולך לבית החולים וגם ככה לפי הנתונים המפורסמים 80-90% מהחולים מרוצים. יחכו יותר לניתוח - יהיו קצת פחות מרוצים. לא נורא.

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:17

הממ אמנם רק מומחה אבל מרוויח רק 50-60000 ברוטו כולל הכל.
מהיכן האוצר משיג את הנתונים המגמתיים והמעוותים שלו?

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:19

"עוד נמסר כי רוב הרופאים בישראל מרוויחים באופן מוחלט יותר ביחס לשאר העולם. על פי נתוני ה־OECD משנת 2015..." למה להזכיר ב-2019 נתונים מ2015?
אז אגיד לכם למה... כי מ-4.2 בשנה זו זה כבר ירד ל3.1 ( השכר הממוצע במשק עומד על 10,867 שקלים)... עוד כתבה מגמתית של זבי החוטם המנותקים באוצר

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:19

"עוד נמסר כי רוב הרופאים בישראל מרוויחים באופן מוחלט יותר ביחס לשאר העולם. על פי נתוני ה־OECD משנת 2015..." למה להזכיר ב-2019 נתונים מ2015?
אז אגיד לכם למה... כי מ-4.2 בשנה זו זה כבר ירד ל3.1 ( השכר הממוצע במשק עומד על 10,867 שקלים)... עוד כתבה מגמתית של זבי החוטם המנותקים באוצר

11.02.2019, 19:19

אבקש להשלים את משכורת שלי - חצי ממה שכתוב, עם וותק 30 שנים

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:29

אם כל המגיבים מרוויחים כל כך מעט, כדאי להסתכל ימינה ושמאלה - כנראה שהמנהלים שלכם ובעלי הפרופסורה איזנו את המשוואה כדי לייצר ממוצע כזה. אין לי הסבר אחר. מפרגן למי שמי שמרוויח הרבה, אבל הרבה יותר לאלו שמרוויחים מעט. אתם עושים את העבודה השחורה באמת.

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:33

מתי ההסתדרות הרפואית תתעורר ותתחיל להגן עלינו מפני המתקפות האלו?

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:33

מתי ההסתדרות הרפואית תתעורר ותתחיל להגן עלינו מפני המתקפות האלו?

11.02.2019, 19:43

עבודה פרטית? זו עבודה על חשבון זמנו הפנוי של הרופא. שיבדקו שכר של רופא במשרה ציבורית מלאה. כל אחד בזמנו הפרטי יעשה מה שטוב לו, לרבות עבודה. לא ברורה הביקורת על עבודה פרטית שנעשית לפי החוק. מנגד, שיפסיקו חלק ״מהפרטיים״ לברוח מהמרפאה הציבורית לפני הזמן.
חוצפה ממדרגה ראשונה של אנשי האוצר.

11.02.2019, 19:43

עבודה פרטית? זו עבודה על חשבון זמנו הפנוי של הרופא. שיבדקו שכר של רופא במשרה ציבורית מלאה. כל אחד בזמנו הפרטי יעשה מה שטוב לו, לרבות עבודה. לא ברורה הביקורת על עבודה פרטית שנעשית לפי החוק. מנגד, שיפסיקו חלק ״מהפרטיים״ לברוח מהמרפאה הציבורית לפני הזמן.
חוצפה ממדרגה ראשונה של אנשי האוצר.

צריך לדעת על איזה צד של הפרוסה מרוחה החמאה... אני רופא מומחה ברפואה פנימית, גמלאי שעובד בחצי משרה בקופת חולים, טוענים שאני רופא טוב, אני מביא הביתה בסופו של חודש כ 15000 שח.....

