חדשות

נמשכת שביתת העובדים הפרא-רפואיים: דורשים עוד תקנים ושינוי בתנאי ההעסקה

כ-5,000 העובדים, ביניהם פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, דיאטנים ויועצים גנטיים, מוחים על דפוסי העסקה פוגעניים כעובדי קבלן ועל הקיפאון במשא ומתן במסגרת סכסוך העבודה שעליו הכריזו עוד בינואר

בביצוע הסרת אבנית על ידי שיננית נוצרים אירוסולים שעלולים להפיץ את הנגיף. צילום: אילוסטרציה

שביתת המחאה של עובדי המקצועות הפרא-רפואיים נכנסה היום (ג') ליומה השלישי. נציגי השובתים מסרו כי "מתנהלים מגעים מתמשכים עם המעסיקים במסגרת סכסוך העבודה אך אלו הן שיחות גישוש בלבד ואין בהן התקדמות של ממש".

השביתה מקיפה כ-5,000 עובדים - פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, דיאטנים, יועצים גנטיים ובעלי מקצוע אחרים – הדורשים תוספת תקנים ושינוי בתנאי העסקתם בטענה שהם נצלניים. כמו כן הם מוחים על הקיפאון במשא ומתן במסגרת סכסוך העבודה שעליו הכריזו עוד בינואר, אך לא מימשו את הליך השביתה, עד תחילת השבוע הנוכחי.

רשימת הדרישות של העובדים כוללת, כאמור, תוספת תקנים, הפסקת דפוסי העסקה פוגעניים כעובדי קבלן, חוזים אישיים והפרטת השירות לגורמי חוץ, תכנית חירום לשימור העובדים במערכת ודרישה לבניית אופק מקצועי - בדגש על עובדי בתי החולים הממשלתיים. כמו כן הם דורשים תשלום אחיד לכל העובדים במגזר הציבורי ומניעת העסקת עובדים בתפקיד זהה על בסיס הסכמי שכר שונים.

איגוד עובדי מקצועות הבריאות מסונף להסתדרות הכללית. נציגיו טוענים שהמעסיקים לא התייחסו ברצינות לדרישותיהם. יו"ר האיגוד אלי גבאי אמר כי ביום א' הקרוב אמור להתקיים דיון בועדת העבודה והבריאות של הכנסת במצבם של עובדי המקצועות הפרא-רפואיים. "חברי כנסת רבים יובילו את המאבק שלנו בכנסת, עשרות מטופלים, רופאים ובכירים במערכת הרפואית הביעו תמיכתם בנו בעל פה ובכתב", אמר גבאי ל"הארץ".

השירותים הפרה-רפואיים הם חלק מתהליך שיקומי ארוך טווח שעוברים פצועים וחולים, ביניהם נפגעי תאונות דרכים, ילדים הסובלים משיתוק מוחין, משתקמים מאירועי שבץ מוחי וגם לאחר ניתוחים. כמו כן נכללים במסגרת זו שירותי שינניות וקלינאי תקשורת.

מטופלים רבים שנקבעו להם מראש תורים אצל פיזיותרפיסטים במרפאות הקופות – במסגרת סדרות טיפולים הכרחיות שרופאיהם קבעו להם עקב מחלות מסוימות או פגיעות שלד-שריר שונות - לא טופלו מאז תחילת השביתה.

נושאים קשורים:  שביתת העובדים הפרא-רפואיים,  שירותים פרא-רפואיים,  סכסוך עבודה,  שיקום,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.05.2018, 22:15

יכולים להמשיך לשבות גם חודשים. אף אחד לא סופר אותם.

אנונימי/ת
30.05.2018, 08:31

יש פגיעה חמורה מאוד במטופלים. חייבים לחזור לעבודה ללא שום קשר להתקדמות השביתה.

אנונימי/ת
30.05.2018, 10:12

חייבים לחזור לעבודה ללא שום קשר להתקדמות השביתה? נשמע כמו אחד מהמשפטים של אלון מזרחי.