חדשות

ועדת הבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק לעידוד תרומות מזון

הצעת החוק נועדה להסיר ממפעלי מזון, מסעדות ובתי מלון את החשש שמא יישאו באחריות אזרחית או פלילית במקרה שבו ייגרם נזק מהמזון שתרמו לנזקקים

הכנת מנות מזון של ארגון הצדקה של הרב ישעיהו פינטו באשדוד. צילום: יעקב נעמי/ פלאש 90

הצעת החוק שתעודד תרומת מזון לנזקקים אושרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת עם פתיחת מושב החורף.

בראשות ח"כ אלי אלאלוף פתחה את מושב החורף של הכנסת באישור הצעת חוק לעידוד תרומות מזון לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ אורי מקלב והצטרפו אליו ח"כים נוספים. היא נועדה להסיר ממי שמעוניין לתרום מזון את החשש שמא יישא באחריות אזרחית או פלילית במקרה שבו ייגרם נזק מהמזון שנתרם.

הוועדה הוסיפה להצעת החוק סעיף הקובע כי שר הבריאות יעניק אחת לשנה אות הכרה לעסקים התורמים מזון וזאת על פי אמות מידה שיקבע.

על פי הצעת החוק, תורם או ארגון לחלוקת מזון לא יישאו באחריות אם פעלו על פי הוראות כל דין החלות עליו ולא התרשלו. היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ענת מימין, הבהירה כי הצעת החוק איננה משנה בפועל את מצב האחריות המשפטית הקיים כבר בנושא הזה, אלא נועדה להבהיר לתורמים הפוטנציאליים שאם יפעלו על פי הנדרש בחוק, לא יוכלו להינזק מהתרומה "וכאן כוחה בעידוד ובהגדלת היקף התרומות".

ח"כ מקלב אמר בתחילת הדיון כי "קיימת מציאות קשה - כל ילד שלישי בישראל הוא ילד רעב וכל אדם רביעי סובל מעוני. בעלי מפעלים, מסעדות ובתי מלון לא יכולים לזרוק אוכל. השחתה של מזון זו השחתה של הנפש עצמה".

נושאים קשורים:  תרומת מזון,  מפעלי מזון,  בתי מלון,  ח"כ אורי מקלב,  הצעת חוק,  חדשות
תגובות