חדשות

רמב"ם: לאחר מינויו לרופא ראשי במחלקה לנוירוכירורגיה, פוטר המומחה

בין הסיבות לפיטורים: הרופא העביר חולים מביה"ח הציבורי לטיפול בקליניקה הפרטית שלו. מחר ייערך דיון בעתירתו בבית הדין לעבודה בחיפה

המרכז הרפואי "רמב"ם" (צילום: משה שי / "פלאש 90")

נוירוכירורג במרכז הרפואי ממשלתי רמב"ם בחיפה, ד"ר אור כהן־ענבר, פוטר מעבודתו בבית החולים על ידי פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, כך דיווח "ישראל היום" (ו'). הנהלת רמב"ם ערכה לרופא שימוע.

בדיווח נמסר כי פרופ' ביאר כתב בהחלטתו על הפיטורים כי הוא "חייב לשים את איכות ובטיחות הטיפול בראש ובראשונה וכי הרופא בחר שוב ושוב לכופף את הכללים של בית החולים ואף את החוק".

בתחילת יוני השנה אישרה ועדת המינויים ברמב"ם את מינויו של ד"ר כהן־ענבר כרופא ראשי במשרה מלאה במחלקה הנוירוכירורגיה, בדיווח מצוטטים כמה ממכתבי המלצה שקיבל ד"ר כהן־ענבר בטרם קודם לתפקידו, ומשום כך פיטוריו "מסעירים את הרוחות בבית החולים".

הידיעה על השימוע שנערך לנוירוכירורג פורסמה לראשונה לפני כשבוע על ידי כתב הבריאות של חברת החדשות יואב אבן. בדיווח נמסר כי בשימוע העלו בכירי הנהלת בית החולים, לרבות מנהל המחלקה הנוירוכירורגית ד"ר גיל סווירי ורופאים נוספים בבית החולים טענות לפיהן "הסיט ד"ר כהן־ענבר חולים שהיו בטיפולו במסגרת הרפואה הציבורית ברמב"ם לרפואה פרטית בקליניקה שלו ולניתוחים פרטיים בבית החולים אסותא, וזאת בניגוד להוראות החוק. לכמה מהחולים אמר שהתורים ברמב"ם ארוכים מדי. טענות אחרות עסקו במקרה שאירע בינואר השנה כאשר עזב חולה באמצע ניתוח כדי לבצע ניתוח מקביל במסגרת השעות הנוספות בבית החולים וכי רופא מתמחה נדרש לשנות את הרשומה הרפואית, כאילו היה נוכח בחדר הניתוח רופא בכיר נוסף שלא היה שם.

ד"ר כהן־ענבר (40) מצידו טענות רבות על הדרך שבה פוטר. בתחילת השבוע שעבר עתר לבית הדין לעבודה בחיפה נגד רמב"ם בדרישה למתן צו זמני נגד פיטוריו. הדיון בעתירה נקבע למחר. פרקליטו עו"ד ערן קייזמן טוען על פי הדיווח כי הפיטורים נעשו בחוסר תום לב ובשרירותיות. לאחר שהמדינה השקיעה כספים רבים כדי להכשיר את הרופא נוירוכירורגיה, אין שום סיבה שהציבור הזקוק לשירותיו לא ייהנה מיכולותיו המקצועיות.

עוד טוען ד"ר כהן-ענבר כי התנצל על טעויות שעשה והסביר שמקורן בחוסר הבנה ולכן ציפה לקבל הזדמנות שנייה, "אבל רמב"ם בחרה לטרוק את הדלת. נזרקתי מבית החולים כאחרון העבריינים. אני מרגיש שחרב עלי עולמי המקצועי והאישי".

דוברות רמב"ם מסרה בתגובה: "כיוון שהנושא נמצא לפני דיון בבית הדין, לא נוכל להתייחס לאמירות אלו".

