חדשות

כוויות חמורות ועמוקות מצריבת מדוזה בילדה בת שבע המאושפזת ב"איכילוב"

הרופאים המטפלים בילדה, המאושפזת זה שבוע, ציינו כי מדובר בכוויית המדוזה החמורה ביותר שנתקלו בה, כוויה כימית מדרגה שנייה

מדוזה. צילום אלי ישראל. פלאש 90

מקרה ראשון מסוגו של כוויות מצריבת מדוזה, שרופאים טוענים כי הוא החמור ביותר שבו נתקלו עד כה: ילדה בת שבע מאושפזת כבר שישה ימים בבית החולים לילדים דנה ב"איכילוב", עם כוויות חמורות מצריבת מדוזה בחוף דור. אין סכנה לחייה, כך מסר "הארץ".

הרופאים המטפלים בילדה אמרו שמדובר בכוויית המדוזה החמורה ביותר שנתקלו בה. העריכו כי תהליך ההחלמה של הילדה יימשך כמה שבועות.

הילדה שנפגעה טופלה תחילה על ידי הוריה, עוד בחוף, על ידי מריחת חומץ. אחר כך פונתה למרפאת "ביקור רופא" בחדרה וכאשר החריף והחמיר מצבה, הובאה ל"איכילוב".

ד"ר דוד לשם, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית ילדים בבית החולים, אמר לעיתון: "רוב הכוויות ממדוזות לא מגיעות כלל למיון. מיעוט מקרי הכוויה שמגיעים הם כשהכוויה נרחבת ולא מספיק טיפול מקומי. אלא שכאן מדובר בכוויה חמורה יותר, מאוד עמוקה – המשמעותית ביותר שראיתי ממדוזה, כוויה היקפית על כל הזרוע והאמה. היא מוגדרת ככוויה כימית מדרגה שנייה, עם שלפוחיות ובצקת משמעותית של כל הגפה ובכף היד".

עדיין לא ברור מה גרם לתגובה הקשה כל כך לצריבה והאם מדובר במדוזה מזן ארסי יותר, אחר מ"חוטית נודדת" הנפוצה בחופי הארץ בקיץ, או חשיפה קרובה וממושכת ל"חוטית הנודדת". ההערכה: לא מדובר בתגובה אלרגית.

פרופ' מיגל גלטשטיין, מומחה בטוקסיקולוגיה מבית החולים לילדים ב"איכילוב", הוסיף על פי הדיווח: "לצד כוויות, רואים בשנים האחרונות עלייה במקרים של תגובות מערכתיות לחשיפה למדוזות, בעיקר אצל ילדים. עונת המדוזות אמנם רק בתחילתה אבל כבר נתקלנו במקרים של תגובות סיסטמיות למדוזות" .

נושאים קשורים:  צריבת מדוזה,  כוויה כימית,  חדשות,  בית החולים דנה לילדים
תגובות