חדשות

האם הרופא הבכיר ב"סורוקה" שם קץ לחייו בשל פגיעה במעמדו המקצועי?

יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית על מותו של מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית ב"סורוקה", ד"ר ברזובסקי ז"ל: "רופא מוכשר ומסור שכרע תחת הנטל"

ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל. הרופא הראשון מהארבעה שהתאבדו ב"סורוקה"

הידיעה על מותו השבוע (ג') בטרם עת של ד"ר אלכס ברזובסקי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית בחולים סורוקה בבאר שבע, היכתה בתדהמה את קהילת הכירורגים הפלסטיים בישראל ואת הקולגות בבית החולים. היום (ד') פורסם בוואלה כי הרופא הבכיר שם קץ לחייו ככל  הנראה בעקבות לחצים שהופעלו עליו לאחרונה ובשל פגיעה במעמדו המקצועי.

על פי הדיווח, כמה מתמחים שעבדו במחלקה שאותה ניהל ד"ר ברזובסקי ז"ל פנו אשתקד להנהלת בית החולים ולמועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית (הר"י) והתלוננו על התנהלותו המקצועית, על רמת לימודים אקדמית נמוכה ועל חשיפה מועטה שלהם כמתמחים לטיפולים ולניתוחים.

בעקבות זאת, כך דווח, למתמחים הוצע על ידי מנהלי מחלקות בבתי חולים אחרים לבוא להתמחות אצלם, במועצה המדעית של הר"י פתחו בבדיקה שבמסגרתה שוחחו עם כלל המתמחים וד"ר ברזובסקי נדרש להסברים על תלונות המתמחים. בהמשך, סיפרו לוואלה מקורבים לברזובסקי, בהר"י החליטו לשלול ממנו אישור לקבלת מתמחים חדשים למחלקה, והנהלת בית החולים - מוסד רפואי אוניברסיטאי גדול - לא ראתה את "אובדן היוקרה" בעין יפה.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. "ועד האיגוד נתן לד"ר ברזובסקי תמיכה וליווי" (צילום: יח"צ)

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ציינו כי לא ראו פגם בהתנהלות המועצה המדעית שהמלצותיה היו להגיש דו"חות תקופתיים, להפסיק זמנית קבלת מתמחים חדשים ולערוך ועדת בדיקה חוזרת בהמשך. עוד ציינו חבריו מהאיגוד כי הם לא נחשפו לסימני מצוקה מצידו של ברזובסקי לאורך פגישות הביקורת שנערכו לו בשנה האחרונה.

ד"ר רון עזריה, כירורג פלסטי בכיר, מזכיר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהר"י, מסר לוואלה כי המקרה של ד"ר ברזובסקי משקף את הבעייתיות במדיניות מערכת הבריאות לגבי זמן כהונה של רופאים בכירים. לדבריו, במערכת הבריאות מנהלים יכולים להמשיך בתפקידם "עד לפנסיה, ללא קשר לרמת תפקודם, ובמקרה הגרוע, אם הנהלה לא מרוצה מתפקוד של מנהל מחלקה, היא יכולה לרדוף אותו, לגרום לו להתפטר, והמתמחים עובדים בצל האיום הזה. ד"ר ברזובסקי הגיע למשרה הכי בכירה שיכולה להיות בתחום ואז באו ואמרו לו, 'תשמע, אתה לא מספיק טוב'. אני מאמין שאם מראש תפקיד מנהל מחלקה היה קצוב בזמן, כמו ב'הדסה' - שם הקדנציה נמשכת עשר שנים לכל היותר, היינו נמנעים מהמוות הנוראי שלו".

ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל בחדר הניתוח. "מנהל מחלקה חרוץ ודקדקן"

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מסר ל"דוקטורס אונלי": "ד"ר אלכס ברזובסקי למד רפואה והתחנך בברית המועצות. הוא היה אדם משכמו ומעלה, מנהל מחלקה חרוץ ודקדקן. מותו היכה אותנו בתדהמה".

לגבי נסיבות מותו הטרגיות של ד"ר ברזובסקי, ציין ד"ר כהן: "חשוב לדעת כי כירורגיה פלסטית היא התמתחות מורכבת, בהיותה פרושה על תחומים רבים. מדובר בהתמחות האורכת שש שנים המקיפה את הכירורגיה הפלסטית המשחזרת ואת הרפואה האסתטית. על מנהל מחלקה מוטל עומס כבד, הכולל מתן שירות לציבור מצד אחד והכשרת מתמחים מצד שני.

"מדובר ברופא מוכשר ומסור שכרע תחת הנטל הכבד הזה", אמר ד"ר כהן. "מנגנוני הבקרה והתמיכה של ההכשרה פעלו באופן הוגן ותומך כדי לסייע בהפעלת המחלקה לאורך כל הדרך. ועד האיגוד נתן לד"ר ברזובסקי תמיכה וליווי, אולם לצערנו, המסירות והדיוק שאפיינו אותו כל הקריירה הכריעו אותו בסופו של דבר והוא נטל את חייו".

מ"סורוקה" נמסר בתגובה: "הנהלת המרכז הרפואי ועובדיו המומים וכואבים את פטירתו בטרם עת של ד״ר אלכס ברזובסקי, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ומחבקים את צוות המחלקה.