11.02.2019, 20:36

ראשית מוכן לפרסם לא רק את תלוש השכר אלא גם את הדוח השנתי,
הנתונים שיקריים ומגמתיים כשהסיבה הינה יצירת אווירה עוינת בציבור לקראת הסכמי 2020
מציע לכולנו לפרסם הנתונים האמיתיים

אנונימי/ת
11.02.2019, 20:48

איזו חוצפה לחשב את השכר כולל עבודה פרטית!
וגם בציבורית - לא לתקנן מול שעות עבודה של משרה מלאה במגזר הציבורי. וזאת בלי להוסיף מטעמים כמו כוננויות ותורנויות ושאר פרפראות שכלל לא מחושבים לפנסיה.
מי שעובד במשרה ציבורית 60 שעות שבועיות לא מושווה למי שעובד 40 שעות, אלא אם ההשוואה נועדה על מנת להציג מצג שווא מגמתי.
יחושב נא השכר השעתי הנקי, המוכר לפנסיה, בתלוש השכר הרשמי של הרופא.

אנונימי/ת
11.02.2019, 20:56

למעשה משרד האוצר מדווח קבל עם ועדה כי המערכת הציבורית פשטה את הרגל ולכן כמה רופאים מרווחים המון בפרטי אנחנו אומרים זאת כל הזמן. עכשיו גם הם.

אנונימי/ת
11.02.2019, 20:59

איך הגיעו למספרים הללו? למי הם רוצים לשקר? אני סגנית מנהל מחלקה עם יותר מ15 שנות וותק במקצוע ועוד 4 שנות שרות צבאי כעתודאית ולא מגיעה לחצי מ68000. כולל תוספת מנהל שרות ו6 כוננויות בחודש. מתכוננים כבר לתום תקופת ההסדר שלאחר השביתה הקודמת. מעניין מי מפזר שקרים הרי שר האוצר יוחלף בוודאי ומאוד יתכן שסגן שר הבריאות גם. אולי דווקא שר הבריאות בכבודו ובעצמו?

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:08

הר"י נרדמתם!!!! האם מרש"ם יוכלו להגן עלינו????

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:10

יש משהו בדברים , אבל לא בבתי החולים אלא במרפאות של שירותי בריאות כללית. מתוך 4000 שיאני השכר של השרות הציבורי כ1500 הם רופאי קהילה ( פנימאים , רופאי משפחה , רופאי ילדים ורופאים מקצועיים כגון אורטופדים עור) שיש להם מינוי כמנהל מרפאה , או כמנהל שרות ראשי. אלה מגיעים ועוד איך לברוטו של 50-70 אלף שח לחודש ועלות שכרם מגיעה ל750-1100 אלפי שח לשנה . בספירה הכוללת עלות שכרת המצטברת עולה בהרבה על שכר רופאי בתי החולים. אין להם תורנויות , אין להם כוננויות ( פיקטיביות יש) . הם רופאים מסורים בחלקם הגדול אך , אם יודעים..כולה רופאי קופת חולים...7 דקות לפציינט...

אנונימי/ת
12.02.2019, 08:22

שכחת שרופא בקופה, בעיקר אלה עם תת התמחות מקבל תקבול רק פעם 1 על כל העברת כרטיס מבוטח ברבעון. יש חזרות של 30% ברבעון של אותם חולים קופות, משמע הרופא עובד 30% מהזמן שלו בחינם.
תוסיפו על זה את ה"אי הגעה" שעומד בכל הקופות בממוצע על עוד כ 25% , תקבלו שרופא מקצועי כמו אורטופד עובד כ 50% מזמן העבודה שלו בקופות בחינם.
המצב הכי גרוע בכללית. כל זה מניסיון.

אנונימי/ת
12.02.2019, 08:22

שכחת שרופא בקופה, בעיקר אלה עם תת התמחות מקבל תקבול רק פעם 1 על כל העברת כרטיס מבוטח ברבעון. יש חזרות של 30% ברבעון של אותם חולים קופות, משמע הרופא עובד 30% מהזמן שלו בחינם.
תוסיפו על זה את ה"אי הגעה" שעומד בכל הקופות בממוצע על עוד כ 25% , תקבלו שרופא מקצועי כמו אורטופד עובד כ 50% מזמן העבודה שלו בקופות בחינם.
המצב הכי גרוע בכללית. כל זה מניסיון.

