על פי דיווח המתפרסם היום (א') ב"ישראל היום", דו"ח חדש שהוכן על ידי המבקר הפנימי של משרד הבריאות והוגש להנהלת בית החולים וולפסון לתגובה טוען שהנהלת בית החולים ומנהל מערך הלב שלו פרופ' יוסף רוזנמן לא דיווחו למדען הראשי במשרד הבריאות על הקשרים המתמשכים של האחרון עם חברת טכנולוגיה רפואית.

פרופ' רוזנמן, מבכירי הקרדיולוגים בישראל, משמש  בתפקידו מנהל מערך הלב ב"וולפסון" והנושא שנבדק הוא מאוגוסט 2016. הבדיקה החלה ב־2017. ממצאי הדו"ח הוגשו להנהלת משרד הבריאות ועתה גם פרקליטות המדינה מעורבת.

על פי הדו"ח, מסר העיתון, שימש פרופ' רוזנמן יועץ רפואי לחברה במקביל לעבודתו בבית החולים. על כך קיבל אופציות של כמיליון שקל ושכר חודשי קבוע של כאלף דולר במשך כעשור עבור ייעוץ רפואי. הוא גם היה מעורב בעריכת שני ניסויים ומחקרים בחולי לב בבית החולים שבהן נבחן מכשיר חדשני של אותה חברה, וכל זאת מבלי לדווח כנדרש למשרד הבריאות.

הנושא עלה במסגרת בדיקה שוטפת שמקיים המדען הראשי במשרד הבריאות יחד עם נציגי משרדי האוצר והמשפטים לגבי פטנטים הקשורים לרופאים שהם עובדי משרד הבריאות. החברה הישראלית, שפיתחה את הפטנט הרפואי, נמכרה לחברה אמריקאית. על פי הדיווח,  הבדיקה היתה חלק בבחינת האפשרות לתבוע מהרופאים לקבלת החלק המגיע למדינה על פי חוק מפטנטים רפואיים שהרופאים פיתחו במקביל או בזמן עבודתם בבתי החולים של משרד הבריאות.

פרופ' רוזנמן, שהחל בעבודתו ב"וולפסון" ב־1999, רשם שני פטנטים רפואיים בתחום רפואת הלב עם בכירים מחברת סטארט־אפ ישראלית בתחום הקרדיולוגיה. הפטנט העיקרי: משתל בעורק הריאה של הלב המשדר אותות אלחוט של תפקודי הלב לשם מעקב קבוע אחרי מצב החולים.

על פי הדו"ח,  במשך כעשור ובאישור מלא של הנהלת "וולפסון" שימש פרופ' רוזנמן כמנהל הרפואי של אותה החברה בשכר חודשי של כאלף  דולר ובהיקף עבודה של יומיים בחודש, בנוסף למימוש אופציות בחברה. הניסויים והמחקרים שהתלוו אל הפטנטים אושרו בהנהלת בית החולים והרופא דיווח לה על קשריו הכספיים עם החברה.

על פי הדו"ח, הנהלת "וולפסון" התבקשה ביולי 2016 על ידי המדען הראשי במשרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, לדווח על שני הפטנטים הרשומים על שמו של פרופ' רוזנמן והנהלת בית החולים דיווחה שתרומתו של הרופא לפטנטים הרפואיים היתה בהגהת ההגשה של הפטנט מתוך הסתכלות של קרדיולוג וכן שפעילותו בחברה לא בוצעה כחלק מעבודתו בבית החולים או תוך שימוש בתשתיות או בתקציבי בית החולים.

אולם, מדווח העיתון, בתשובת "וולפסון" לפניית משרד הבריאות לא נכלל המידע שהרופא הועסק על ידי החברה במשך שנים, ביצע עבורה מחקרים בתוך בית החולים וקיבל אופציות שאותן מימש. הנהלת "וולפסון" התחלפה מאז והמנהלת הנוכחית, ד"ר ענת אנגל, נכנסה לתפקידה באפריל השנה.

בדיווח נמסרה תגובת פרופ' רוזנמן: "דו"ח מבקר הפנים בענייני מסולף. העובדות בו חלקיות ואינן משקפות את המציאות. לאחר שמוניתי למנהל מכון הלב בוולפסון קיבלתי רשות מהמדינה לייעץ בהיקף של חצי יום בשבוע לחברה. כך עשיתי במשך שנים במקביל לעבודתי לילות כימים כמנהל מכון הלב. כל פעילותי בהקשר זה נעשתה בשקיפות מלאה ותוך קבלת האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים ובידיעתם המלאה.

"נוכח העובדה שפעלתי בשקיפות מלאה ותוך קבלת כל האישורים הרלוונטיים, אופן הצגת העובדות בדו"ח המבקר שגוי ולא הגון ומטרתו להטיל דופי בשמי ובעבודתי רבת השנים בבית החולים ובשירות הציבורי".

תגובת משרד הבריאות: "המשרד פועל בנושא הזה הנמצא בטיפול משפטי". הנהלת "וולפסון" מסרה כי הדו"ח הוגש להנהלה הקודמת של בית החולים.