חדשות

במשרד הבריאות הבטיחו להעביר כספים לתפעול הוועד למלחמה באיידס

לאחר שהוועד למלחמה באיידס התריע על משבר תקציבי המאיים על סגירתו, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות כי יעביר את הכסף הנדרש להמשך קיומו

בדיקת איידס, HIV (צילום: אילוסטרציה)

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע שלשום (ב') במכתב לוועד למלחמה באיידס כי המשרד יעביר את הכסף הנדרש כדי שהגוף הזה לא ייסגר.

הוועד למלחמה באיידס סובל באחרונה ממשבר תקציבי עמוק שאיים על קיומו. משרד הבריאות לא העביר באחרונה כספים לפרויקטים שונים שהוועד מבצע עם המשרד.

כפי שפורסם ב"דוקטורס אונלי", הוועד למלחמה באיידס הודיע כי הוא נמצא בסכנת סגירה: "זקוקים לכמיליון שקל כדי למנוע קריסה" על אף העלייה בכמות ההדבקות ב-HIV, נאלץ הוועד לסגור את מרכז הבדיקות בדרום הארץ וצומצמה פעילות ניידות הבדיקה ל-HIV בשטח. מנכ"ל הוועד אמר: "משרד הבריאות לא עמד בהתחייבויות".

אלא שמנכ"ל משרד הבריאות הודיע בהמשך כי הוועד יקבל תמיכה משני מקורות: מיזם משותף שבו משרד הבריאות יקצה 250 אלף שקל - בימים הקרובים תאושר ההתקשרות ובהתאם יועברו הכספים שהובטחו. כמו כן הבטיח בר סימן טוב כי סכום של 2.7 מיליון שקל יהיה מתקציב תמיכה וסכום זה יישאר בהיקף דומה לזה שהועבר כבר בשנים קודמות לוועד למלחמה באיידס.

בעניין זה אמר בר סימן טוב ל"ידיעות אחרונות": "אני מכיר בחשיבות הוועד ובפעילותו ולראיה יש לנו שיתוף פעולה עימו בשנים האחרונות והוא מתבצע בצורה טובה מתוך מטרה לשמור על בריאות הציבור".

נושאים קשורים:  הוועד למלחמה באיידס,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  חדשות,  HIV
תגובות