הודעות

עדכונים בפעילות האיגוד

להלן מכתב לחברי האיגוד לכירוגיית ילדים בנושאי הכנס השנתי הקרוב, הטיפול הכירורגי בילדים בבית חולים ללא כירורג ילדים ועוד

מכתב (אילוסטרציה)
מכתב (אילוסטרציה)

לחברי וחברות האיגוד לכירורגית ילדים שלום רב,

1. הכנס השנתי הקרוב של האיגוד שיתקיים בתאריכים 29-31 במאי 2019: הכנס השנתי הקרוב של האיגוד יתקיים במלון פסטורל בכפר בלום והשנה נערוך את הכנס בצוותא עם איגוד הכירורגים הכללים.

לכנס הוזמנו 3 מנתחי ילדים מחו"ל: Prof. Steve Rothenberg,י
Prof. Beno Ure, ו-Prof. Alastair Millar.

האורחים יציגו הן בכנס שלנו והן בישיבת המליאה של כלל המשתתפים. טרם נקבעו נושאי הרצאותיהם אך מיד לאחר קביעת הנושאים – הם יועברו אליכם.

הנכם מתבקשים לשלוח תקצירים להצגה בכנס לפרופ איגור סוחוטניק במייל: [email protected]

מועד אחרון לשליחת התקצירים הינו 30.3.19.

בתכנית המדעית יוצגו מספר נושאים לדיון בשולחן עגול בהשתתפות האורחים.

כנס זה מתקיים ככנס בסופ"ש ובמקום מדהים – נא לתכנן הגעה עם בנות – בני הזוג וגם הילדים – האירוע כמובן בעלויות נמוכות יחסית.

2. הטיפול הכירורגי בילדים בבית חולים ללא כירורג ילדים: בתאריך 20.12.18 נערכה פגישה במכון גרטנר בין פרופ' קלוגר – יו"ר איגוד הכירורגים, ד"ר ורד עזרא – ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ואנוכי לגיבוש מסמך הנוגע לעבודה המשותפת עם הכירורגים הכלליים. לצפייה בנוסח שגובש לחצו כאן.

3. ישיבה עם נשיאות המועצה המדעית בתאריך 31.12.18: הוזמנתי לדיון בישיבה זו בה הועלה הנושא של הכרה בהתמחות במחלקות לכירורגית ילדים, בישיבה הבהרתי לוועדה כי לפני כחצי שנה גובשה תכנית התמחות חדשה במקצוע כירורגיית ילדים והסילבוס אושר ע"י המועצה המדעית.

ועד האיגוד לכירורגית ילדים רואה חשיבות רבה להקפדה על הקריטריונים להכרה להתמחות במחלקות לכירורגית ילדים והדבר עקרוני על מנת לדאוג לרמת התמחות טובה למתמחים במחלקות.

4. הזמנת מנתחים אורחים מחו"ל: מזה שנים רבות מגיעים לארץ מנתחים אורחים מחו"ל והם מסייעים רבות הן בסיוע בניתוחים מורכבים והן בהשתתפותם בכנסים המדעיים, וללא ספק מסייעים לחברי האיגוד לטיפול איכותי בתינוקות ובילדים הנזקקים לטיפול כירורגי.

בישיבת הוועד האחרונה שהתקיימה בתאריך 3.1 הועלה הנושא לדיון. ברור לכולנו כי הסיוע ע"י מנתחי ילדים אורחים מחו"ל יימשך אולם נראה כי בחלק מהמקרים מוזמן מנתח מחו"ל לצורך ניתוח לבעיה כירורגית הניתנת לטיפול טוב ע"י מנתחי הילדים מהארץ.

אני קורא לכלל מנהלי המחלקות לשיתוף פעולה ביננו על מנת להימנע מהזמנת מנתחים מחו"ל לבעיות כירורגיות שאינן מורכבות גם אם הזמנה זו נעשית בתיאום ע"י גורמים אחרים.

נכון שכל אזרח יכול לדאוג ולשלם עבור ניתוח לבן או לבת ע"י כל כירורג ילדים מחו"ל, אולם ניתוח זה ראוי שיבוצע בבית חולים פרטי. ניתוחים שאינם מורכבים הנעשים על ידינו בבתי החולים הציבוריים – נכון שיתבצעו על ידי מנתחי הילדים הישראלים.

5. בישיבת הוועד הוחלט על הגשת הצעה של האיגוד הישראלי לכירורגית ילדים לקיים את כנס EUPSA בשנת 2021 בישראל – בתל אביב. נקווה שההצעה תתקבל ונוכל סוף סוף לקיים כנס בין לאומי בכירורגית ילדים כאן בארץ.

בברכה

חיליק

נושאים קשורים:  הודעות
תגובות