חדשות

צו סגירה לבית החולים הסיעודי "מוריה נוף הדר" בחיפה

הצו הוצא בגלל מצב תחזוקה ירוד מאוד של בית החולים: רטיבות בקירות, מיטות ישנות, מעלית אחת שבה הועברו מטופלים, מזון, אשפה וכביסה מלוכלכת

קשישים שעוברים ממחלקה פנימית למחלקת סיעודי מורכב משלמים השתתפות עצמית על ימי האשפוז. אילוסטרציה

רופא מחוז חיפה במשרד הבריאות פרופ' שמואל רשפון הוציא בשבוע שעבר (29.1.19) צו סגירה לבית החולים הסיעודי "מוריה נוף הדר" בחיפה.

הצו הוצא בגלל מצב תחזוקה ירוד מאוד של בית החולים וממצאי בקרות להבטחת טיפול ראוי בבית החולים שבוצעו על ידי צוות הבקרה של משרד הבריאות בשנה האחרונה.

הסיבות העיקריות להוצאת הצו היו: המבנה הישן מוזנח, עם רטיבות בקירות, קירות שאינם שלמים, מטבחונים שבורים ומתקלפים; הארונות לאחסון חפצים אישיים של העובדים שבורים; שולחנות האוכל אינם מתאימים; המיטות ישנות ואינן מתאימות; במעלית האחת הישנה הקטנה נעשה שימוש לכל תפקודי המוסד: העברת מזון, פינוי אשפה, העברת כביסה מלוכלכת ונקייה והעברת מטופלים. בנוסף, תזרים העבודה עם המזון לקוי.

ליקויים אלה נמצאו בבקרות חוזרות ולא תוקנו בטענה ששדרוג המבנה מתחיל בקרוב, אך לאחרונה התברר שנדחה תאריך התחלתו.

בשימוע שנערך בשבוע שעבר הסכימו הבעלים לתיאור מצב המבנה והודיעו שהם מסכימים לסגור את המוסד.

צו הסגירה נכנס לתוקף  ביום הוצאתו. נקבע בו שיש להעביר את כל החולים למוסד מתאים אחר עד 15.3.19. ביום זה ייסגר בית החולים. כמו כן סוכם כי על הנהלת בית החולים לעזור למשפחות המטופלים ולצוות עובדי לשכת הבריאות חיפה ככל שיידרש למען העברה מסודרת של החולים.

לשכת הבריאות חיפה תבצע בימים הקרובים בקרות תכופות בבית החולים כדי לוודא שנשמרים בו התנאים הנדרשים לאשפוז החולים עד סגירתו.

נושאים קשורים:  צו סגירה,  בית החולים הסיעודי "מוריה נוף הדר",  פרופ' שמואל רשפון,  חדשות,  בתי חולים סיעודיים
תגובות