"ד״ר ברזובסקי הצטרף לצוות בית החולים בשנת 1993. לאחר ההתמחות עבד כרופא בכיר, כמנהל יחידה ובהמשך ניהל את המחלקה לכירורגיה פלסטית משנת 2012. אנו מוקירים את ד״ר ברזובסקי שהוביל את המחלקה להישגים מרשימים בתחום הרפואי והשירותי למען מטופלי הנגב. הנהלת בית החולים תעמיד סיוע למשפחה ולעובדים ככל שיידרש".

נושאים קשורים:  ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל,  האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית,  בית החולים סורוקה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
04.07.2018, 19:38

אם המתמחים במחלקה שאני עובד בה היו מתלוננים על המנהל, הוא היה גורם לכך שכולם יפוטרו.... מיותר לציין שאין שם לימודים בכלל...

אנונימי/ת
04.07.2018, 20:53

ולדעתך זה טוב?

04.07.2018, 20:07

ממלכת דנמרק רקובה אם זה הסיפור האמיתי

אנונימי/ת
04.07.2018, 20:11

דר ברזובסקי. איש ישר כסרגל. אמין. מקצועי.
בוז למתמחים ולבכירים ששמו לו רגל! בעיות פותרים בבית. הלוואי ויישב לכם על המצפון כל חייכם. הלוואי ולא תוכלו להתקדם מעבר להיכן שאתם היום. בוז להנהלת סורוקה. בשל התנהלות זו אתם תמיד תשארו מאחור ולא תתקדמו לא אקדמית ולא מקצועית בהשוואה לעולם המרכז השונה מכם. חשבנו שאתם משפחה.
כואב הלב. זועקת הנשמה.

אנונימי/ת
05.07.2018, 09:37

בעיות לא יפתרו לעולם אם לא מציפים אותם למעלה , במחלקה אחרת בסורוקה הייתה תלונה דומה וגם היא נסגרה להתמחות. משהו רע עובר על סורוקה ויש צורך לעשות בדק בית ! לא יכול להיות שמתמחים מנוצלים להעלאת תפוקות על חשבון ההתמחות , לא יכול להיות שתוכנית ההתמחות לא שווה יותר מהנייר עליה היא נכתבה.
אם כזה דבר היה קורה לי - לא הייתי מהסס ולא אהסס לפנות להר"י. ההתאבדות של הפרופסור הנכבד מאוד מצערת , ולדעתי היא באשמתו היחידה ובאישיותו הגבולית של הנ"ל ולא קשורה לשום מתמחה.
תתבייש לך שאתה מאשים את הקורבן

אנונימי/ת
05.07.2018, 09:52

נכון. אתה צודק!
אבל עכשיו שהוא איננו המחלקה תהא טובה יותר?
האמן לי. הם איבדו את האדם הכי טוב אצלם.
במבחן התוצאה הם יקבלו פחות ולא יותר עם אבדנו של ברזובסקי.
חכה ותראה. עקוב אחר המחלקה בזמן הקרוב. יקבלו התמחות טובה יותר? ספק לא גדול. ענק!!!
קרא את התגובות מטה של הסטודנטים שהיו אצלו ותבין מי הבכירים סביבו ומי המתמחים סביבו. והם שנותרו במחלקה...
אבוי להם!

אנונימי/ת
05.07.2018, 10:10

נכון , אתה צודק..
אני בטוח שהם לא דמיינו שככה הסיפור יגמר
אני בטוח שהם סהכ ביקשו שיתנו להם את הרוטציה ושלא יוציאו אותם ממנה על מנת לעשות טרום ניתוח.
התוצאה עגומה אבל לא באשמתם.

אנונימי/ת
23.07.2018, 10:58

מסכימה עם כל מילה!

אנונימי/ת
04.07.2018, 20:26

התאבדות אף פעם לא נגרמת מטריגר אפיזודי כזה או אחר קשה ככל שיהיה אלא היא תמיד נעוצה עמוק עמוק בנשמתו של אדם ובדרך כלל מגיל צעיר מאד על פי רב מגיל הילדות וההתבגרות. אם תשאלו את בני משפחתו וקרוביו הם יאמרו כנראה שהכתובת הייתה על הקיר כפי שזה תמיד כך כשמדובר בהתאבדות.

אנונימי/ת
04.07.2018, 21:17

בהחלט לא נכון ולא בהכרח . להיפך .

פסיכולוג או פסיכיאטר בגרוש עלוב שכמותך.

אנונימי/ת
04.07.2018, 22:15

אי אפשר לדעת!

אנונימי/ת
04.07.2018, 23:39

מי עלוב? מה עלוב? טוקבקים כאלה לך תכתוב ב-ynet, לא כאן.

