חדשות

ב"בני ציון" מציעים טיפול חדש לחולי סקלורדרמה – השתלת מח עצם עצמית

מנהל מרפאת הסקלרודרמה במרכז הרפואי, פרופ' משנה דורון רימר: "כעת ניתנת אפשרות להגיע להפוגה מלאה ואיכות החיים של החולים המתאימים לטיפול משתנה לטובה באופן דרסטי"

פרופ' משנה דורון רימר, מנהל מרפאת הסקלרודרמה ב"בני ציון". צילום יח"צ

המרכז הרפואי בני ציון בחיפה, בשיתוף פעולה עם היחידה להשתלת מח עצם ברמב"ם, החל להציע השתלת מח עצם עצמית, טיפול חדשני לחולי סקלרודרמה (Scleroderma), מחלה אוטואימונית כרונית הפוגעת בעיקר בעור, בכלי הדם, באיברים הפנימיים ובמפרקים. הטיפול מאפשר הפוגה במחלה.

מנהל מרפאת הסקלרודרמה ב"בני ציון", פרופ' משנה דורון רימר, אמר: "עד עתה התרופות רק שיפרו את התסמינים. כעת ניתנת אפשרות להגיע להפוגה מלאה. איכות החיים של החולים המתאימים לקבלת הטיפול הזה משתנה לטובה באופן דרסטי".

פרופ'-משנה רימר הוסיף: "באחרונה הושגו פריצות דרך בטיפול במחלות אוטואימוניות שונות, באמצעות השתלת מח עצם עצמית. יש לנו שיתוף פעולה בנושא זה עם בית החולים סן לואי בצרפת, שבו רכשנו את המיומנות והידע הדרושים לביצוע השיטה החדשה - השתלת מח עצם עצמית לחולים. יתרונה בכך שזו שיטת הטיפול המאפשרת לראשונה להגיע להפוגה אצל חלק מהחולים.

"יתרה מכך", הוסיף, "בדיקות הדם שלהם יכולות להפוך לתקינות הסמנים האימוניים של המחלה עשויים להיעלם. לא כל חולה יכול ומתאים לקבל את הטיפול החדשני משום שלטיפול עלולות להתלוות תופעות לוואי בייחוד כאשר נבחר חולה לא מתאים. לכן, בוחרים את החולה המתאים בנקודת זמן מתאימה ובהמשך מושלמות הבדיקות הנדרשות כדי לוודא שהטיפול יהיה מותאם ומדויק ויפיק תוצאות מירביות".

הטיפול החדש מיועד לחולים קשים בתחילת מחלתם שלא נפגעו בצורה בלתי הפיכה. ביצוע ההשתלה בפועל נעשה ביחידה להשתלת מח עצם ברמב"ם בהנחיית מנהלת היחידה, פרופ' צילה צוקרמן.

נושאים קשורים:  פרופ' משנה דורון רימר,  סקלרודרמה,  המרכז הרפואי "בני ציון",  חדשות,  השתלת מח עצם עצמית
תגובות
אנונימי/ת
28.06.2018, 13:20

זה מגוחך להציג זאת כטיפול חדשני! השתלות מח עצמיות במחלות אוטואימוניות נעשות
בכל המרכזים להשתלות

אנונימי/ת
10.07.2018, 15:01

כדאי ורצוי לפרט קצת יותר.למשל כמה חולים כבר טופלו ע"י הפרופסור משנה שמפרסם הנושא.
האם יכול לדווח על התוצאות שלו לעומת מרכזים אחרים.
מהם תופעות הלוואי.
מה אחוז ההצלחה וכדומה וכדומה.
גם לגביי העלויות.
נראה כעוד כתבה יחצנית.