לייב מה-ADA

®Xultophy מביאה לשיפור ברמות הסוכר בדם

שיפור מובהק ברמות הסוכר בדם לאחר טיפול עם ®Xultophy כטיפול נלווה לתרופות סוכרת פומיות בהשוואה לטיפול עם אינסולין גלרגין U-100 (לנטוס)

בדיקת רמת סוכר במבוגרים, סוכרת (צילום: אילוסטרציה)

השיפור המובהק ברמות הסוכר במטופלים מבוגרים עם סוכרת סוג 2 אשר טופלו ב-®Xultophy (זריקת אינסולין דגלודק (טרגלודק®) /לירגלוטייד (ויקטוזה®) התאפשר ללא שינוי במשקל גוף, עם שיעור נמוך יותר של היפוגליקמיה ומינון אינסולין נמוך יותר לאחר 26 שבועות.

®Xultophy (זריקת אינסולין דגלודק ולירגלוטיד) הראתה עליונות בהפחתת המוגלובין מסוכרר לעומת אינסולין גלרגין U-100י(1.94% לעומת 1.68%, בהתאמה; p<0.0001) כאשר ניתנה כטיפול נלווה לתרופה פומית לסוכרת (מעכב SGLT2). כך עולה מתוצאות מחקר ה-DUAL IX אשר הוצג בכנס ה-78 של האגודה האמריקאית לסוכרת (ADA) באורלנדו, ארצות הברית.

תוצאות של חלק מהתוצאים המשניים במחקר ה-DUAL IX כללו שינויים במשקל גוף, אירועי היפוגליקמיה קשה מאומתים ומינון אינסולין לאחר 26 שבועות. החוקרים מצאו כי משקל גוף נותר ללא שינוי בקבוצה המטופלת ב-Xultophy® לעומת עלייה של 2 קילוגרם בקבוצת שטופלה באינסולין גלרג'ין U100.

טיפול עם ®Xultophy הוביל לשיעור נמוך ב-58% של אירועי היפוגליקמיה לעומת טיפול עם אינסולין גלרגין U-100י(0.37 אירועים לשנת חשיפה של מטופל לעומת 0.90 אירועים לשנת חשיפה של מטופל, בהתאמה; p=0.0035).

מינון האינסולין היומי הממוצע היה נמוך באופן מובהק סטטיסטית עם ®Xultophy לעומת אינסולין גלרגין (36 יחידות ליום לעומת 54 יחידות ליום, בהתאמה; p<0.0001).

"סוכרת הינה מחלה פרוגרסיבית אשר דורשת לעיתים קרובות הגברת טיפול ׁׁ(אינטנסיפיקציה)" כך מוסרת דוקטור אתנה פיליס-טסימקס, החוקרת הראשית במחקר ה-DUAL IX וסגנית נשיא במכון הסוכרת Scripps Whittier.י®Xultophy יכול להיות טיפול הולם במטופלים אשר אינם מגיעים ליעדי מטרת האיזון שלהם על ידי הטיפול הנוכחי שלהם".

תופעות הלוואי בשתי הקבוצות היו דומות. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בקבוצת מטופלי ®Xultophy (חמישה אחוז ומעלה) היו זיהומים של דרכי האוויר העליונות, כאבי ראש, כאבי גב, בחילה ועלייה בליפאז.
פרופיל הבטיחות של ®Xultophy במחקר ה-DUAL IX היה דומה למחקרים קליניים קודמים שבוצעו עם ®Xultophy.

מחקרים נוספים על Patient outcome יוצגו ב-25 ליוני בכנס ה-ADA.

נושאים קשורים:  סוכרת,  ®Xultophy,  גלרגין,  היפוגליקמיה,  מחקר עולם אמיתי,  המוגלובין מסוכרר,  טיפול נלווה,  SGLT2,  מחקרים
תגובות