אנונימי/ת
04.07.2018, 20:31

מה הקשר לקיצוב זמן ניהול המחלקה? בכל מקרה הוא ניהל אותה פחות מ-10.
מקרה מאוד חריג, ובעיקר עצוב

אנונימי/ת
04.07.2018, 20:44

מה הקשר בין קציבת זמן ניהול מחלקה להתאבדות. אני מציע לדר שאם אין לו שום דבר חכם לומר שפשוט ישתוק ולא יידבר שטויות

אנונימי/ת
04.07.2018, 20:51

טרגדיה

אנונימי/ת
04.07.2018, 20:53

יש מקום לבדק בית, סורוקה, המועצה המדעית, הר"י,משרד הבריאות. טולי התהליכים היו תקינים. אבל לבדוק צריך

אנונימי/ת
05.07.2018, 09:46

מסכים מאוד - ההתמחות בפריפריה גם ככה פחותה מבמרכז ( אי אפשר להשוות את כל המימון של איכילוב לסורוקה ) וגם מתייחסים למתמחים בסורוקה כאל חוטבי עצים..
צריך שהמועצה המדעית תתחיל לפעול ולהגן על ההתמחות

04.07.2018, 20:58

ד"ר ברזובסקי זכור לי היטב עבדתי כמעט שנה במחלקה, לפני אולי 15 שנה, הוא היה "המחלקה" וניהל אותה עוד לפני שקיבל את המשרה הרשמית. אדם מכובד ומכבד, הערכתי אותו יותר מכל אדם אחר במחלקה. עבד מתוך אהבה למקצוע למעמד. התייחס בכבוד ראוי לתשבוחות כלפי מטופליו. ניתח מדויק ויפה את אימי הפניתי אליו להינתח למרות הנסיעה לבאר שבע שהיתה צריכה לעשות כשהיא בביקור בארץ. המוות הטרגי הזה מעציב כל כך. ומיותר לגמרי אם היה ניתן למנוע ולעזור היה יפה שהיה עדיין כאן. עצוב מאוד מאוד.

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:26

יפה וחכם כתבת מיכל.

אנונימי/ת
04.07.2018, 21:13

מתמחים וקולגות במחלקות כירורגיה פלסטית בבתי חולים אחרים - חבורת זבל
שפלים בזויים ואוכלי אדם . גם הנהלת סורוקה אשמה .

לאור ריבוי מקרי השחיתות הפלילית של רופאים בכירים - שדינם מאסר בכלא
הכירורג הפלסטי ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל היה מלאך הגון ורגיש .

מבטיח לכם שפרו' לבי בורוכוביץ הגנטיקאי (ורופא הילדים בהכשרתו הבסיסית )
שנתן ייעוץ גנטי שגוי רשלני ופלילי מאוד - ואשם מאוד ברמה של העמדה לדין פלילי וישיבה של שנים רבות בכלא --
עליו משרד הבריאות והמימסד הרפואי מגן
הפושע הזה לא יתאבד !

עולם הפוך ומושחת שהוא לב הרפואה הציבורית בישראל . נקודה .

אנונימי/ת
04.07.2018, 22:16

אתה מכיר את פרופ' בורוכוביץ ?, אני בטוח שלא, לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל, אדם ישר וידען מאין כמוהו. היעוץ ניתון לפני שנים רבות, יש לך מושג מה היה מקובל אז? אני בטוח שלא. אתה חורץ דינם של אנשים בחוסר אחריות ובחוסר שכל, חבל, אם אתה רופא עוד יותר חבל.

אנונימי/ת
05.07.2018, 00:52

בורוכוביץ טוען שפעל לפי חוזר מנכ"ל מאותה העת.
מי שקבע שלא נהג במקצועיות זו ועדת בדיקה של משרד הבריאות, שחבריה מונו ע"י משרד הבריאות. זה איננו בית משפט ובדיון המשפטי בבית המשפט - כשזה יקרה - אין למסקנות ועדת בדיקה משקל מכריע , אם בכלל. בית המשפט לא חייב לקבל את המסקנות.
אם בורוכוביץ צודק הרי שאילו הייתי נציב קבילות הציבור לענייני רשלנות ואתיקה במשרד הבריאות הייתי שמח אם הוועדה הייתה קובעת שמי שאשם הוא בורוכוביץ ולא הנחיות שגויות מאותה העת.
אינני יודע מי צודק אבל די לשפוך את דמו של רופא טרם שבית המשפט קבע.
להזכירכם 80% מהתביעות נסגרות מחוץ לכותלי בית המשפט.
יש במחוז שלי ( כללית ) מאות תביעות רשלנות נגד רופאים ולא נערך בהם חד גדיא מרושע כל כך.
לבוא ב- 2018 ולהתווכח על 2004 זה ממש רישעות פופוליסטית.

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:29

חלילה מלדון פה את פרופ' בורוכוביץ' . הוא מסיפור אחר ויש להמתין בסבלנות, לא להתלהם ולא לשפוך את דמו. בעיקר לא אנחנו הרופאים

אנונימי/ת
05.07.2018, 08:10

אמנם לא מכיר את המקרה אינני מופתע כי היה לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל! כל מדינת ישראל מלאה בכאלה שהיו צריכים להישאר בצבא ולא לבוא להפריע למערכות אזרחיות.

אנונימי/ת
05.07.2018, 08:13

אינני מתפלא כי היה לוחם וקצין סיירת מטכ"ל! כל המדינה מלאה בכאלה שהיו צריכים להישאר בצבא ולא לבוא להפריע ולקלקל את המערכות האזרחיות.

אנונימי/ת
05.07.2018, 08:15

המגיב מטה כתב כי הפרופ' הזה היה לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל! כל מהדינה מלאה בכאלה שהיו צריכים להישאר בצבא ולא לקלקל ולהפריע במערכת האזרחית.

