חדשות

חברי האיגוד לרפואה פנימית תיעדו את המציאות העגומה במחלקות הפנימיות

התמונות מדברות בעד עצמן - כך נראות המחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל: חולים מאושפזים במסדרון, צפיפות ועומס

אשפוז במסדרונות מחלקה פנימית. צילום: האיגוד לרפואה פנימית

חברי האיגוד לרפואה פנימית החלו לאחרונה לתעד בצילומים את הנעשה במחלקות הפנימיות בבתי החולים. מהצילומים המייצגים ניתן ללמוד על הצפיפות והעומס במחלקות הפנימיות.

"בתי החולים פקוקים, וכמו משפך מגיעים המאושפזים שאין להם מקום במחלקות אחרות, לפנימיות. העומס בפנימיות מזרז שחרורים מהירים (לעתים מהירים מדי), פוגע באיכות הטיפול וגם מקרין על חדרי המיון", ציינו באיגוד הפנימאים.

הרופאים הפנימאים מבקשים הבוקר (ד') להעביר מסר נרגש: "בנימין נתניהו, משה כחלון, יעקב ליצמן וכלל מועמדי המפלגות, הושיטו חבל הצלה וקדמו תכנית הצלה מיידית למחלקות הפנימיות, רגע לפני שנישבר ונתרגל לאדישות ולרפואה לא מכבדת ולא ראויה בישראל".

חברי איגוד הפנימאים ציינו עוד: "ללא תמריצים להנהלות בתי החולים להשקיע בפיתוח המחלקות הפנימיות, בתשתית כוח אדם, בתוספת מיטות ותקנים ובעידוד חזרת רופאים בכירים אלינו למחלקות הפנימיות – אנו מתקרבים לקריסת מערכות מוחלטת! אנו מקווים שלא נמשיך להיות מופקרים לבד, נטולי תחמושת מספקת, בשדה הקרב שלנו".

ד"ר אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית ב"בילינסון", תיאר הבוקר (ד') בתכנית הטלוויזיה של ערוץ 12 את הנעשה כיום ב-110 מחלקות פנימיות כאשר חולים רבים שוכבים במסדרונות והעומס על הרופאים והצוות הרפואי רק גדל והולך.

הוא הדגיש כי על הגורמים השונים גם להיוועץ עם הרופאים ולשמוע את דעתם, כיצד לפתור את בעיית העומס, בין השאר על ידי הפעלת מערך של אשפוז ביתי כתחליף לאשפוז במחלקות פנימיות כאשר מצב החולה מאפשר זאת.

הנה כמה תמונות מהמחלקות הפנימיות כפי שתועדו במצלמות הרופאים הפנימאים:

עומס וצפיפות במחלקות הפנימיות, אשפוז במסדרון.
צילום: האיגוד לרפואה פנימית

מחלקה פנימית בישראל. צילום: חברי האיגוד לרפואה פנימית

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  האיגוד לרפואה פנימית,  עומס בבתי החולים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.01.2019, 18:10

עדיין יש מלא מקום - בשירותים, במעליות, על המדרגות ובחדרי שירות. אין צורך להשקיע.

אנונימי/ת
09.01.2019, 18:10

עדיין יש מלא מקום - בשירותים, במעליות, על המדרגות ובחדרי שירות. אין צורך להשקיע.

אנונימי/ת
09.01.2019, 18:27

נבעיה גם במרפאות של רופאי משפחה וילדים בקהילה . חייבים לעשות שינוי מהשורש של כל מערכת הבריאות . בקהילה ניתן לתת לצוות הסיעוד לתפקד כגורם חוסם לרופאים במקום לעשוק רק במדדים
למרות הסכם רופאים , אני כרופא משפחה מקבל בין 7 ל-9 חולעם בשעה ומפחד להתמודד עם אלימות המטופלים .

