חדשות

"הדסה עין כרם": נציגי ההנהלה ייפגשו בקביעות עם מטופלים ומשפחותיהם

מטרת המפגשים לקבל משוב ממטופלים בבית החולים ומבני משפחותיהם על חווייתם במהלך קבלת הטיפול הרפואי בעין כרם ולשפר את הנדרש

הדסה עין כרם. דורג יחד עם "בילינסון" במקום הראשון ב"ליגת מרכזי-על". צילום: אבי חיון

הנהלת בית החולים הדסה עין כרם פתחה ביוזמה שירותית: מפגשים של נציגי ההנהלה הבכירה בבית החולים עם מטופלים ומשפחות מטופלים, מתוך מטרה להקשיב ולשמוע על חוויית האשפוז והשירות בבית החולים ולהכיר מקרוב את שעובר על המטופלים ובני המשפחות במהלך קבלת הטיפול הרפואי בעין כרם.

את מיזם המפגשים שיערכו אחת לחודש מובילה אורית מרידן, מנהלת שירות וחוויית מטופל ב"הדסה". "אנו גאים ביוזמה החדשנית במרכז הרפואי, במסגרתה זוכים מטופלים בבית חולים להעביר את תחושותיהם ונקודת מבטם האישית באופן ישיר למי שאמונים על מה שקורה במרפאות ובמחלקות, להעביר להם תחושה, מחשבה, הודיה או רעיונות לשיפור.

"אנו מאמינים כי בעידן הנוכחי המטופל יודע הרבה על מחלתו, הוא מעורה בנעשה ושותף פעמים רבות להחלטות המתקבלות יחד עם הצוות המטפל. הוא מבקש להיות מעורב ואנו מתאימים את עצמנו לגישה הזו ומעוניינים לשפר את הנדרש בהתאם להערותיו".

במפגש שהתקיים השבוע נפגשו פרופ' יורם וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, גב' עמליה שניידר מנהלת הסיעוד, הרב משה קליין רב בית החולים, שמעון לזר, נציב פניות הציבור ואורית מרידן, עם נציגי המטופלים והמשפחות ושמעו מהם על חוויית האשפוז, כולל נושאים לשימור ולשיפור.

אחת ממשתתפות המפגש, בת משפחה של מטופל, ביקשה להדגיש את חשיבותו: "זאת הייתה הזדמנות חד פעמית וחוויה מיוחדת כשהעומדים בראש המוסד הענק הזה פינו מזמנם להקשיב לנו, החולים ובני משפחותיהם. זה כל כך לא מובן מאליו".

נושאים קשורים:  הדסה עין כרם,  פרופ' יורם וייס,  חוויית מטופל,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.01.2019, 11:41

מי מחליט עם אילו משפחות לדבר? עם משפחות של מחלימים או משפחות של נפטרים? נשמע כמו בדיחה יחצנית.

אנונימי/ת
28.01.2019, 18:33

בשנה האחרונה אני מבקר במרפאות חוץ של ביהח איכילוב. אני עושה זאת לאחר שהרופאה שלי במכבי הכריזה שאני מקרה מסובך, קשה ושהיא לא יכולה להקדיש לי זמן והתחילה להפנות אותי למומחים שונים. היא תמיד הוסיפה: "הוא מצויין" רק שלא אשוב אליה. אחרי כמה ביקורים אצלה הבנתי הרמז והתחלתי לבקר באיכילוב. שם כפנסיונר של ביהח מצאתי יותר אוזן קשבת.וחשוב לציין שאחרי כל ביקור קיבלתי הודעה אוטומטית מהמנהל פרופ רוני גמזו שמציע לי לדרג אספקטים שונים של השירות שקיבלתי. זו הדרך הכי אלגנטית לבצע משוב. כך אפשר לאתר רופאים שחוקים ורופאים מבריקים שעדיין אוהבים את עבודתם. חבל שבמכבי לא עושים זאת. הרופאה שלי מנסה לבנות קריירה מנהלית ועבודה קלינית. בסופו של דבר אינה מצליחה לא בזה ולא בזה.

אנונימי/ת
29.01.2019, 21:04

למנהל שלי הייתי אומר שכדאי לפני כן להיפגש ולדבר עם הצוות שלו.
אבל מה אני מבין ביחסי ציבור!