חדשות

עוברים מקנאביס לאקסיבן: הקנאביס הרפואי הראשון עם עלון לרופא

אקסיבן, מבית חברת התרופות רפא, הוא הקנאביס הרפואי הראשון עם עלון לרופא המאושר ע"י משרד הבריאות, ומרכז את המידע הרלוונטי לצוות המטפל – בדומה לתרופה; המוצר הייחודי, שאינו בעישון וברמת IMC Medical grade, משווק כיום בבתי המרקחת המורשים להנפיק קנאביס רפואי

אבן דרך נוספת בהסדרת הטיפול בקנאביס רפואי: חברת התרופות הישראלית רפא היא הראשונה לפרסם עלון לרופא, בדומה לתרופה, עבור מוצר קנאביס רפואי ברמת IMC Medical Grade. זאת במטרה להעניק לרופאים את המידע הנחוץ לטיפול בקנאביס רפואי בהתאם להתוויות שאושרו על ידי משרד הבריאות.

כפי שהיא עושה עם שאר התרופות שהיא משווקת, באמצעות העלון לרופא של אקסיבן חברת רפא מנגישה לצוות הרפואי את כל המידע הרלוונטי, על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת בנוגע לטיפול במוצר. ברוח זו נכתב העלון לרופא והוא כולל שימוש נכון, התוויות נגד, אזהרות, תגובות בין תרופתיות והנחיות לאופן הטיפול כולל התאמת ריכוז למחלה, הנחיות בתהליך הטיטרציה, מעבר ממוצר קנאביס רפואי אחר לאקסיבן ועוד.

משרד הבריאות מוביל בשנים האחרונות רפורמה היסטורית להסדרת הטיפול בקנאביס לצרכים רפואיים, לאור הכרת הממסד הרפואי ביכולתו להקל על סבלם של חולים קשים ולשפר את איכות חייהם. למעשה, זוהי הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מאשר עלון לרופא למוצר קנאביס רפואי, בדומה לתרופה, תחת הקטגוריה של IMC Medical grade.

הצורך בהנחיות ובמידע רלוונטי עולה בבירור בקרב הקהילה הרפואית: בסקר שערך מכון ברנדמן בקרב רופאים השיבו 71% מהם כי אם יהיו לקנאביס רפואי הוראות טיפול ברורות לרופא, כמו בעלון לרופא של כל תרופה, הדבר ישפיע במידה רבה או רבה מאד על נכונותם להמליץ על טיפול בקנאביס רפואי. הסקר נערך בסוף 2017 בקרב מדגם ארצי מייצג של 120 רופאים מומחים מתחומי האונקולוגיה, גסטרו, כאב, נוירולוגיה, ראומטולוגיה, גריאטריה ורפואה פליאטיבית.

סדרת מוצרי אקסיבן (Axiban), המשווקת על ידי רפא, מיוצרת ברמת דיוק גבוהה בדומה לתרופה, מכילה THC ו-CBD בריכוז מדויק ועקבי ומבוססת על מיצוי מלא של תפרחות קנאביס בפורמולציה ייחודית בשמן MCT. מוצרי אקסיבן משווקים בצורות מתן תרופתיות מקובלות ומוכרות שאינן בעישון, וניתנים לרכישה בבתי המרקחת המורשים בכפוף למרשם רופא: כיום בצורת טיפות תת לשוניות, ובקרוב בצורה של טבליות תת לשוניות, פתילות רקטליות ועוד.

נושאים קשורים:  חדשות,  רפא,  קנאביס,  אקסיבן
תגובות