חדשות

בוטלה הנחיית משרד הבריאות על דיווח שעות שינה בתורנויות המתמחים

בהתערבות ארגון רופאי המדינה בוטלה ההנחיה למתמחים לדווח בטופס על השעות שבהן ישנו כתנאי לקבלת השכר: "ההנחיה שהתקבלה בהודעת סמס אינה חוקית"

בהתערבות ארגון רופאי המדינה בוטלה הנחיה של משרד הבריאות למתמחים בבתי החולים הממשלתיים כי עליהם לדווח בטופס על השעות שבהן ישנו, אם ישנו במהלך התורנות וזאת כתנאי לקבלת השכר. כך מדווחת הבוקר (ד') מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

בדיווח נמסר כי המתמחים טענו שבהנחיה זאת יש "תחושה של השפלה". אחת המתמחות סיפרה לכתבת העיתון: "ייתכן שהכוונה של מי שנתן את ההנחיה באה ממקום טוב, כדי לראות אם מקפידים על התנאי הבסיסי של מנוחה במשמרת, אבל הביצוע משפיל. זה כמו לשאול אותי אם הספקתי לשתות מים או ללכת לשירותים במשמרת. לא נעים שהשכר שלנו מעוכב ואני צריכה להיזכר באיזו מהתורנויות ישנתי. זה לא קשור לשכר. במרבית המקצועות לא מתאפשר לנוח במהלך תורנות של 26 שעות".

המתמחים פנו לד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, סגן יו"ר הר"י ומנהל היחידה לנוירו־כירורגיה ילדים ב"שיבא", שהוביל לביטול ההנחיה. במכתב ששלח לעו"ד הרולד בר, מנהל תחום השכר ויחסי העבודה, כתב ד"ר פלדמן, על פי הדיווח: "לא יעלה על הדעת שדו"ח הנוכחות יכלול דיווח שכזה כתנאי לתשלום שכר הרופא. ההנחיה שהתקבלה בהודעת סמס אינה חוקית".

נושאים קשורים:  תורנויות מתמחים,  שעות שינה,  ד''ר זאב פלדמן,  ארגון רופאי המדינה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
06.02.2019, 21:48

ממתי תנומה חטופה על מזרן מטונף בחדר עבש נחשבת שינה?

אנונימי/ת
11.02.2019, 09:13

ומי באמת אוכף את התנומה הזו? האם יצאה הנחיה כזו? אני רופאה במקצוע יועץ , אתם חושבים שאם פרשתי לנוח בארבע בבוקר , מישהו במיון או במחלקות אומר לעצמו "בואו נחכה עם השיחה הלא דחופה וניתן לה לנמנם עד שש"?.