חדשות

במרכזים הרפואיים "שיבא" ו"וולפסון" יצאו בקמפיין נגד אלימות

הצוותים הרפואיים והסיעודיים בבתי החולים שיתפו ברשתות החברתיות צילומי מחאה והזדהות

אחיות מפגינות נגד אלימות. צילום ארכיון: דוברות "וולפסון"

במרכז הרפואי שיבא התקיימה אתמול (ד') עצרת הזדהות עקב ריבוי מקרי האלימות בתקופה האחרונה ביחד עם הסתדרות האחיות בישראל והעומדת בראשה, אילנה כהן.

מאות אנשי צוות רפואי, סיעודי, מנהל ומשק, מטופלים ובני משפחותיהם נכחו בעצרת אשר חרטה על דגלה את המלחמה באלימות על כל סוגיה בחברה הישראלית וקראה לכל האזרחים להוקיע אירועים דומים.

כחלק מהקריאה נגד האלימות שיתפו הצוותים הרפואיים והסיעודיים ברשתות החברתיות תמונות שלהם במדים יחד עם התיוג (האשטאג) #לא_מרימים_ידיים. אליהם הצטרפו ברשתות החברתיות בתי חולים ואזרחים נוספים אשר הביעו הזדהות עם הקריאה.

קמפיין נגד אלימות ב"שיבא". מימין, אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות ופרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא. צילום: דוברות "שיבא"

באירוע נכחו גם יו"ר ועד האחיות בשיבא, דורית סקינזס, יו"ר ארגון רופאי המדינה ויו"ר ועד הרופאים בשיבא, ד"ר זאב פלדמן, המשנה למנהל המרכז ומנהל בית החולים הכללי, פרופ' ארנון אפק, מנהל בית החולים השיקומי, פרופ' אמתי זיו, מנהל הסיעוד בשיבא, ד"ר עמיר גרינברג ויו"ר ועד האחיות בבית החולים שמואל הרופא, אירית מועלם.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, מסר: "אנו עומדים היום, שורה אחת של מנהיגות מערכת הבריאות על כלל מרכיביה, ואומרים - לא נסבול, לא ננוח ולא נשקוט עד שלא נחזיר את הביטחון ואת השקט לצוותי הרפואה וחשוב מזה, למטופלים שלנו. זה לא רק מאבק על בטחונם של אנשי סגל הרפואה, זה מאבק על פניה של מערכת הבריאות בישראל. אנחנו עומדים מאחורי הצוותים בשיבא בפרט ומאחורי כל נפגעי האלימות בארץ. יחד נמגר את התופעה הבזויה של שימוש באלימות כביטוי לאי שביעות רצון".

גם במרכז הרפואי וולפסון הביעו מחאה בעקבות מקרה האלימות הקשה כנגד אחות בית החולים שמואל הרופא, שאירע בתחילת השבוע. מנכ"לית המרכז הרפואי, ד"ר ענת אנגל, ציינה כי "בשבוע כזה, חשוב שכל ראשי מערכת הבריאות בישראל יתגייסו כדי לגנות מעשי אלימות מכל סוג. עלינו להמשיך, לשאוף ולפעול על מנת לקיים מערכת בריאות המושתתת על כבוד הדדי והתנהגות ראויה, כדי לאפשר סביבת עבודה בטוחה לצוותים הרפואיים".

עוד ציינה ד"ר אנגל: "ענישה מוגברת לכל גילוי אלימות ומיצוי הדין הם הדרך להפחית זאת. אנו ב'וולפסון' מכשירים את הצוותים שלנו במסגרת סדנאות מיוחדות כיצד להתמודד עם גילויי אלימות. במקביל, מאבטחינו עוברים הכשרות בנושא כדי לתת את המענה המיטבי".

בתוך כך, צוותי האחיות ב"וולפסון" התגייסו לקמפיין פייסבוק שכולו צילומי מחאה והזדהות, בראשות ענת כהן, יו"ר ועד האחיות בבית החולים.

נושאים קשורים:  קמפיין נגד אלימות,  המרכז הרפואי "שיבא",  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
05.07.2018, 22:47

אחיות חביבות - הקמפיינים לא יעזרו לכן.
הגיעו הזמן שתלמדו : כשמרביצים לכן - תחזירו!