נושאים קשורים:  בית החולים רמב"ם,  פיטורים,  פרופ' רפי ביאר,  ד"ר אור כהן־ענבר,  ניורוכירורגיה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.07.2018, 07:41

מבלי להתייחס ספציפית למקרה - שכן אינני מכיר את הפרטים, הסטת חולים מציבורי לפרטי ועזיבת חולה המטופל בציבורי לטובת מטופל פרטי - אלו עברות חמורות שקורות ביתי חולים רבים. ככל שכך עשה, טוב פעל פרופ' ביאר

אנונימי/ת
25.07.2018, 23:39

זה שאתה אומר כך, זה או שאתה מיתמם או שאתה לא עבדת ככירורג אף פעם

אנונימי/ת
22.07.2018, 07:41

מבלי להתייחס ספציפית למקרה - שכן אינני מכיר את הפרטים, הסטת חולים מציבורי לפרטי ועזיבת חולה המטופל בציבורי לטובת מטופל פרטי - אלו עברות חמורות שקורות ביתי חולים רבים. ככל שכך עשה, טוב פעל פרופ' ביאר

אנונימי/ת
22.07.2018, 12:05

ד"ר כהן ענבר - רופא משכמו ומעלה. כתב 2 ספרים ו35 מאמרים בגילו הצעיר, עמית קליני ורופא בכיר בוירג'יניה. מרצה לסטודנטים בפקולטה, איש ורופא אמפתי.
חשיפת שמו ברבים טרם עריכת שימוע רציני עשוי לפגוע בו ובשמו הטוב שלא בצדק. אני חושש שנעשה כאן ניסיון נלוז לעריפת ראשים ולחיסול מקצועי של מנתח מבטיח ובעל הישגים, שמפחיד את הגוורדיה הישנה בבית החולים ובמקצוע הנוירוכירורגיה. אור - מוקירי טובתך תומכים בך, אנחנו מאחוריך במאבקך לטיהור שמך!

אנונימי/ת
22.07.2018, 13:43

הוא הודה ב"טעויות", או שיותר נכון להגיד עבירות שביצע באופן סדרתי בשימוע שבגינו פוטר מבית החולים. אדם כזה אין לו שום אימפתיה לחולים התמימים שבוטחים בו ושהפיקו את נפשותיהם בידיו! אם היה מספיק בן אדם, היה צריך לכבד את החולים ולא לנצל את תמימותם פעם אחר פעם. היה אמור להיות נאמן לשבועת הרופא ולמססור מידע אימיתי וצודק עבור מצבם הרפואי בלי לנסות מניפולציות כדי לגרום להם להסכים לניתוחים ולעבור למרפאתו הפרטית. היה אמור להיות מספיק אחראי ולא להשאיר מטופל באמצע ניתוח ולהפקירו בידי מתמחה. תעשה גוגל עם השם שלו ותקרא את הכתבה שבישראל היום, יותר מפורטת... מבחינת הישגים אכן הוא בעל מעמד גבוה אבל נשאלת השאלה, ממתי זה מצדיק לכופף את החוק? תאוות בצע ועבריינות זה מה שזה. חבל שהקולגות שלו ממשיכים לנגן עליו ולשכוח שמדובר פה בחיי אדם! הוא הרשה לעצמו להציג קטסטרופה רפואית בצג שווא כאילו מדובר במקרה פשוט כדי לכסות את התחת שלו. אישית אני מכירה חולה שלו שהפכה לנכה אחרי ניתוח שהוא ביצע. הרס לה את החיים ופירק את משפחתה והשתמש בסמכותו ומעמדו כרופא כדי להפחיד אותה מאי ביצוע הניתוח יום לפני כאשר התלבטה באם זה דחוף או לו. חולה תמים תמיד יסמוך על הרופא, וזה נכון לעשות, אך מי ידע שבתחום הכי אנושי שיש קיימים גם אנשים חסרי מצפון וקרימינלים!

