חדשות

פתיחת היצרות תוך כלילית באמצעות מערכת לייזר ב"פדה פורייה"

השימוש בלייזר לכלי הדם בלב מתאים למקרים מורכבים של היצרויות חוזרות או חסימות כרוניות ומשיג פתיחה טובה יותר של התומכנים וזרימה תקינה בעורקים

שימוש בלייזר לצנתורי לב ב"פדה פורייה"

המרכז הרפואי פדה פורייה הודיע אתמול כי בוצעה במערך הקרדיווסקולרי שלו ולראשונה בבית החולים, פעולה מורכבת של פתיחת היצרות תוך כלילית באמצעות לייזר. טכנולוגיה זו מיושמת בכמה מרכזים גדולים בעולם וכעת זמינה גם לתושבי צפון הארץ.

ההליך נעשה ביחידת הצנתורים של מערך הלב. בוצעו בו שני צנתורים ייחודיים: במקרה הראשון בגבר בן 76 שסבל ממחלה כלילית קשה ועורקים מסוידים מאוד שהקשו על פתיחתם באמצעות סטנט (תומכן).

ד"ר פאביו קוזניץ, מנהל יחידת הצנתורים, סיפר: "המטופל עבר לפני כמה חודשים הרחבה של עורק הלב עם תומכן (סטנט) אך עקב הסתיידויות קשות בעורק לא ניתן היה לבצע פתיחה מיטבית של התומכן.

"במטרה ל'רכך' את הרובד המסויד ולאפשר הרחבה טובה יותר של התומכן, השתמשנו במערכת הלייזר החדשה. באמצעות צנתר מיוחד שהוכנס לעורק הלב, ניתן טיפול בדרגות שונות של אנרגיה עם הלייזר בתוך עורק הלב של החולה וכך הושגה פתיחה טובה יותר של התומכנים וזרימה תקינה בעורק".

המקרה השני היה חולה בן 54 שעבר כמה צנתורים עם סטנטים שנחסמו שוב ושוב. "התופעה מתרחשת בחלק קטן של המקרים", ציין ד"ר קוזניץ. "הפעם החלטנו לנקוט בגישה החדשנית הכוללת טיפול באמצעות  מערכת הלייזר החדשה. טופלו ההיצרויות שאובחנו בכלי הדם בלב, מה שאפשר העברת בלון ניפוח ששיפר מאוד את הזרימה. בעקבות הטיפול זרימת הדם בעורק הלב חזרה למצב תקין".

מכשיר הלייזר החדשני נרכש לאחרונה על ידי המרכז הרפואי. ד"ר קוזניץ הוסיף: "השימוש במערכת הלייזר בתוך כלי הדם בלב מתאים למקרים מורכבים של היצרויות חוזרות או חסימות כרוניות".

נושאים קשורים:  צנתור כלילי,  צנתור לב,  יחידת הצנתורים של מערך הלב ב"פדה פורייה",  סטנט,  פתיחת היצרות תוך כלילית באמצעות לייזר,  חדשות,  כלי הדם בלב
תגובות