אנונימי/ת
05.07.2018, 08:18

לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל, כל הכבוד. כל המדינה מלאה בכאלה שהיו צריכים להישאר בצבא ולא לבוא להפריע ולקלקל את המערכות האזרחיות של המדינה.

אנונימי/ת
05.07.2018, 08:26

לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל? כל המדינה מלאה בכאלה שהיו צריכים להישאר בצבא ולא לעבור להפריע ולקלקל את המערכות האזרחיות.

אנונימי/ת
05.07.2018, 10:34

פרו' בורוכוביץ יישב שנים רבות בכלא . זה ברור כשמש. עבריין מהסוג הגרוע ביותר.

אנונימי/ת
05.07.2018, 23:09

עדיף שתשתוק ויחשבו שאתה דביל ולא תדבר ויראו שזאת האמת

אנונימי/ת
06.07.2018, 10:14

מעולה

04.07.2018, 21:49

אני הכרתי את דר. ברזובבקי טובמאוד! בן אדם קפדן ורופא מדרגה הראדונה וקולגיאלי מאוד. צער מאוד שמערכת אכלה אותו. אנשים שנהילו את הסיכסוך , כתבו מכתבים, התלוננו , קיבלו החלתות גורליות- כולם יצתרכו לתת דין וחשבון !
הרגתם בן אדם, רופא מעולה, כירורג מוכשר....

מסכים איתך שאותם מתמחים ומנהלי מחלקות אחרים שיעשו חשבון נפש לעצמם

אנונימי/ת
04.07.2018, 21:50

טוב היה המזכיר אם לא היה מגיב כלל, מאשר תגובה כזאת חסרת אמפטיה

אנונימי/ת
04.07.2018, 21:57

כיוון שחלפו בדיוק 6 שנים מקבלת ניהול המחלקה ניתן לנחש שבביקורת ההכרה החמש שנתית מצאו שאינו עומד בסטנדרט. כל העניין קשור לדעתי לשינוי שחל בהרכב הועדות -היות הועדות רב מקצועיות מצמצמת את הפרקטיקה שהייתה- יד רוחצת יד, ויש מי שמשלמים המחיר..

אנונימי/ת
04.07.2018, 22:10

שוב עלתה הבעיה הכאובה מאד של המינוי לכל החיים. המינוי לכל החיים הוא אסון לרפואה ולמתמחים ולכלם. ההסתדרות הרפואית תומכת בזה ומדי פעם כאשר דנים על כך וכביכול רוצים להגביל הקדנציה למספר שנים קצוב מציגים אז תנאים מגוחכים ובלתי סבירים שמראש רואים שהאוצר לא יעמוד בהם. ולפי אפרים קישון זכרונו לברכה צריכים לתת להם גם קיוסק בתסופת לתנאים (זוכרים את פסק הדין של חיג'אזי?)
רקטורים באוניברסיטה ומנהלים בכירים אחרים במוסדות להשכלה גבוהה לא מקבלים מינוי לכל החיים .למה אם כן העיוות שכאן?

גם בהדסה זה לא עשר שנים
המכרזים שם זה משחק
כמו שנשיא ראש ממשלה רמטכל עושים זמן קצוב כך גם מנהלי המחלקות חייבים

אנונימי/ת
04.07.2018, 23:13

מי שמכיר את המערכת : הרופאים קופ״ח הר״י משרד הבריאות וגם בתי המשפט יודע שכאשר אתה מולם אתה הפסדת מראש. הם ינקטו בכל דרך מלוכלכת כוחנית שקרית ומניפולטיבית כנגדך. אם סומנת אבוד לך. גם בית המשפט לא יעזור לך הוא לצד המערכת והמעסיקים. מנסיון אישי מר. לא פלא שהביאו אותו למעשה הנורא.

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:32

צודק

אנונימי/ת
04.07.2018, 23:43

עצוב מאד. דרמה מיותרת.
קציבת כהונת מנהל מחלקה יכולה להיטיב עם הרפואה בישראל, המגבלה היחידה היא המנהלים היוצאים. המערכת חייבת לספק להם תעסוקה שוות ערך ושם נעוצה הבעיה. אף מנהל לא יסכים לחזור להיות עוד רופא בכיר מן המניין באותה מחלקה.

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:34

ללא קשר למקרה העצוב שחיקת מנהלי מחלקות היא עובדתית כי זה טבע האדם. ניהול מחלקה צריך להיות קצוב בזמן

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:35

20 שנים לאחור זכור לי ד"ר בורוזובסקי היטב, הוא היה רופא בכיר, טרם מונה לסגן מנהל ודאי טרם מונה למנהל. הוא היה הרופא הבכיר היחיד שראינו כסטודנטים במחלקה . כל היתר, אם בכלל הגיעו, רצו לרפואה הפרטית בשעות העבודה של הבוקר לעשות לכיסם הפרטי. היינו סטודנטים אבל לא עיוורים

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:38

לא ברורות עדיין העובדות, מקצועיות, אגו, חינוך מתמחים. מה שבטוח וברור שהיה איש אמת, רגיש וישר בעל אהבה עזה למקצוע. יש מנהלי מחלקות רבים שמתעמרים במומחים, מתמחים, קולגות עוסקים על גבול הפלילי ולפעמים חוצים אותו וחיים טוב מאוד עם עצמם. אלכס לא היה כזה.

