חדשות

40 שעות היעדרות מהעבודה בתשלום לנשים בטיפולי פוריות

הצעת החוק שתעניק לנשים עובדות העוברות טיפולי פוריות 40 שעות היעדרות בתשלום לצורך בדיקות והליכים רפואיים אושרה לקריאה שנייה ושלישית

טיפולי פוריות. אילוסטרציה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אלי אלאלוף אישרה אתמול (א') לקריאות שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ אורי מקלב וח"כים נוספים, שתעניק לנשים עובדות העוברות טיפולי פוריות 40 שעות היעדרות בתשלום לצורך בדיקות והליכים רפואיים.

עד היום הוכרה היעדרות לצורך טיפולי פוריות כהיעדרות על חשבון ימי מחלה, אולם החוק קובע כי עובד לא יקבל תשלום על יום מחלה ראשון. על כן, במרבית המקרים עובדת לא קיבלה תשלום על היעדרות מהעבודה לשם הטיפולים, שדורשים לרוב היעדרות של מספר שעות או יום עבודה אחד בכל פעם.

הצעת החוק שאושרה היום קובעת, כאמור, כי לעובדת יינתנו 40 שעות היעדרות בתשלום לצורך הטיפולים, גם על היעדרות של חלקי ימים, והחל מהשעה הראשונה. הסדר זהה קיים כיום עבור נשים הרות.

יוזם ההצעה, ח"כ אורי מקלב, אמר: "תקופה של טיפולי פוריות היא תקופה מלאת ציפיות ואכזבות עבור אותן נשים והמאמץ הפיזי, הנפשי והכלכלי שנדרש מהן הוא גדול. לכן, תפקידנו הוא לסייע להן ככל שניתן ולתת להן את הגמישות לנצל את ימי המחלה שניתנים לה למטרה זו. הצעת החוק המיוחדת הזאת איחדה את כל קצוות הכנסת שכן היא כנראה נחוצה היום יותר מתמיד".

משרדי הממשלה הביעו גם הם תמיכה בהצעת החוק. עו"ד תמר מתתיהו ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אמרה: "אנחנו מברכים על הצעת החוק, היא נכונה ונחוצה". עוד ביקשה ח"כ מתיתיהו להדגיש כי 40 השעות שיינתנו לנשים הן במסגרת ימי המחלה שניתנים לעובדת כבר היום, רק שכעת, יקבלו עליהן הנשים תשלום מהשעה הראשונה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר: "הצעת החוק משקפת רוח שבה אני מאמין מאוד, לפיה ככל שתטיב עם העובדים תקבל מהם תפוקה טובה יותר ולכן מה שאפשר לתת - צריך לתת. זה יחזור למעסיקים בריבית זה ריבית".

נושאים קשורים:  טיפולי פוריות,  הצעת חוק,  ימי מחלה,  חדשות
תגובות