חדשות

נחנכה מחלקת ההשתלות החדשה במרכז הרפואי בילינסון

המחלקה החדשה נבנתה מתוך התפישה שתורמים מהחי, המגיעים לניתוח כשהם בריאים לחלוטין, ראויים לתנאי האשפוז הטובים והנוחים ביותר

חדרי אשפוז משודרגים לתורמי איברים ב"בילינסון"

במרכז הרפואי רבין-בילינסון בפתח תקווה נחנכה בשבוע שעבר מחלקת ההשתלות החדשה והיא תפעל במבנה חדש שתואם את היותה מרכז ארצי להשתלות, אליו מגיעים מטופלים מכל הארץ. המחלקה היא ע"ש פנינית ופיני כהן, יו"ר עמותת ידידי המרכז הרפואי.

בית החולים מסר כי המחלקה החדשה נבנתה מתוך התפישה שתורמים מהחי, המגיעים לניתוח כשהם בריאים לחלוטין, ראויים לתנאי האשפוז הטובים והנוחים ביותר.

המחלקה החדשה נבנתה באגף האשפוז וכוללת כ-20 מיטות. כמה מהחדרים פרטיים וחלקם יכולים לשכן שני מאושפזים. אגף המרפאות, המשתרע על פני אלף מ"ר, מוקדש להכנת המועמדים והתורמים לקראת ההשתלה.

פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת ההשתלות ב"בילינסון", אמר: "כשמדובר בתרומת איברים מן החי, תמיד צריך לחשוב גם על התורם - אדם שבחר לתת מעצמו למען הצלת חייו של מישהו אחר. לכן, אנחנו רוצים לתת לו את תנאי האשפוז הטובים ביותר. לפעמים יש בקשה מפורשת של התורם והמושתל להתאשפז ביחד. לפעמים יש בקשה להפרדה, ויש תורמים אלטרואיסטים שמבקשים לשמור על אלמוניות. החדרים החדשים יאפשרו לעמוד בדרישות הפרטיות של כל אחד".

בטקס החנוכה בירכו גם ד"ר ערן הלפרן, מנהל המרכז הרפואי (בתי החולים בילינסון והשרון) ופיני כהן.

נושאים קשורים:  מחלקת השתלות ב"בילינסון",  תורמים מן החי,  תנאי אשפוז,  חדשות,  פרופ' איתן מור,  השתלת איברים
תגובות