דלקת עור אטופית

הקשר בין התגובה האימונית מתווכת-נוגדנים נגד Staphylococcus aureus לבין חומרת דלקת עור אטופית בילדים

במחקר חדש נמצא שבילדים צעירים חומרת דלקת העור האטופית קשורה לתגובת נוגדני IgG המכוונת נגד אנטיגנים של S. aureus, בעיקר אנטיגנים עם פעילות אימונו-מודולטורית

30.12.2018, 17:35
ילד עם דלקת עור אטופית (מקור צילום: ויקיפדיה)
ילד עם דלקת עור אטופית (מקור צילום: ויקיפדיה)

תגובה אימונית שונה כנגד החיידק Staphylococcus aureus אולי תורמת לדלקת ולנזק למחסום העור בדלקת עור אטופית. במחקר חדש שנערך ב-Erasmus MC University Medical Centre Rotterdam ברוטרדם, הולנד, והתפרסם בכתב העת British Journal of Dermatology, ביקשו החוקרים למצוא את פרופיל נוגדני ה-IgG נגד 55 אנטיגנים שונים של S. aureus בקבוצת ילדים עם דלקת עור אטופית בינונית-קשה ולהעריך את הקשר בין רמות IgG לבין חומרת המחלה.

במחקר חתך נכללו ילדים עם דלקת עור אטופית משני קוהורטים של מחקרים התערבותיים, קוהורט ה-Shared Medical Appointment י(SMA, n=131) וקוהורט ה-DAVOS הישן יותר (n=76). חומרת דלקת העור האטופית הוערכה באמצעות ה-Self-Administered Eczema Area and Severity Indexי(SA-EASI) ורמות ה-thymus and activation-regulated chemokineי(TARC) בסרום.

רמות נוגדני IgG כנגד 55 אנטיגנים של S. aureus כומתו בו-זמנית באמצעות תבחין לומינקס. החוקרים חישבו קורלציות pair-wise בין רמות 55 נוגדני ה-IgG באמצעות מבחן ספירמן. החוקרים ביצעו אנליזת רגרסיה לינארית בכדי לבחון את הקשרים בין רמות 55 נוגדני ה-IgG ו- SA-EASI ו-TARC, תוך תיקון לגיל, מין וקולוניזציית S. aureus.

בקוהורט ה-SMA,י16 אנטיגנים נמצאו קשורים ל-SA-EASI ו-12 ל-TARCי (10 אנטיגנים חופפים, ערכי P של 0.001-0.044). נוגדני ה-IgG הקשורים כוונו בעיקר כנגד חלבונים מופרשים עם פעילות אימונו-מודולטורית. במחקר ה-DAVOS, רמות IgG כנגד ארבעה אנטיגנים של S. aureus נמצאו קשורות ל-SA-EASI ואנטיגן אחד ל-TARC, ללא חפיפה.

לאור הממצאים, החוקרים מסכמים שבילדים צעירים, חומרת דלקת העור האטופית קשורה לתגובת נוגדני IgG המכוונת נגד אנטיגנים של S. aureus בעיקר אנטיגנים עם פעילות אימונו-מודולטורית. ממצאים אלו מדגישים את הצורך בהערכה נוספת של התפקיד של S. aureus בפתוגנזה של דלקת עור אטופית.

מקור:

Totté, J. , Pardo, L. , Fieten, K. , Wit, J. , Boer, D. , Wamel, W. and Pasmans, S. (2018), IgG response against Staphylococcus aureus is associated with severe atopic dermatitis in children. Br J Dermatol, 179: 118-126. doi:10.1111/bjd.16153

נושאים קשורים:  דלקת עור אטופית,  נוגדנים,  אנטיגן antigen,  Staphylococcus aureus,  מחקרים
תגובות