חדשות

אות הוקרה הוענק לד"ר מרים ושלדון אדלסון מטעם ארגון Gift of Life

האות הוענק לזוג אדלסון על מאמציהם להגדיל מספר התורמים למאגר מח העצם של הארגון האמריקאי

ד"ר מרים ושלדון אדלסון. צילום: ויקיפדיה

הארגון Gift of Life, האחראי להקמת אחד המאגרים הגדולים ביותר של תורמי מח עצם בארה"ב, העניק לבני הזוג ד"ר מרים ושלדון אדלסון אות הוקרה מיוחד בשבוע שעבר (ד') על רקע מאמציהם הרבים להגדיל מספר התורמים הפוטנציאליים במאגר מח העצם באמצעות הקרן למחקר רפואי שהקימו - AMRF. כך מדווח הבוקר ישראל היום.

אירוע הענקת הפרס דווח בכלי תקשורת יהודיים בארה"ב ובאתר הארגון. צוין כי בזכות פעילותם של בני הזוג אדלסון, בין השאר על ידי שכנוע משתתפי פרויקט "תגלית" לעבור בדיקות התאמה על ידי דגימות רוק, נמצאו יותר מ־1,600 התאמות פוטנציאליות, שהובילו עד כה ל־209 השתלות.

עם קבלת האות אמר איש העסקים והפילנתרופ שלדון אדלסון: "אין דבר שיכול להשתוות, לא בעומק ולא במשמעות, להענקת מתנה שהיא מתנת החיים". בסרטון מיוחד שהוקרן באירוע הסביר אדלסון כי "תגלית הוא פרויקט שיש בו עשרות אלפי משתתפים בכל שנה ודי שנדגום אפילו חצי מהם בכל שנה כדי שיהיה סיכוי נהדר למצוא התאמה".

ד"ר מרים אדלסון סיפרה באירוע כי כילדה בבית ספר בחיפה למדה מהתלמוד כי "כל המקיים נפש אחת מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא", וכי וזה מה שהוביל אותה בנתיב הרפואה: "רציתי להציל חיים והצלתי - בחדרי מיון, במעבדות מחקר ובקליניקות לטיפול בהתמכרות. זו הרגשה מדהימה להציל חיים".

במסגרת האירוע נערכה גם התרמה לארגון. בני הזוג הוסיפו על כל תרומה שגויסה באותו ערב תרומה בסכום זהה, והערב הסתיים בגיוס 9.5 מיליון דולר עבור הארגון.

נושאים קשורים:  Gift of Life,  מרים ושלדון אדלסון,  מאגר מח עצם,  חדשות,  תגלית
תגובות