חדשות

מדענים ישראלים וצ'כים משתפים פעולה בקידום שיטות לגילוי תרופות

בפרויקט בית ספר החורף המשותף פראג-מכון ויצמן לפיתוח תרופות משתתפים למעלה מ-120 תלמידי מחקר, סטודנטים וחוקרים צעירים מישראל ומצ'כיה

תלמידי מחקר וחוקרים צעירים מישראל ומצ'כיה. צילום: מכון ויצמן

במסגרת העמקת הקשרים בין הקהילות המדעיות בישראל ובצ'כיה, החל לפעול "בית ספר החורף המשותף פראג-מכון ויצמן לגילוי תרופות".

הפרויקט מאפשר ליותר מ-120 תלמידי מחקר, סטודנטים וחוקרים צעירים מישראל ומצ'כיה לדון במשך שבוע במגמות האחרונות ובאתגרים בתחומי הפיתוח והגילוי של תרופות מתקדמות וכן להיפגש עם מדענים בכירים מהעולם האקדמי ומומחים מחברות התרופות המובילות בעולם, בהן "מרק", "רוש" ו"אסטרה-זנקה".

המפגש הראשון של הפרויקט המשותף שאורגן על ידי המכון לכימיה אורגנית וביוכימיה IOCB של האקדמיה הצ'כית למדעים, אוניברסיטת הכימיה והטכנולוגיה של פראג ומכון ויצמן למדע, התקיים בישראל.

אחד ממארגני התכנית, פרופ' מרטין פיוסק, סגן מנהל ה-IOCB, אמר: "לאחר שקיימנו בהצלחה במשך ארבע שנים רצופות את בית ספר הקיץ לפיתוח תרופות, קיבלנו פנייה מפרופ' אירית שגיא, דיקנית מדרשת פיינברג במכון ויצמן למדע, עם הצעה לקיים את המפגש השנתי של התכנית, פעם ברחובות ופעם בפראג. המפגש בישראל הוא תולדה של יוזמה זו.

"ברצוני להודות לעמיתי במכון, ובמיוחד לד"ר ניר לונדון ולד"ר חיים בר, על הארגון המעולה ועל הכנסת האורחים החמה והידידותית", הוסיף פרופ' פיסק. "אני מאוד שמח על האפשרות להעמיק את שיתופי הפעולה בינינו לבין המוסד המחקר המוביל".

בין משתתפי אירוע הפתיחה היו שגריר צ'כיה בישראל מרטין סטרופניצ'קי, פרופ' קרל מלזוך, רקטור האוניברסיטה לכימיה ולטכנולוגיה של פראג, ד"ר זדנק הוסטומסקי מנהל ה-IOCB, וד"ר יאן קונבלינקה, מארגן-שותף וסגן הרקטור של אוניברסיטת צ'רלס בפראג.

ד"ר ניר לונדון ציין כי "התכנית עוררה עניין עצום בקרב חוקרים בארץ והאינטראקציה בין המדענים הישראלים והצ'כים תוביל ללא ספק לשיתופי פעולה פוריים בעתיד. אני מצפה להרחבת היקף התכנית בשנים הבאות".

נושאים קשורים:  מכון ויצמן,  פיתוח תרופות,  ד"ר ניר לונדון,  מרק,  רוש,  חדשות,  אסטרהזניקה
תגובות