אנונימי/ת
22.07.2018, 14:17

לצערי אנחנו שומעים רק צד אחד בסיפור. כל המנתחים טועים, אין מנתחים מושלמים. להרוס כך קריירה של בן אדם בגלל מקרה נקודתי של ניתוח במקביל, "מסירת מידע לא מדויק" שלא ברור כלל מהו, ניתוח "לא מקצועי" אלה הגדרות סובייקטיביות. מובן שהוא עשה את הטוב ביותר שהוא יכול, אבל בסופו של דבר שגה. הודה בטעות והתנצל. לגבי הפנייה לפרטי - אני מכיר את הרופא, הוא אדם ישר ומקצועי. אם הפנה חולי סרטן לטיפולו האישי הרי שניסה לקצר בכך תורים. מה שעשה בתחילת עבודתו כמומחה כבר עשו כל המומחים העומדים היום בראש מחלקות. החיסרון היחיד הוא שההגנה שעומדת להם מכוח קשרים, פרוטקציה ו"שימון המערכת" לא עומדת לו כמומחה צעיר. מישהו ברמב"ם חייב לקחת צעד אחורה ולברר את התלונות לאשורן לפני שחורצים דינו של אדם בצורה כזו.

אנונימי/ת
23.07.2018, 17:07

יודגש שנאמר שאחת החולות שניתח בשל "מצג שווא" יצאה מהניתוח "עם אישונים מורחבים", דהיינו במוות מוחי. זה מזכיר את המעשים של ולדימיר יקירביץ, ולא מן הנמנע שתיפתח חקירת משטרה בנידון.

אנונימי/ת
25.07.2018, 23:43

לשיטתך כל הוירוכירורגים צריכים להיות בכלא, מכיוון שלכולם יצאו מטופלים ככה מניתוחים

אנונימי/ת
23.07.2018, 19:02

אם ה״טעויות״ אכן קרו, הוא באמת אחרון העבריינים.

תגובות אנונימיות במקרה זה אינן עולות בקנה אחד עם אתיקה בסיסית . אתה רוצה להשמיץ - בבקשה , מי אתה ומה שמך? אתה מתחבא מאחורי אנונימי - אין לכך מקום ברשת רפואית .

אנונימי/ת
23.07.2018, 21:45

צודק! אמנם אני אנונימי אבל אתה צודק. משמיצים את האיש, משמיצים את בית החולים, את הקולגות, כולם חושבים שיודעים הכל, חלק קטן יודע מעט והרוב לא יודע כלום...

אנונימי/ת
23.07.2018, 20:03

האיש מוכר טיפולי בוטוקס ובאתר שלו הוא מציין שהוא חבר מערכת של עיתונים, שהם פרדטוריים למהדרין. חלק ממאמרים שכתב הם מאמרים בעיתונים פרדטוריים בתשלום.
המאמר לא מפרט את הטענות הממש קשות נגדו...

אנונימי/ת
27.07.2018, 22:40

האיש מצטייר כנוכל. מוכשר אבל נוכל

אנונימי/ת
27.07.2018, 10:20

אם האדון הזה אור ענבר יפתח את הפה שלו הוא עלול להוריד אתו הרבה אנשים ברמב"ם . למה הדברים שמעשימים אותו זה כולם עושים ולא רק שכל רופא יודע את זה אלא שגם כל סניטר ומנקה ברמב"ם (וגם בכל בית חולים אחר) יודע את זה. אז אם יש להנהלה של רמב"ם שכל הם ילכו אחורה וישתיקו את העניין

אנונימי/ת
27.07.2018, 22:37

מה זה להשתיק? איפה אנחנו חיים לעזאזל? מה זה פה ברדק או מדינת חוק וסדר? שתיקה והשתקה הינם חטא מוסרי נוראי, אסור להתקפל בפני רוע, בפני שחיתות ובוודאי בפני פלילים, אם יתקפלו אפשר פשוט לסגור את רמב"ם ולכבות את האור.

אנונימי/ת
27.07.2018, 10:34

אפשר לחשוב שזה המקרה הראשון שחולה עם גידול מוחי נותח והניתוח לא הצליח או החולה נפטר. ברפואה הפנימית אגב תוארו מספר מקרים של חולים שהגיעו עם אוטם שריר הלב לחדר המיון ונפטרו כעבור מספר שעות ואפילו לאחר מספר שנים. על מי אתם מנסים לעבוד? על הציבור? על הפנימאים? על השופטת?

אנונימי/ת
27.07.2018, 22:38

אתה חכם גדול אתה

אנונימי/ת
08.08.2018, 20:33