אנונימי/ת
13.02.2019, 19:58

נכון מאוד!
לכן עזבתי את הכללית ב- 2007. לא מצטער לדקה. היום עובד בתנאים טובים יותר, במשכורת פי 10 בשקט ובשלווה במרפאה הפרטית.

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:16

לצערי יש מנהלי מחלקות שגונבים כוננויות וססיות לכל שאר הרופאים, מגייסים בכפיה רופאים לקופות (זוכים בכספים מהקופה עבור גיוס רופאים שרוצים לעבוד בבית חולים כשמאלצים אותם לעבוד בתקן קופת חולים). אלו אולי מרוויחים שכר כזה. אבל הרופא הממוצע ההגון ממש לא.

אנונימי/ת
12.02.2019, 08:30

נכון מאד

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:17

יותר מ-25 ש׳ ותק, ניהול יחידה, כוננויות, שעות עבודה מעבר למשרה, וגם עם המרפאה העצמאית בקושי מגיע למשכורת ממוצעת של רופא מומחה בקהילה שעובד הרבה פחות שעות. אין צדק באי שיוויון זה.

אנונימי/ת
12.02.2019, 08:33

הנה, השיגו את מטרתם. לפלג בין הרופאים.
רופא בקופת החולים עובד מאה אחוז מהזמן. אין ישיבות/ כנסים/ הרצאות/ גורנלים. המשכורת היא על זמן עבודה!!!
התעדכנות - על זמנך הפרטי/ ימי חופש.
אתה תמיד יכול לעבור

אנונימי/ת
12.02.2019, 08:33

הנה, השיגו את מטרתם. לפלג בין הרופאים.
רופא בקופת החולים עובד מאה אחוז מהזמן. אין ישיבות/ כנסים/ הרצאות/ גורנלים. המשכורת היא על זמן עבודה!!!
התעדכנות - על זמנך הפרטי/ ימי חופש.
אתה תמיד יכול לעבור

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:23

שטויות... אני מנהל מחלקה כבר 14 שנים. פרופ׳ חבר, ותק של כמעט 30 שנה. עם כוננויות על + 3-4 כוננויות ״אמיתיות״ מגיע לכ 36-38,000 ₪ ברוטו (ללא קרן אקאדמית לא מי יודע מה גדולה..). או משקרים במאמר או הנהלת בית החולים עובדת עלי...

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:24

האם נקבל פה את תגובת הר״י לנושא?
למה לא מפרסמים שכר גלובלי של שופט שעובד גם כמגשר מעבר לשעות העבודה?
מדוע מפורסמים שכר של מנכלים בחברה בה הם עובדים אבל לא כוללים בזה את כל הדירקטוריונים שהם חברים בהם וגוזרים מהם שכר?
לממוצע שכר הגננות מוסיפים את אילו שעושות בייביסיטר בערב? ( אי אפשר, כי בניגוד לרופאים הן לא מוציאות חשבוניות)
והאם שכר המורים כולל בתוכו את המריצות לבגרות שחוזרות מיום עבודה ומרוויחות עוד כמה אלפיות משיעורים פרטיים?
ומה עם הפקידה בביטוח לאומי שמשלימה הכנסה כרפלקסולוגית בערב? זה עשוי לחולל ניסים בממוצעי עובדי המדינה.
אני בטוח שאף מדינה לא מפרסמת ממוצעי שכר הכוללים עבודה פרטית - כי אז ארגון הרופאים המקומי היה משבית מייד הכל. ולכן הרופאים בישראל מצטיירים כחזירים שמנים ומייללים.
ולשאלתי הראשונה -
מה תגובת הר״י?

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:26

האשם בחלק גדול מכל הזבל שמוטח בנו הרופאים בשנים האחרונות הוא לא אחר מאשר יו"ר הר"י הקודם, אשר עניין אותו כקליפת השום להגן על ציבור העובדים אותו הוא היה אמור לייצג.
עד כדי כך לא עשה דבר שאני באמת חושד שאולי היה משת"פ של משרד הבריאות ותוגמל בדרך כלשהיא.
אני מצפה מהיו"ר החדש של הר"י שיקח חלק מוביל במאבק על הגנת כבודם של הרופאים וחופש העיסוק שלהם.