אנונימי/ת
09.01.2019, 18:39

את התמונות המשקפות את הנעשה במחלקות הפנימיות יש לשלוח לכל מערכות העיתונים, לכל שרי הממשלה כולל "שר הבריאות", סגנו ומנכ"ל המשרד. אנחנו הרופאים מכירים את התמונות הזועקות ולכן, כל תיעוד בממשק האלקטרוני הנוכחי אין בו כדי לחדש דבר.
יש להוציא מכתב דרישה לכל המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות לכתב "אמנת בריאות" המפרטת את המחויבות של כל גוף פוליטי למערכת הבריאות.
והדבר החשוב ביותר: יש לפנות לבית המשפט הגבוה לצדק שיורה לממשלה לקיים את זכויות הפרט וכבוד האדם במדינה - זכויות אלו נרמסות ע"י הרשות המבצעת קרי הממשלה. רק עתירה לבית משפט יכולה למגר את האטימות הממשלתית ואת הקיפוח המתמשך של זכויות הפרט כפי שבא הדבר לידי ביטוי במערכת הבריאות.

אנונימי/ת
10.01.2019, 00:22

הערב הוצג המצב העגום במחלקות הפנימיות בבתי החולים בצורה חיה ומפחידה בתכנית "סטטוסקופ" בערוץ 10.
הסרט מרשים מאד ובולט בו הסבל של החולים, בני משפחותיהם והאחיות. הרופאים כנראה היו עסוקים בחדר-המיון.

אנונימי/ת
09.01.2019, 18:50

הפתרוןלא יגיע אלא אם כן יתחילו לטפל ולאשפז את כל הפרזיטים של משרדי הממשלה, כולל הפרזיטים של ליצמן , כאילו היו בני אנוש "רגילים"

09.01.2019, 20:51

חבל שלא צילמו גם את חדרי ה-VIP של הפוליטיקאים וקרוביהם....

אנונימי/ת
11.01.2019, 18:31

אל תשכח את הפרסונל.

09.01.2019, 23:13

לציבור הגדול לא אכפת, הוא אדיש. אולי כשקרוב משפחה מתאשפז אז יש כעס, תסכול, יאוש, אבל בין לבין הכלבים נובחים והשירה עוברת (במסדרון)

אנונימי/ת
10.01.2019, 00:16

מדוע אי אפשר לאשפז את החולים במטוס החדש שניקנה עבור ראש הממשלה (וכן, כנראה גם עבור נשיא המדינה שלא טס הרבה)?

10.01.2019, 12:14

הלוואי שתביעתכם תיענה במלואה.
בהתבסס על שנות נסיוני אני מעריך שהסבירות לכך נמוכה מנמוכה.
גם אתם הרופאים הפנימיים, ויותר ככל שבכירים אתם, והמנהלים שביניכם, בעבר ובהווה, בראש, נושאים באחראיות רבה למצב. צעקה זאת שלכם, ראוי היה לה להינקט לפני עשורים. ומשלא נענתה, כפי שאכן קרה, היה עליכם, כבר אז, לפעול במלוא יכולתכם ומגוון אמצעיכם, למניעת האפשרות שהמצב ימשך.
זאת לא עשיתם והמחיר לפניכם. אז כעכשיו העומס. עכשיו גם הבכירים נוטשים. הם כבר הבינו ששומר נפשו ירחק מן המקצוע, ולפחות ממעמדו של בכיר בו בבית החולים.
איני מופתע! אני מופתע דווקא שהדבר קרה אחרי זמן כה רב ולא הרבה הרבה קודם.
ושוב, הלוואי שאתבדה ולא יהיה זה מאוחר מדי לתיקון.

אנונימי/ת
10.01.2019, 15:00

הפתרון הוא לא להקים בית חולים מתחת לגשר, אלא לתקן את הגשר. כלומר, לחזק את הרפואה הקהילתית ולמנוע את מרבית האשפוזים שהם מיותרים לחלוטין וניתנים למניעה.