חדשות

אנשים גבוהים נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בסוגי סרטן שונים

במחקר חדש נמצאה תאימות בין גובה לסיכון מוגבר לחלות ב-18 סוגי סרטן. הסיכון לסרטן גדל ב-10% על כל 10 ס"מ שמעל לגובה ממוצע

לאנשים גבוהים יש סיכון מוגבר לסרטן מאחר שבגופם יותר תאים שעלולים לעבור מוטציה שמובילה לסרטן. כך נטען במחקר חדש שביצע הביולוג פרופ' ליאונרד נוניי (Nunney) מאוניברסיטת ריברסייד בקליפורניה. הוא ניתח מאגר נתונים לגבי אנשים שלקו בסרטן - 10,000 גברים ו-10,000 נשים. דיווח על ממצאי המחקר פורסמו בשבוע שעבר ב-Proceedings of the Royal Society B.

החוקר טוען כי הסיכון גדל ב-10% על כל 10 ס"מ שמעל לגובה ממוצע. גובה ממוצע של אישה הוא 162 ס"מ ושל גבר 175 ס"מ. הממצאים תואמים מחקר קודם שהשווה גובה לסיכון מוגבר לטווח רחב של מחלות, ביניהן מחלות לב, סוכרת והופעת קריש בדם.

במחקר נבדקה ההשערה גם לגבי הבדלים הורמונליים בין אנשים גבוהים לאלה שבגבהים ממוצעים, מאחר שאלה עשויים להוביל לסיכון מוגבר לקצב התחלקות תאים גבוה יותר.

במחקר נבדק הנושא לגבי 23 סוגי סרטן. התאימות בין גובה לסיכון מוגבר נמצאה ב-18 סוגים. הרגישות הגדולה ביותר לסיכון מוגבר נמצאה בסרטן בלוטת התריס ומלנומה. "תאימות חזקה" נמצאה בסרטן כליה, לימפומה וסרטן המעי הגס. שיעור הסיכון המוגבר בקרב נשים גבוהות היה 12% ובקרב גברים גבוהים 9%.

ד"ר ג'ורג'ינה היל מהמרכז לחקר הסרטן בבריטניה אמרה: "אנחנו יודעים על קשר אפשרי כזה שבין גובה לסיכון לסרטן כבר די הרבה זמן אבל לא היינו בטוחים האם זה קשור ליותר תאים בגוף של אדם גבוה או שיש קשר לא ישיר עם תזונה. המחקר הנוכחי מצא ראיה טובה לתיאוריית הקשר עם מספר התאים בגוף. עם זאת יש לציין שהסיכון המוגבר הוא בשיעורים קטנים. אנשים גבוהים יכולים להקטין סיכון על ידי אימוץ אורח חיים בריא, הפסקת עישון ושמירה על משקל גוף תקין".

נושאים קשורים:  סיכון לסרטן,  גובה וסיכון לסרטן,  אורח חיים בריא,  חדשות
תגובות