חדשות

שמונה חדרי ניתוח ב"סורוקה" אינם ממוגנים ומושבתים בעת הסלמה בטחונית

בביקורו של שר האוצר במרכז הרפואי בבאר שבע הוצגו בפניו מחלקות בלתי ממוגנות, ביניהן הפגייה, המצריכות הפסקת פעילות והעברת המאושפזים בכל סבב מלחמתי בדרום

פג. צילום אילוסטרציה: יעקב נעמי, פלאש 90

טרם ההסלמה הבטחונית בדרום בסוף השבוע האחרון, ביקר ביום חמישי שר האוצר משה כחלון במרכז הרפואי סורוקה ואמר בעת ביקורו: "אנחנו מחויבים להמשך חיזוקו ופיתוחו של בית החולים סורוקה בבאר שבע".

מנהל "סורוקה", ד״ר שלומי קודש, סקר בפני השר, בין השאר, את היקפי הפעילות של בית החולים, הישגיו במדדי האיכות הרפואית הלאומיים, את האתגרים עימם הוא מתמודד בגיוס כוח אדם רפואי, בזמינות שירותים ובקיצור תורים, אבל גם את המחסור החמור של מיגון שיש בו כדי לסכן חיים של מטופלים.

לשר הוצגו התשתיות המתקדמות, כדוגמת המרכז לאונקולוגיה ובניין חדש שייחנך בסוף החודש. בנוסף הוצגו "מחלקות שאינן ממוגנות עדיין כאשר בכל הסלמה בטחונית באזור הדרום יש צורך לפנות מאושפזים או להפסיק פעילותן", אמר ד"ר קודש לשר האורח.

"למשל, הפגייה שאינה ממוגנת. בכל סבב מלחמתי, כאשר נופל הטיל הראשון על באר שבע, צוות הפגייה נאלץ להעביר 50 פגים, חלקם מונשמים לאזור ממוגן, תוך סיכון חייהם. בנוסף, קיימים בבית החולים שמונה חדרי ניתוח שאינם ממוגנים ויש להפסיק את פעילותם", אמר ד"ר קודש.

עם סיום הביקור אמר השר: ״משרד האוצר וממשלת ישראל מחויבים להמשיך ולחזק את מערכת הרפואה הציבורית בכלל ואת בית החולים סורוקה בפרט. המטרה שלנו היא להביא ליצירת מערכת בריאות שוויונית וטובה יותר עבור מעמד הביניים והשכבות החלשות. בקדנציה הנוכחית תקציב מערכת הבריאות רשם את הזינוק הגדול ביותר מבין כל משרדי הממשלה כאשר גדל בשיעור של כ-60%. אנחנו קשובים לצרכים הדרושים להמשך חיזוק בית החולים סורוקה כדי שיוכל להמשיך ולתת לתושבי הדרום את השירות הטוב ביותר".

נושאים קשורים:  מיגון בתי חולים,  פגייה לא ממוגנת,  הסלמה בטחונית,  העברת מאושפזים,  המרכז הרפואי "סורוקה",  חדשות
תגובות