חדשות

משרד הבריאות פרסם אזהרה מטיפולים לא מורשים על ידי ד"ר אילן זמיר

למרות שרשיונו נשלל, זמיר חשוד כי המשיך להשתמש בתואר רופא, הזריק חומרים למטופלים בניגוד לחוק ועסק ברקיחה ומכירה של תכשירים ללא אישור של משרד הבריאות

התכשירים שנתפסו במרפאתו של אילן זמיר. חשד לנוכחות של חומרים תרופתיים ממקור לא מורשה

בצעד חריג פרסם אמש (ד') משרד הבריאות אזהרה לציבור מפני טיפולים לא מורשים שמעניק ד"ר אילן זמיר, רופא עור שרשיונו נשלל לחמש חמש שנים.

בהודעה שהופצה על ידי משרד הבריאות נאמר: באגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות התקבלו באחרונה תלונות של מטופלים בארץ ובחו"ל על טיפוליו של ד"ר אילן זמיר. ב-15.03.2017 רשיונו לעסוק ברפואה נשלל לחמש שנים. ד"ר זמיר חשוד כי מכר וטיפל בבעיות עור כמו אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) ואקזמה, בקרמים שהציג כטבעיים או הומאופתיים - "רכיבים טבעיים בלבד, לא מכילים סטרואידים ואנטיביוטיקה", אך בפועל התברר כי הכילו סטרואידים ויוצרו ללא רשיון ובמקום לא מורשה. חומרים תרופתיים אלה נמצאו בשני סוגי הקרמים Universal Family Cream ו-HPDerm Universal Family Cream.

שימוש בסטרואידים מהסוג שנתגלה בקרמים הללו במעבדה של משרד הבריאות מחייבת מרשם רופא ושימוש לא זהיר או שאיננו מפוקח עלול לגרום לתופעות לוואי רבות, כגון אטרופיה (הרס) של העור, פגיעה באיכות העור, עור דק ושברירי, סימני מתיחה, פריחה דמוי אקנה, פורפורה, תגובה אלרגית, הפרעות ברמות הסוכר, החמרה בזיהומי עור, התפרצות חוזרת של המחלה ועוד. הסיכון מוגבר בטיפול של ילדים ותינוקות.

בנוסף, ד"ר זמיר חשוד כי אבחן והסיר שומות, נקודות חן ונגעי עור, ללא לקיחת דגימה לביופסיה, ובכך מנע זיהוי פתולוגי של גידול ממאיר.

למרות שרשיונו נשלל, הוא חשוד כי המשיך להשתמש בתואר "רופא" או "רופא הומאופת" וכי הזריק חומרים שונים למטופלים בניגוד לחוק. יתר על כן הוא חשוד כי עסק ברקיחה, מילוי, סימון ומכירה של תכשירים בבקבוקונים ומשחות ללא אישור של משרד הבריאות. במרפאותיו נמצאו תכשירים וחומרים רבים בלתי מזוהים, ממקור והרכב לא ידוע.

האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות הגיש תלונה במשטרה נגד ד"ר זמיר ובשיתוף עם מפלג הונאה ירושלים, רשות המיסים ורישוי עסקים ערך ביקורות בשתי מרפאותיו, ברח' כנפי נשרים 24 בירושלים וברח' אהרונוביץ' 19 בבני ברק. בעקבות התלונות, הביקורות ותוצאות המעבדה שהתקבלו במשרד הבריאות הוציאו הרופאות המחוזיות צווי סגירה מנהליים לשתי המרפאות.

במשרד הבריאות ציינו: "הציבור מתבקש שלא להשתמש במוצרים שהוזכרו בשל חשד לנוכחות של חומרים תרופתיים, קורטקוסטרואידים, ממקור לא מורשה והמחייבים פיקוח רפואי.

"מומלץ לרכוש תכשירים שונים, כגון קרמים, טיפות, וכדורים של יצרן מורשה בלבד, וכאשר על התווית מופיעים כל הרכיבים של התכשיר, שם היצרן, תאריך תפוגה וכל פרט נוסף החייב על פי חוק. בהיעדר כל הפרטים הללו קיים חשד כי המוצר איננו חוקי ואיכותו איננה מפוקחת. טיפול והסרת נקודות חן, שומות וגידולים של העור מותרת לרופאים מורשים בלבד".

נושאים קשורים:  ד"ר אילן זמיר,  פיקוח רפואי,  אזהרת משרד הבריאות,  שלילת רשיון,  חדשות,  תכשירים הומיאופתיים,  סטרואידים
תגובות