חדשות

ה"כללית" עצרה העברת כספים לבתי החולים הציבוריים הלא-ממשלתיים

משרד הבריאות עצר את החתימה על הסכמי הסיוע | ה"כללית" בתגובה תקצץ בתקציב בתי החולים הציבוריים המתקיימים מהכנסותיהם בלבד, ביניהם: הדסה, שערי צדק, לניאדו ומעייני הישועה

מטה הנהלת "כללית". (מקור: ויקיפדיה)

שירותי בריאות כללית הודיעו אתמול (ד') לכל בתי החולים הציבוריים שאינם ממשלתיים, כי התשלום שהקופה אמורה להעביר אליהם ביומיים הקרובים על חשבון ספטמבר יועבר רק בחלקו. הסיבה: הודעת מנכ"ל משרד הבריאות, לפיה המשרד עוצר בשלב זה את החתימה על הסכמי הייצוב שבהם היתה ה"כללית" אמורה לקבל שלושה מיליארד שקל מתוך כחמישה מיליארד שנועדו לקופות הגרעוניות. כמו כן עצר המשרד חתימה על הסכם סיוע לבתי החולים אסותא אשדוד ושערי צדק המצויים במשבר כספי.

הממשלה החליטה כזכור לפני כמה ימים על קיצוץ רוחבי בתקציבי כל המשרדים אולם מבלי להחריג את משרד הבריאות. המשרד החליט בתגובה שבין הנושאים שיקוצצו על ידו יהיו גם הסכמי הייצוב עם הקופות. שירותי בריאות כללית סיימה את 2017 בגירעון של 1.288 מיליארד שקל.

"דה מרקר" שדיווח על כך ראשון הוסיף כי שירותי בריאות כללית היא הלקוח הגדול ביותר של בתי החולים הציבוריים והודעת הקופה "הכניסה את מערכת הבריאות לסחרור ומשמעותה הרסנית לבתי החולים".

הודעת משרד הבריאות, לפיה לא יחתום על הסכמי הייצוב, הגיעה על רקע החלטת הממשלה לבצע קיצוץ בתקציב המשרד, במסגרת הקיצוץ הרוחבי שבא לממן את הסכם השוטרים וגימלאי כוחות הביטחון, בלי להחריג את משרד הבריאות המשווע לתקציבים. זהו קיצוץ של כ-40 מיליון שקל בבסיס התקציב, המשלים קיצוץ של 96 מיליון שקל מתחילת השנה.

הנזק הגדול ביותר מהודעת ה"כללית" נוגע לבתי החולים הציבוריים הלא ממשלתיים שאין להם גב כלכלי ואמורים להתקיים מהכנסותיהם בלבד, ביניהם: הדסה, שערי צדק, לניאדו ומעייני הישועה.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "הקיצוץ האחרון שבוצע בתקציב המשרד נעשה ללא תיאום עימנו. הוא מעמיד את המשרד ואת מערכת הבריאות כולה בפני שוקת שבורה. עם זאת, נפעל בשיתוף משרד האוצר וקופת חולים כללית כדי למזער את הפגיעה בבתי החולים הציבוריים".

תגובת משרד האוצר: "תקציב משרד הבריאות תוקצב באופן מלא ובו כל התקציב המיועד לקופת חולים כללית. באמצעותו היא אמורה, בין היתר, לשלם לבתי החולים. העברת הכסף לקופה אושרה על ידי כלל הגורמים במשרד האוצר ועתה ממתינה לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות".

נושאים קשורים:  קיצוץ,  בתי חולים ציבוריים לא ממשלתיים,  גירעון הקופות,  הסכמי הייצוב,  שירותי בריאות כללית,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.11.2018, 10:03

כל שלטון אפל דואג לשפר מצב כספי של אנשי מערכת הבטחון שלו על חשבון מערכות חינוך ובריאות.

אנונימי/ת
30.11.2018, 10:09

Why the ....don’t we understand that the whole concept the public health system is run is outdated? Inefficient, overinflated with useless clerks and papers...it’s a dying body that you put adrenaline again and again, you get some more spikes on the ECG monitor but the brain is dead already. Stop the “Eskem kibboutzi” and start paying for efficiency. That’s the only solution.

30.11.2018, 11:32

אני מבטיחך נאמנה שהפקידים והמזכירות ואנשי המנגנון המנופח ישרדו גם את עצירת ה"Eskem Kibboutzi" ומי שיהפכו לעובדי קבלן שחוקים וחסרי זכויות הם הרופאים והאחיות. למה? כי ככה זה עובד/קורה תמיד. לרפואה ציבורית ובעיקר זו העוסקת בטיפול באנשים חולים באמת יש איזו מן נטיה מרגיזה שכזו להיות לא כלכלית. מרתיח את הדם לראות איך אתה משקיע בפנסיונרים הסובלים מאי ספיקת לב/כליות/ממאירות וההשקעה שלך בניגוד לכל הציפיות אינה מניבה דיבידנדים נאים... Ata hevanta et ze Barooch?

אנונימי/ת
30.11.2018, 15:07

One thing may help for the moment: , any Chieff of department. any hospital director, anyone who takes a decision that has financial implications (sorry to say that but, bottom line, no money is no meficine) should be directly responsible. As long as the responsible person is somewhere “in the cloud” don’t be surprised it rains with incompetence.

30.11.2018, 17:30

ובזאת אתה בוודאי צודק. שבת שלום

אהוד דוידזון ,שלום,
כל הכבוד לצעדך , ויישר כח !
הגיע הזמן לזקוף קומה מול גחמות האוצר , ללא מורא ובגובה העיניים.
תת-התיקצוב המתמשך של מע' הבריאות הציבורית , אסור שיתמשך ללא תגובה ראויה.
בהצלחה , דב.