נהיגה

נהיגה תחת השפעת קנאביס

רמות של THC בדם אינן מצויות בקורלציה טובה עם רמת הפגיעה הקוגניטיבית והפסיכומוטורית במשתמשי קנאביס

קנאביס הוא הסם הבלתי חוקי הנצרך ביותר בארצות הברית וישנו מספר גובר של מדינות אשר אישרו את השימוש בו למטרות רפואיות ולמטרות פנאי. ככל שהסם זמין יותר ישנה עליה במספר המשתמשים ומספר מפעילי כלי הרכב הנוהגים תחת השפעת הסם.

מאמר זה בוחן את ההשפעה הקוגניטיבית והפסיכומוטורית של קנאביס והמדיניות הקיימת היום לגבי תחת השפעת הסם. לצורך כך בוצעה סריקה של מאגר המידע MEDLINE. החוקרים זיהו 28 מחקרים אפידמיולוגיים, 16 מחקרים קוגניטיביים ופסיכומוטוריים אקוטיים, 8 מחקרים קוגניטיביים ופסיכומוטוריים כרוניים ובחנו מדיניות פדרלית ומדינתית לגבי השימוש.

החוקרים מצאו כי שימוש בקנאביס מוביל להשפעות קוגניטיביות ופסיכומוטוריות ניכרות. בנוסף, הלגליזציה של הקנאביס משתנה ממדינה למדינה, כמו גם החקיקה הנוגעת להשפעה תחת הסם. קנאביס מצוי לעיתים קרובות ברכבים של נהגים שנוהגים תחת השפעת סמים. הראיות הקיימות היום מדגימות כי רמות של THC בדם אינן מצויות בקורלציה טובה עם רמת הפגיעה הקוגניטיבית והפסיכומוטורית. בנוסף, למרות ששימוש אקוטי שאינו תדיר בקנאביס לרוב מוביל לפגיעה קוגניטיבית ופסיכומוטורית, זהו לא המקרה עבור משתמשים כרוניים.

מקור: 

Chow, R. et al. (2018) Anesthesia and Analgesia. doi: 10.1213/ANE.0000000000003575

 

נושאים קשורים:  נהיגה,  מדיניות,  מחקרים
תגובות