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:41

" וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-קַיִן, אֵי הֶבֶל אָחִיךָ; וַיֹּאמֶר לֹא יָדַעְתִּי, הֲשֹׁמֵר אָחִי אָנֹכִי. י וַיֹּאמֶר, מֶה עָשִׂיתָ; קוֹל דְּמֵי אָחִיךָ, צֹעֲקִים אֵלַי מִן-הָאֲדָמָה. יא וְעַתָּה, אָרוּר אָתָּה, מִן-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר פָּצְתָה אֶת-פִּיהָ, לָקַחַת אֶת-דְּמֵי אָחִיךָ מִיָּדֶךָ." בראשית ד

אנונימי/ת
05.07.2018, 06:42

לקצוב את משך כהונת מנהלי המחלקות! מתי? אתמול!!!

אנונימי/ת
05.07.2018, 07:13

כל המלבין פני חברו ברבים, כאילו שופך דמים …

אנונימי/ת
08.07.2018, 21:17

בהחלט

אנונימי/ת
05.07.2018, 08:02

מאז תיאגוד מערכת הבריאות כדי להתקדם אתה צריך לחבור לחבורת המושחתים והרשלניים שמנהלים את המערכות השונות וגורפים את כל הקופה. יש להם "קודים" משלהם ואחד מהקודים זה "לנקות" את המערכת מרוסים, דרום אמריקאים וכדומה. המקרה של דר' יקירביץ בשנות ה-90 זה היה פתיחת הירייה הראשונה בהעברת עמדות המפתח לבני האצולה המקומית. הרב פיהרר ומנהל איכילוב דאז חלקו את אותם האינטרסים ופעלו ופועלים יחדיו. הרופא המסכן הזה שהתאבד נכנס איכשהו למשבצת שלא שלו בבית חולים בנגב. זה לא היה קורה בבי"ח גדול במרכז הארץ.

מאוד מאוד מטריד שכמעט כל התגובות הן אנונימיות.

פרופ יעקב ,זה ברור מדוע הכל כאן אנונימי ,אף רופא בר דעת ברפואה הציבורית יכתוב תגובה אשר תוכל לפגוע במעמדו כמתמחה או רופא בכיר .כתבו יד לוחצת יד ומי שיביע את דעתו ישמע כבעייתי

זה אפילו עוד יותר מטריד ומדאיג מאוד.

אנונימי/ת
05.07.2018, 11:57

אתה צבוע מאוד ומתחסד מאוד מר פרופסור

נראה אותך מזדהה ומנמק את תגובתך

אנונימי/ת
05.07.2018, 22:24

הנימוק הפשוט פרופ' פולק, אלו דבריו של איל פרייזלר: אף רופא בר דעת ברפואה הציבורית יכתוב תגובה....וגו'.
לעומת זאת אתה
- אינך רופא
- פנסיונר (פרופ' אמריטוס)
אז אל תשחק אותה גיבור גדול , זה לא עושה רושם על אף אחד.

ולגופו של ענין?

אנונימי/ת
06.07.2018, 08:25

אני נתתי הסבר מדוע דרישותיך להזדהות כרוכה בצביעות (אעפ"י שלא אני קראתי לך צבוע ומתחסד)
פרייזלר כבר הסביר מדוע רוב התגובות הן אנונימיות.
מה עדיין לא ברור לך? חדד את השאלה ואשמח להשיב.

אנונימי/ת
06.07.2018, 10:32

אהלן קופקה!!! מה קורה מלך? בוא אני אסביר לך את העניין פשוט, מי שפה מזדהה, והדבר נשאר במרשתת בGOOGLE לדראון עולם, וחלילה דורך למישהו עעל יבלת כזו או אחרת עלול לחטוף באבי אבי אביו מקולגות, מממונים מגופים חזקים כמו הר"י, משרד הבריאות וכדומה. אין יותר ברור. זו מדינת ישראל בשנת 2018 ארץ קטנה שבה כולם מכירים היטב את כולם. יותר פשוט מביולוגיה מולקולרית שנה ב'. מעריץ נלהב.

https://www.youtube.com/watch?v=YnjIyXzUgFs

אנונימי/ת
08.07.2018, 22:33

איפה היית, פרופ' פולק, כשמשרד הבריאות התלה את רישיונו של ד"ר אריה אבני אך ורק בגין ביקורת פומבית שהלה הפנה נגד המשרד? ואני לא מתייחס לתוכנה של ביקורת, זה לא חשוב.

אנונימי/ת
14.07.2018, 14:25

רשיונו של ד"ר אבני לא הותלה עקב ביקורת כלפי המשרד, אלה עקב השתלחות בוטה באונקולוגים באשר הם. ואם קצת "תגגל" על אריה אבני, תראה שהוא רחוק מלהיות טלית שכולה תכלת.

אנונימי/ת
05.07.2018, 10:14

כל המערכת הרפואית מהמתמחים ועד המועצה המדעית אשמים בטרגדיה הזאת.
אל תגיעו להלוויה .