אנונימי/ת
12.02.2019, 19:10

איפה הר"י?!!!! ביזיון

11.02.2019, 21:41

מכובדי ואהובי ליבי המתוקים והנעימים, התגובות באות מעומק הלב והן תגובות אמת. כנראה מנסה מאן דהוא במשרד האוצר להשיג עמדות פתיחה טובות יותר לקראת המשא ומתן בעוד כשנה. אבל מה עוזרות לנו תגובות שבהן אנו מגיבים איש לרעהו באתר קטן, סגור ומצומצם? הלא אנו נשמעים (גם לעצמנו) כעדת תנים המיללת מול הירח.
https://www.youtube.com/watch?v=iC8DhnPogew

אנונימי/ת
12.02.2019, 09:23

צודק :)

אנונימי/ת
11.02.2019, 22:00

לא יודע על מי הם מדברים .

אנונימי/ת
11.02.2019, 22:04

לא יודע על מי הם מדברים בכלל.
אני מנהל יחדה עם משכורת ברוטו בקושי מגרד 40000 ולא תמיד ובנטו נשאר לי חצי
בבתי חולים שעושים ססיות אפשר אולי להגיע ליותר אבל בדרך כלל זה דרך קרן מחקרים ומחקרים ומורידים מס כמעבודה שנייה..
אולי הם לקחו ממוצא של מחלקת עניים הדסה עין כרם .???

אנונימי/ת
11.02.2019, 22:10

שוב הטיית הציבור , כאילו ברפואה אי שיוון !!
פשוט גברים עושים יותר תורנויות מנשים .. בהתמחות עשיתי עד 12 תורנויות בחודש לפעמים , אישתי 4-5 . רציתי להביא יותר כסף הביתה והיא רצתה להיות יותר עם ילדים.

אנונימי/ת
12.02.2019, 08:31

פעם זה היה "אנשי קבע"

עכשיו הגיע זמן של הרופאים

אנונימי/ת
12.02.2019, 08:27

הכותב או שלא יודע לעשות תחקיר השוואתי, הן בישראל והן באירופה או שהוא שקרן.
אני אישית חושבת שהוא שקרן. כנראה הכתבה הוזמנה על ידי משרד האוצר או משרד הבריאות.

פשוט שקר. אני מנהלת מרפאה עם 27 שנות ותק ומרוויחה פחות מחצי!
מאיפה המספרים האלו?

12.02.2019, 18:41

במדינה של קצינים ומהנדסים , אני הריני רופא.
עניתי בחיי הארוכים על צווי קריאה לא מעטים בתור קצין
ועבדתי גם כמהנדס.
האם השירות שלי כרופא בבית החולים הציבורי הוא פסגת ההתמקצעות שלי ?
הוא דווקא מראה לי רק עד כמה קולי הולך ונחלש.
איכה קרה שצופרי מערכת הבריאות באזעקה אבל מה ששומעים בחוץ הוא צלצול מחריש אוזניים של כסף בכיסנו האחורי ?
אם לא הייתי קורא את מיכאל שכטר (מאמרו מובא למטה) הייתי מרגיש ראוי לגינוי על מעשי במערכת הציבורית נטו.

קודם כל נתונים לא מדוייקים ולא נכונים.
גם חשוב לציין שהרופא עד שמגיע לסטטוס מומחה בכיר מפסיד 15 שני ותק שיכל במקום עבודה אחר להתקדם למשרת מנהל. לימודים. מבחנים ואחריות מקצועית קשה. מגיע לנו לחיות חיים מכובדים.

