קנאבידיול

טיפול עם קנאביס ועתיד הנוירולוגיה

בחינת שילוב טיפול עם קנאביס בתסמונות נוירולוגיות ללא טיפול

קנאביס רפואי בישראל (צילום: הדס פרוש / "פלאש 90")

טיפולים נוירולוגיים עוכבו עקב חוסר היכולת שלהם להתקדם מעבר לטיפול סימפטומטי בהפרעות נוירודגנרטיביות אל טיפול פליאטיבי, עצירה או היפוך של התהליך הפתולוגי. בעוד שתרופות המבוססות על קנאביס הראו בטיחות, יעילות ועקביות לצורך אישור רגולטורי בעוויתות בטרשת נפוצה, ובסינדרום Dravet and Lennox-Gastaut, אתגרים טיפוליים רבים נשארו.

מחקר זה נועד בכדי לבחון את ההבטחה המעניינת הטמונה בגילויים אחרונים בנוגע לתרופות המבוססות על קנאביס המציעים טיפולים נוירולוגיים על ידי שילוב phytocannabinoids tetrahydrocannabinolי(THC) טבעיים, קנאבידיול (CBD), הפרקורסורים החומציים שלהם, tetrahydrocannabinolic acid י(THCA) וחומצה קנאבינואידית, בטיפול פוטנציאלי בחמש תסמונות שכרגע מסומנות כ"סרבניות להצלחה טיפולית", ושבהן שיפור בהתערבות הפרמקולוגית דרוש: אפילפסיה עיקשת, גידולי מוח, מחלת פרקינסון, אלצהיימר, פציעות מוח טראומטיות / אנצפלופתיה טראומטית כרונית.

מדע בסיסי ומחקרים קליניים תומכים בבטיחות והיעילות של התערבויות כאלו בטיפול במצבים אלו, אשר בחלק מהמקרים חולקים את התהליך הפתולוגי, וכן האפשרות להתערבויות שרותמות את המנגנונים האנדוקבינואידים, הפועלים בצורה ישירה או עקיפה על CB1 ו-CB2, יperoxisome proliferator-activated receptor-gammaי(PPARγ; THCA),י5-HT1Aי(CBD, CBDA) או אפילו גישות תזונתיות המשתמשות בפרה-ביוטיקה ופרו-ביוטיקה. התכונות הפרמקולוגיות של הקנאביס מציעות יתרון משמעותי לעומת המודלים החד-תרופתיים הנוכחיים ומבשרות על הפיכת הטיפול הנוירולוגי למציאות חדשה של התערבויות יעילות ואף מניעתיות.

מקור: 

Russo, E.B. et al. (2018) Frontiers in Integrative neuroscience. 12

נושאים קשורים:  קנאבידיול,  תסמונות נוירולוגיות,  טיפול משולב,  התערבויות יעילות,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
25.11.2018, 19:06

כאשר לקנביס יש יתרון משמעותי למחלת הפרקינסון על פני תרופה קונבנציונאלית מדוע עדיין מחייבים את המטופל להשתמש במשך שנה בתרופות לפרקיסון ורק לאחר מכן להגיש בקשה לרשיון ממשרד הבריאות מחד ,אובדן זמן יקר מאד ומאידך חשיפה לתופעות לואי בלתי הפיכות כתוצאה משימוש בתרופות לפרקינסון.....

האים הטיפול בקנאביס יעיל גם ב Benigne Familial Tremmor שגם מאוד משבש לחולה את התפקוד יום יומי ועמיד לטיפולים אחרים?