אנונימי/ת
05.07.2018, 12:17

כגימלאי לאחר 40 שנות עבודה בביה"ח ציבורי ראיתי כבר הכל.בהקשר של נושא ההתמחות.
מתמחים שעושים עבודות מדעיי יסוד ויושבים רוב ימיהם בבית ללמוד לשלב א או ב.
מתמחים שלוקחים רוטציה "קלה" רנטגן למשל וכנ"ל לא מגיעים למחלקה או מקסימום לשעות מעטות.(שוב לפניי בחינות ההתמחות).
מתמחים שמגיעים לרוטציות ומנהליי המחלקות שלהם מבקשים אותם כל הזמן חזרה למחלקת האם כי יש עומס ומצוקת כח אדם.
בפועל כולם יודעים על כך. מיו"ר המועצה המדעית ומטה. מנהליי בתיי חולים, מנהליי מחלקות, הבכירים במחלקות וגם האחראים על ההתמחות בבתיי החולים שבד"כ מאד פאסיבים, מינורים, ולא רוצים להתעמת עם מנהליהם השונים.
(שלא לדבר כמובן על אכות ההדרכה במחלקות עצמן בעיקר במקצועות הכירורגים שם נידרשת מיכסת ניתוחים.)
בקיצור כל הנושא מאד מאד בעייתי. כולם יודעים ואף אחד לא רוצה ולא מעוניין לטפל בו וסיבותיו עימו.
(למרות היותי כבר גימלאי בכ"ז עדיין איני מעוניין להחשף והמבין יבין)

אנונימי/ת
06.07.2018, 10:22

אנונימי אבל אחלה גבר. אין כמעט מקום שבו האנונימיות שולטת כמו הרפואה בישראל. אולי בשלטון המקומי אצל לחיאני, ביטן ודומיהם

שלום.
ראשית תנחומיי למשפחת המנוח.
כהרגלי כן מזדהה כי לא מפחדת מאף אחד ובוודאי לא כשאני מביעה דעה שאין בה כול כוונה לבקר גופו של אדם אלה אך ורק גופו של עניין. נכתב רבות ואכתוב עד שאצבעותיי יחדלו מהיכולת להקליד..
סדום ועמורה! זה מה שקורה במחלקות האשפוז!
בואו נסכם שלא כול רופא ניחן במוסר גבוה ולא כול אדם מוסרי הוא בהחלט איש/ אשת רפואה.
בואו נסכם גם שמשהו מת בנו, בנפשינו, לבינו תוכינו..
נהיינו זאבים ואף זנבים של זאבים!
עצוב לי ברמה אישית וקולגיאלית! לא נעים לחיות בצל הפחד לדבר או להביע דעה
כואבת אוזלת ידינו, התעלמותינו ממציאות חיינו בין אם במערכת הבריאות, המשפט, הרווחה או העבודה או בזירה הפוליטית.. כול האווירה נגועה בתחושת תוהו בבוהו! לא נעים להמשיך באופן שכזה! למרות הכול מקווה שנאחז בשרידי אמונתינו, יושרתינו ומצפונינו
דרך אגב לכול האנשים אשר ניקרו בדרכי לאורך שנות עשייתי מוזמנים ליצור קשר באמצעות [email protected] כדי לייצר קהילת חשיבה. מערכת הבריאות זקוקה לכוח פוליטי תכף ומיד!! לא המקום לפרט על חשבון פלטפורמה זו.
אללה כרים!
סאאידה סדיק- מסארוה

אנונימי/ת
05.07.2018, 15:34

צודקת .
הרפואה הציבורית הפכה לג'ונגל פראי וקטלני .
ובמקרה הטראגי כאן -- רופאים לרופא הצדיק המנוח , היו זאבים טורפים וקטלנים.
לעולם לא יסולח להם .

אנונימי/ת
05.07.2018, 17:26

בסורוקה זה מצב רגיל

אנונימי/ת
06.07.2018, 10:24

כרגיל סאאידה את המלכה! מבלי להיכנס לטעויות פוליטיות כאלה ואחרות :) חברך

05.07.2018, 19:34

א. צער על מותו , על הדרך שבחר ועל הגיהנום האישי שעבר תרם קיבל את החלטתו .
ב. מקצוע הרפואה טובעני ולעיתים מטיש את הנפש.
ג. בניהול מחלקה האחריות כפולה ומכופלת , לצד המקצועי מתלווים צדדים ניהוליים ופדגוגיים , אין מנהל מחלקה שקיבל הכשרה שכזו !!
הגם שזה תפקיד עד הפנסיה או חלילה עד המוות .ד. רופאים , גם בכירים ביותר חווים משברים ואין להם כל אפשרות אמיתית לקבלת ייעוץ והכוונה .
ה. מותו של האיש המוכשר הזה מחייב עשיית בדק בית אמיתי בכל המרכיבים הללו , כולל ליווי פסיכולוגי , כולל קיצוב זמן ניהול המחלקה , כולל מתן הכשרה וליווי הניהול .
כמו כן כל נושא ההתמחות חייב לעבור עידכון ובקרה , אם רוצים שיהיו כאן מומחים מיומנים כולל בפריפריה .

אנונימי/ת
06.07.2018, 10:26

כל הכבוד שמואל, אמת וישר דיברת!

אנונימי/ת
06.07.2018, 14:50

זאת בכלל לא בעיית מתמחים או "התמחות" אלא בעיית יחסי אנוש , כבוד , חמלה ...
בקיצור כל מה שחסר במערכת הציבורית הרפואית , במשרד הבריאות ,המימסד רפואי ושאר המוסדות הכוחניים , והמושחתים . בישראל 2018 -- ישראל היא ג'ונגל קפיטליסטי
עם כוחנות ופחד והלשנות בדיוק כמו בתקופת סטלין.