אנונימי/ת
12.02.2019, 21:12

אני מציע להפסיק לדבר על שכר גלובלי ולהתחיל לדבר על ערך שעת עבודה בבית החולים. 40-60₪? כמו עוזרת בית.
ההבדל בינינו לבין רואי חשבון, שופטים, מרצים באוניברסיטה ועוד הוא היקף שעות העבודה האדיר. בלילות, בסופי שבוע, ביום כיפור, בליל הסדר.
האוצר היה באובססיה סביב שעון נוכחות בהסכם 2011, ופשוט תקעו גול עצמי. כמו שהיום לוקחים את מקרי הקיצון של שיאני שכר ומשליכים על כולם, גם אז סיפרו אגדות על כל הרופאים שבורחים מבית החולים בשעה 14:00 לקליניקות הפרטיות. באה המציאות וטפחה על פניהם, גילו שרובנו עובדים שעות ארוכות בבית החולים, במסירות, ועל מה שעשינו לאורך עשרות שנים בהתנדבות, פתאום צריך לשלם והמשכורות עולות. אז תודה לפקידי האוצר על הבורות והמודיעין הלקוי, מי יודע, אולי גם הפעם זה יפעל לטובתנו....

נתונים מוטים ומעוותים לפי הזמנת משרד הבריאות. כל עת שיש דיווחים קשים על שרותי הבריאות ובצדק, משרד הבריאות מציף את העיתונות השבויה בנתונים מבושלים נגד הרופאים כדי להסיט את האש מהאשמים שברפורמות הכושלות שלהם הורסים את הרפואה הישראלית ומובילים אותה מדחי לדחי

אנונימי/ת
13.02.2019, 19:26

פתרון לפערים בין נתוני האוצר למה שקורה בשטח:
הרופאים יעבדו לפי משרתם שנקבעה. לא דקה יותר, ללא ניתוחים אחהצ, ללא כוננויות, ללא תיירות מרפא, ללא הוראת סטודנטים ומתמחים. נטו עבודה - נטו כחלון.
ככה ירד השכר ״הממוצע״ והאוצר יהיה מרוצה. לא יהיו רופאים מליונרים שעושקים את המדינה.
נראה מי ישבר קודם ונראה כמה יהיו מוכנים לשלם כדי להחזיר את המצב לקדמותו.
כמובן שזה לא ילך אם הר״י תתקוף את הרופאים במקום לעמוד לצידם.

אנונימי/ת
13.02.2019, 19:50

עוד הצעה:
לנתק לחלוטין את הקשר בין הפרטי לציבורי.
תארי ניהול ותארים אקדמים לא רלבנטים לרפואה פרטית.
במרפאה הפרטית אתה לא מנהל מחלקה וכמו בארהב - אפילו כפרופ במערכת הציבורית אתה מציג את עצמך כ ד״ר כי החולה בא לקבל טיפול ולא לכתוב איתך מאמרים.
אין צורך להציג גם את שם בית החולים - כל המידע זמין לציבור באינטרנט ומי שמבליט אותו הם בתי החולים עצמם הרוצים להתהדר ברופאים עטורי תארים.
כך תתבטל הטענה שרופאים רק רודפים אחרי תפקידים ותארים ושבזכות התפקיד הציבורי באים חולים פרטיים.
החולים הפרטיים באים כי מצאו רופא בתחום המתאים, שיש עליו בקורות טובות והוא איש מקצוע מהטובים בתחומו.
התמחור הפרטי - לפי היצע וביקוש. כל רופא יקבע את שכרו וכל מטופל יחליט אם מתאים לו לשלם או שמעדיף לשלם פחות עבור רופא זול יותר או בכלל מעוניין ללכת לרפואה הציבורית.
כמו שקונים רכב: אתה בודק את המחיר, בודק מה תקבל תמורת המחיר ומחליט אם לקנות או לא. פשוט.
רופא המרוויח 2 מיליון שח במרפאה הפרטית - זה רופא שמטופליו החליטו שזה מה שהוא שווה.

אנונימי/ת
14.02.2019, 06:57

אין ספק שיש רופאים שמגלגלים כסף גדול בעיקר ברפואה הפרטית ועבודה נוספת (בשעות של אחרי העבודה ובלילה בכונניות)
וגם יש הרבה חזירים במערכת.
אבל עדיין משכורת בסיסית של בית חולים לארבעים שעות שבועיות של רופא בכיר עומדת על 10000 שקל ברוטו לחודש!
וזה על עבודה קשה שוחקת, מסוכנת ובלי תנאי עבודה כלל.