חדשות

לפעמים חלומות מתגשמים - קיר הטיפוס בבית החולים הפסיכיאטרי איתנים

באוגוסט האחרון נחנך בבית החולים איתנים קיר טיפוס לרווחת הילדים ובני הנוער במחלקה. היוזמה, אשר יצאה לדרך לפני כשנתיים וחצי, מעודדת התמודדות עם פחד וחיזוק קשרי אמון בקרב המאושפזים

בחודש אוגוסט האחרון נחנך בבית החולים איתנים פרויקט לא שיגרתי - "קיר טיפוס". קיר טיפוס מצוי ברבים ממתחמי האקסטרים ברחבי הארץ אך הקמה של מתקן כזה בתוך בית חולים פסיכיאטרי אינה מחזה נפוץ. אריאל המנדינגר, אח במחלקת הילדים והנוער באיתנים העוסק בטיפוס בשעות הפנאי, יזם את הקמת הקיר. אריאל קידם את הרעיון, רתם את הנהלת בית החולים ואף גייס תרומה לפרויקט.

כעבור שנתיים וחצי הושלמה המלאכה. קיר הטיפוס נחנך בהשתתפות התורמים, סגל בית החולים וילדי המחלקה הנרגשים.

פרופ' יואב כהן מנהל המחלקה אמר באירוע חנוכת הקיר לילדי המחלקה כי מי שמתגבר על הפחד מהטיפוס יכול להתגבר גם על אתגרים נוספים איתם הוא מתמודד.

ד"ר גדי לובין מנהל המרכז הירושלמי הוסיף כי גם מחוויית הכישלון שלפעמים מתלווה לטיפוס לומדים על היכולת שלנו להתמודד ולהתגבר על אתגרים.

מאז פתיחת הקיר בקיץ, מתקיימת בו פעילות טיפוס קבועה, לפחות פעמיים בשבוע. בפעילות בהובלת האחים במחלקה שתחביבם הוא טיפוס, משתתפים ילדים המאושפזים במחלקת הילדים והנוער באיתנים.

פעילות הטיפוס מהנה ותורמת לתחושת הביטחון של הילדים המתמודדים בהצלחה עם הפחד. ניכרת גם השפעה לטובה על הקשרים החברתיים והאמון בין הילדים במחלקה, משום שבמהלך הפעילות, ילד אחד מטפס וילד שני מאבטח אותו, דבר הדורש קשרי חברות ואמון הדדיים.

נושאים קשורים:  חדשות,  קיר טיפוס,  בית החולים הפסיכיאטרי "איתנים"
תגובות