אנונימי/ת
05.07.2018, 21:46

מדוע לא קיבלנו את התנצלותה של הנהלת בי"ח סורוקה ?
איזו הכאה קטנה על חטא כבד ?
וההסתדרות הרפואית מה ?

אנונימי/ת
05.07.2018, 23:09

גם אם יתנצלו כבר יש עליהם אות קין צבעוני

אנונימי/ת
05.07.2018, 23:23

כמה עצוב ומיותר. בעיית תכנית ההתמחות קיימת במחלקות רבות בבית החולים סורוקה.הרדיפה אחרי רופאים מיקצועיח לצורך תפוקות בעיצומה. בית החולים אינו נותן גב וסוחט את הלימון.
מישהו שילם מחיר כבד

אנונימי/ת
06.07.2018, 16:57

יש לפטר את המנהל הרפואי של בית חולים סורוקה. מיד בשבוע הבא.

אנונימי/ת
06.07.2018, 00:28

דבר אחד לא הבנתי.
מה עושה סטטוסקופ על צווואר של פלסטיקאי ??

אנונימי/ת
06.07.2018, 09:35

ראית פעם כוויה של 80 אחוז? 50? 40? 30?
השתתפת בניתוח שכזה? עשית שחזור? טיפלת בסיבוכי כוויה? הנשמת פצוע כוויה? טיפלת בהם בסטאפ של טיפול נמרץ?
אם לא ענית על אף אחד מהתשובות (ופה מדובר רק על כוויה) אז של נעלך ולך תתייסר איש קטן ועגום שכמוך. אני בטוח שאתה לא יוצלח לא מקצועית ולא אישית...

אנונימי/ת
06.07.2018, 10:02

צודק בכל מה שאמרת, אבל לא ברור לי איך אתה מצפה שהמגיב הראשון יענה לך על התשובות. אם כבר הוא אמור להשיב על השאלות (ואחת ולא אחד).

אנונימי/ת
06.07.2018, 16:17

תרגיע.
אל תתחסד.
אולי 1% מכלל הפלסטיקאים עושים את מה שאמרת.
שאר ה-99% לא זוכרים איזה צד של הסטטוסקופ שמים באוזן.
ברור שזו תמונה דבילית של מחלקת יח"צ של יו"ר האיגוד שלכם.

אין לזה כל קשר לכך שצר לי מאד על הסיפור הטרגי ואף הכרתי את ד"ר ברזובסקי אישית.

אנונימי/ת
06.07.2018, 02:29

אחרי מות קדושים אמור

אנונימי/ת
06.07.2018, 17:26

ראשית רוצה להביע את תנחומיי למשפחה ולכל צוות העובדים בבהח סורוקה ..
מותו של דר ברזובסקי בנסיבות אלו הכה את כולנו בתדהמה גדולה .

ההכרות שלי עם דר ברזובסקי הינה רבת שנים ..כאחות חדר ניתוח שעבדה לצידו שעות רבות בחדר ניתוח .
רופא משכמו ומעלה אשר ראה את טובת המטופל בראש סדר העדיפות ..דייקן ודקדקן ,מקצועי ואינטיליגנט באופן מרשים
התייחס בכבוד ובאמפתיה למטופלים ובני משפחתם ,לצוות הסעודי הרפואי ופרא רפואי כאחד
דאג ללמד ולהדריך את מתמחיו וגם אותנו אחיות חדר ניתוח בכל פרוצדורה עדכנית בכל טכנולוגיה חדשה שנכנסה לתחום ..
ותמיד בסבר פנים ובהמון סבלנות ..
כאחות חדר ניתוח וכמנהלת סיעוד חדר ניתוח כיום, ראיתי את ההשקעה הרבה שהעניק למתמחיו הן בשעות לימוד ואקדמיה והן בשעות רבות בפרקטיקה בחדר ניתוח ..

האבדן הוא גדול וכואב
יהי זכרו ברוך

אנונימי/ת
06.07.2018, 22:26

לרופא היקר והמצוין הזה נעשו מעשי נבלה חמורים. יש להקים וועדת חקירה בנושא ועל האשמים לתת את הדין.

אנונימי/ת
06.07.2018, 22:44

אין מתמחה בישראל שמרוצא ב 100 % מההתמחות שלו .. במיוחד במקצועות הכירורגים לא צריך לדעת לנתח כדי לקבל תעודת מומחה .. בסופו של דבר בניירת והתעודות בישראל חשובים יותר ממיומנות ..

אנונימי/ת
07.07.2018, 16:17

חבל שבמקום להשתתף באבלה של המשפחה ושל חבריו , רופאים מתנגחים אחד בשני
בלי להביע טפת אמפטיה וחמלה שזה הדבר העקרי שהם צריכים להביע כלפי מטופלים, החברה והאנושות. לצערי פני הרופאים היום כפני החברה וזה חמור מאד מבחינתי

אנונימי/ת
08.07.2018, 00:01

אנו כחברה מזמן שכחנו איך להיות בני אדם, אם לנסח זאת בלשון פשוטה.
זה מתבטא בכביש כדוגמא ובכל מקום ואספקט אחר. היחס הבין אישי בין קולגות ובכלל בין מעסיק לעובד הולך ומתדרדר עם הזמן בשנים האחרונות לרמות נמוכות ביותר שבקרוב ישקו לאלו שקיימות במדינות בהן ישנם מפעלים שמעבידים ילדים בניצול. ממש עד כדי כך.
למי בכלל באמת אכפת מהאחר?
מתי מישהו שואל לשלומו של אחר מתוך כוונה אמיתית לשמוע את התשובה ולהתייחס אליה?
כמה מתי מעט כאלו קיימים?
במיוחד בקרב חברי הנהלות בתי חולים שהאם שלא משנה התשובה לשאלה הפילוסופית הקרובה לשאלת הביצה והתרנגולת, האם הגיעו לתפקיד עקב התנהלותם או האם התנהלותם היא כזו עקב התפקיד (לחץ ממשהבר, אמונה שככה צריך להחזיק עובדים וכו' וכו').
בעולם הרפואה כל מנהל/ת מחלקה/יחידה/ביח וכו תמיד ידאג לספר כי הוא דואג לעובדיו וכי מיד יזהה עובד במצוקה וצרה. אפילו ישנם שאלונים ומערכות בדיקה חיצוניות להם דאג.
שטויות!! (במילים עדינות).
עובדה שקרה מה שקרה.
וכן!. לא תמיד אפשר, אך ההרגשה היא כי כאן כן היה אפשר לזהות את מצוקתו ואולי אף את כוונותיו לסיים את חייו אילו היו שואולים ודואגים יותר כמי שראוי ולא כמו שלעתים אולי מוותרים לעצמנו ולא עושים עקב לחץ בעבודה וחוסר זמן.
במיוחד בבאר שבע! בית חולים ופקולטה שחרטו על דגלם את ההמטופל כבנאדם לפני הכל ואת היחס האנושי והתקשורת כראשית חכמה וטיפול.
אז מה!? למטופל כן ולעובד לא?
גם הוא בנאדם וישאר בנאדם בדיוק כמו המטופל בין אם עובד בתפקיד הזוטר ביותר ועד למנהל/ת בית החולים.
כואב, עצוב ואולי אף מיותר.

08.07.2018, 14:27

ראשית הרגשתי צער עמוק מהארוע הטרגי שניתן אולי היה למנוע. אני מסכים עם האנונימי האחרון, אך חבל שהדברים החשובים מאד שלך הם תחת מעטה של אנונימי. ממה שאני לומד מהתגובות כאן שאנו עלולים להגיע למסקנה ש- רופא לרופא זאב ואז מה יגידו אזובי הקיר? איפוא החמלה, האמפטיה, האהבה שלא לדבר על אלטרואיזם שזה תשתית הרפואה מאז היפוקרטס. על נושאים אלה בדיוק דנתי במאמרי האחרון על מדיטציה בבלוג שלי האתר

אנונימי/ת
08.07.2018, 19:44

צודק בהחלט. אין חמלה ואמפטיה . רופא לרופא זאב .
זה המצב ברפואה בישראל 2018.
המימסד רקוב וכן הרופאים תאווי הבצע.

אנונימי/ת
08.07.2018, 20:56

אמי היקר מעטים כמוך . הרפואה הציבורית על סף תהום . ג'ונגל אכזרי .
על מנהל בי"ח סורוקה ועל יו"ר המועצה המדעית להתפטר או להיות מפוטרים לאלתר !

אנונימי/ת
09.07.2018, 07:52

התגובות של דר' מאיר כהן בעיתונות הם דוגמא לאיך לשקר וללכלך על קולגה שהיה רופא הרבה יותר מקצועי ממנו בכל התחומים בפלסטיקה. צריך לנקוט בצעדים חריפים נגדו להוריד אותו למקומו האמיתי במקצוע.

אנונימי/ת
09.07.2018, 10:02

יפוטר ד"ר מאיר כהן לאלתר

אנונימי/ת
14.07.2018, 12:27

גם בהדסה מנוי מנהלי מחלקה ל10 שנים לא מתבצע וקיים רק עך הניר

אנונימי/ת
21.12.2019, 23:41

כואב הלב לשמוע שוב על טרגדיה שכזו.
מה שכולכם לא מבינים , ולא משנה באיזה מיקצוע תתמחו תגדלו ותתעצמו , זה יגיע ויתקוף אתכם . לעולם לא תצליחו לספקות את דרישות המערכת . תמיד תרגישו תחושת של נרדפות וצורך להספיק ולהוכיח שוב ושוב ועוד .... רופאים רופאות בכול המקצועות הם שקופים רדופים.
עם תחלואה גבוהה של מחלות , ללא שום מינימום של הערכה , הדרת כבוד , והכרת תודה . משום גורם שהוא במיוחד במערכת הרפואית .
זהו ריקבון של המערכת . מיטב שנותינו המערכת מקבלת . בהמשך העבודה המתישה והדורשנית. היא פוגעת בתפקוד היום יומי במישורים רבים .
אין אדם המסיק מסקנות ואומר ״ המלך הוא עירום ״ . חייבים להוסיף תקנים , לעלות משכורות, לעודד שמירה על בריאות ,לאחד את הרופאים בימי ם המיועדים לכך , לשמור על איכות חייהם , לעודד תחביבים הורות וזוגיות תקינה .
אחרת יותר ויותר רופאים יעלמו